Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Dette må være ny rekord, diskusjonen ha rast i flere dager nå, er jo tom for popkorn for lengesiden

7 Likes

Hvor på aksen plasserer deres disse folkene her da?

1 Like

De støtter vel IS, steining av homofile og sånt.

Så lett å plassere dem.

1 Like

Hvis meningene og holdningene som fremkommer på den siden der er representativ for mennesker som følger den troen der, så er det god grunn til å være bekymret.

Det er vel nærmere en misjonsbevegelse enn en politisk gruppering, men om de hadde vært det hadde de ikke passet inn spesielt godt på en skala hvor sosialisme og kapitalisme er ytterpunktene hvertfall.

Ikke så veldig ulikt god gammeldags fascisme kanskje?

Nå er vel Islam strengt tatt en miks av kultur, religion og politikk, så kan vel like gjerne plassere dem i en politisk akse.

Jeg forstår hva du mener, og som helhet er det naturligvis rett, men islam.net som gruppe har mer til felles med Frelsesarmeen enn det har med KrF om du tar sammenligningen.

Om man skal klassifisere Islam i en politisk sammenheng så er det vel en slags delvis populistisk theokonservativ gruppe etter Mitchells 8-faktors skala, men det blir ikke helt presist det heller ettersom det økonomiske systemet hverken er kapitalistisk eller sosialistisk, men heller en rar blanding med elementer fra begge ytterpunkter.

image

1 Like

Kort oppsummert. Religion er roten til alt ondt

4 Likes

Tja, kommunistene var vel ikke religiøse i den forstand…

Kan ihvertfall være roten til mye vondt.

3 Likes

Troen de hadde på sin ideologi og sine ledere var i høyeste grad religiøs.

3 Likes

La meg fikse det du sa. Fanatisme er roten til alt ondt. Finnes vel ikke en idiologi som har så mange folkemord på samvitigheten som kommunistene selv uten en gud/superprofet. Starten er som alltid, befengt med fagre ord om kameraderi, men degraderer fort til at de som er mot systemet må ties fort!!:blush: Og slik starter folkemordet.

3 Likes

Hva religion er kan jo alltids diskuteres. Det flygende spagetti monstret illustrerer jo dette på en grei måte;)

1 Like

image

2 Likes

Jeg vil også påstå at klimahysteriet har fått visse religiøse trekk.

5 Likes

Hmm “This is the war—this is our World War II” trodde da 2. verdenskrig hadde vært jeg :thinking:

Er ikke alltid folk selv forstår poenget sitt i sin egen retorikk :confused:
#politikk

Dette synes jeg var litt interessant, viktig å nyansere debatten litt og ikke skjære 1.5 milliarder mennesker over en kam.

1 Like

Problemet er at 101 av 100 stykker blander klima og miljø. Miljøet kan vi fikse ved å forurense mindre, slippe ut mindre, rydde opp, velge grønne løsninger osv. Klima styrer jorda, ferdig snakka

1 Like