Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Jeg blir nå litt forbannet når jeg leser slike saker som dette, det høres ut som hele opplegget her er styrt av en ledelse som ikke vet hva de holder på med.

3 Likes

Ja, det er en virkelig trist prosess sett utenfra. I tillegg virker det som om de virkelig dyrker fryktbasert ledelse (vært flere avisartikler om dårlig arbeidsmiljø på OUS). En ledelse der prestisje har gått helt til hodet?

Jeg mener å huske at da Rikshospitalet ble bygget, så var det allerede for lite og med liten kapasitet da det ble innviet. Skal de virkelig gjenta tabben fra siste gang? Godt gjort! :confused:

1 Like

Det er gjentagende for alle sykehusbygg i Norge. Jobber selv på Ahus og det er sprengt kapasitet nesten hele tiden.

Det som er verst er jo at et totalt sett ikke blir så mye billigere fordi man hele tiden må utrede midlertidige løsninger og utvidelser. Det var blant annet ike lenge etter at Ahus åpnet hvor akuttmottaket måtte bygges ut…

Helt latterlig at det er slik i Norge

Jeg tror ikke Norge nødvendigvis er så unik på det området.

Ingen unnskyldning for at systemet er så dårlig, vi er vel det rikeste landet per innbygger i verden er vi ikke?

Latterlig at slike fundamentale systemer er så dårlige.

Det er vel noe problemet. Vi er så rike at vi har råd til å ikke gjøre en skikkelig jobb.

Dårlige målt mot hva da?

Du vil aldri kunne lage ett helsevesen som alle vil være fornøyd med. Det vil alltid fokuseres på problemområder. Sier ikke at ting ikke kan gjøres bedre/smartere

2 Likes

Artikkelen tar jo først og fremst for seg at planen er å dele opp vitale tjenester på en slik måte at man ikke klarer å bevare den nødvendige ekspertise og at i enkelte tilfeller, så kan visse type behandlinger bare utføres på ett sted, med det resultat at det øker dødligheten og sannsynlighet for skader.

Som artikkelforfatteren skriver, han bryr seg fletta om hvor disse tjenestene legges, men at det må legges opp til at viktige fagmiljøer ikke blir splittet og at de mest syke pasientene ikke må sendes fram og tilbake mellom sykehus.

@pdx kunne du laget en ny tråd: «Innvandringspolitikk og rasisme», så kan vi pense over den slags til den tråden? SMåprattråden blir ofte nedlesset i mye av det samme. Jeg vet jeg kan opprette denne tråden selv: men tror en tråd opprettet av deg vil respekteres.

2 Likes

I mellomtiden deler jeg denne artikkelen om en ekkel innvandrer som enda ikke har fått seg jobb, trolig en snylter av det norske systemet:

4 Likes

Tåpelig Vargv…

1 Like

Hvorfor vil du inkludere “rasisme” i tittelen? Nå har jeg kanskje ikke fått med meg alle innleggene her, men ser ikke at det har vært et fremtredende tema i diskusjonen.

3 Likes

Er heller ingen som har kalt innvandrere eklinger som snylter på samfunnet.

Lavmål…

4 Likes

Da foreslår jeg trådtittelen «Innvandringspolitikk og bordtennis» eller «Innvandringspolitikk og fy faen så mye det snør ute skal det aldri ta slutt» eller en annen irrelevant kombo.

3 Likes

Hvorfor skal ekstremt venstreorienterte mennesker alltid dra rasismekortet når man diskuterer innvandring? Klarer ikke venstreorienterte mennesker å legge vekke følelsene og heller diskuterer dette på en saklig og fornuftig måte?

8 Likes

Når fakta ikke peker din vei, finn noe annet å spille på.
De valgte følelser :roll_eyes:

3 Likes

Fredrik Solvang er den klart beste programlederen til NRK, du slipper ikke unna i intervjuene hans hvis du ikke svarer på spørsmålene som blir stillt! :sunglasses:

Ja jeg setter det på spissen.

Jeg det for å gi et lite stikk til dem som tangerer til å være faktisk det. Når noen her inne klarer å uttale at de heller vil bo i en nazistisk stat enn å ha kommuniststyre sier det en del. Kommunisme er et styresett som bygger på likhet (jeg vet; det funker ikke i praksis) mens Nazisme er et styresett som bygger på den ariske rasens overlegenhet som per definisjon er rasistisk.

Jeg setter det altså på spissen, hva mener du selv da?

Jeg kunne selvsagt ha brukt ord som fremmedfiendtlighet isteden. Men det beste ville være å ha en egen tråd som rett og slett heter “Innvandringspolitikk”. (@pdx er du på tråden?)

Forøvrig viser jeg til @Zimster sine velbegrunnede og lite følelsesladde argumenter. Meg bekjent er det ingen ekstremt venstreorienterte i denne tråden, det ville overrasket meg på et investorforum, derimot er det noen ekstremt høyreorienterte.

Personlig mener jeg flere som har uttalt seg i denne tråden bør gå inn i seg selv og tenke gjennom hva slags mennesker de ønsker å stå inne for å være.

6 Likes

Om du støtter en viss andel innvandring er stempelet du får her inne “blodkommunist”. Kolonialisme var bra for landene som ble utsatt og mørkhudede har genetisk lavere iq er jo noen andre flotte innspill på denne tråden.

5 Likes