Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

0,6kr

den går sikkert oppigjen, eg for min del er fornøyd.

Tok litt emas før eg gikk ut idag, sikkert ikke så smart, men så er det ikke altid det hjelper å være smart :slight_smile:

2 Likes

EMAS er på 1,25

da er eg allerede i minus der, kjøpte sikkert på toppen eg

Det er helt vanlig når man har tjent en slant på en god handel :slight_smile:

Det har i hvert fall hendt meg

Selger en aksje som har steget mye og hopper rett på neste tog (tror jeg)

2 Likes

DNO
http://www.investegate.co.uk/genel-energy-plc--genl-/rns/receipt-of-payment-for-kri-oil-exports/201510200920098000C/

Genel er bekreftet, DNO bruker å følge etter, bommet litt på inngang her, men er nå klar for positiv utvikling fremover, ser ut til at dette går som planlagt, dog litt etter når jeg trodde.

4 Likes

Tok et bet på DNO i dag. Lets go! :smile:

Blir spennende å følge DNO fremover, kommer betalingene inn nogenlunde regelmessig fremover kryper vel kursen oppover

Ja, jeg er da sikker i min sak og satser penger her, så får vi se da. Oljen kommer snart og neste å følge med på er produksjonen, som er meldt skal øke.

Nå leste jeg at Genel måtte justere ned guiding på 2015 noe som følge av treg start på eksport som kanskje også gjelder DNO, eventuelt en liten bump i vegen.

Bekrefter nye 30 millioner i betaling fra KRG

Genel Energy bekreftet tirsdag at selskapet har mottatt betaling for Taq Taq-olje fra De kurdiske regionale myndighetene (KRG) i Nord-Irak. Det dreier seg om 30 millioner dollar

Genel Energy har eierandeler sammen med DNO på Tawkefeltet i Kurdistan.

Ifølge Reuters gjentok Swedbank First Securities tirsdag en kjøpsanbefaling på DNO med et kursmål på 13 kroner i kjølvannet av oppdateringen til Genel.

Inntektsestimatene til selskapet blir oppjustert i forkant av kvartalstallene, som blir sluppet 5. november.

Meglerhuset venter tilsvarende eksportbetalinger til DNO fra Tawke-feltet på 20-30 millioner dollar de neste dagene.

DNO stiger 3,3 prosent til 9,15 kroner på Oslo Børs.

1 Like

tatt inn litt Dolp igjen

1 Like

Det har jeg også :wink:

Eg gikk utigjen

Du er den mest rastløse figuren jeg har vært borti, slapp av litt nå :wink:

3 Likes

Hehe, var uansett bare en pitteliten post, men fant ut at eg heller skulle holde meg bort fra Dolp å ikke rote vekk igjen gevinsten min derfra med en gang.
Ta dere litt Gig nå

Trustbuddy hade troligen inte överlevt sommaren utan ett nödlån mot 30 procents ränta. Aktieägarna fick inget veta.

2 Likes

I morgen skal jeg kjøpe mere NEL. Tror NEL bryter RSI 50 snart på alvor.

1 Like

Men en person som tycks gått helt torrskodd ur krisen är grundaren och tidigare vdn Jens Glasö. Norrmannen har, enligt en sammanställning som DI gjort av ägarsiffror från Holdings, nettosålt aktier i Trustbuddy till ett värde av 92 miljoner kronor.

Den största försäljningen gjordes i slutet av 2013 då Jens Gladö sålde aktier för uppskattningsvis 69 miljoner kronor, uppger DI. Den jätteaffären gjordes i samma veva som en tidigare rådgivare till Trustbuddy, analysfirman Liberum, publicerade en mycket positiv aktie-analys om låneförmedlaren. Efter att analysen offentliggjorts gick aktien upp kraftigt på Stockholmsbörsen.

En nära släkting till Jens Gladö har också tjänat stora pengar på insider-försäljningar i Trustbuddy. Det är den tidigare styrelseledamoten Rune Glasö som från slutet av 2012 fram till halvårsskiftet i år nettosålt aktier värda nästan 37 miljoner kronor, enligt DI. Försäljningarna har skett via Rune Glasös bolag Rugl.

2 Likes

Kommer det noen penger til DNO i dag mon tro… Venter i spenning. :smile:

1 Like

Har tatt litt NEL i dag… Ikke mye men har begynt :slight_smile:

Videre så ber jeg folket rette fokus mot USD igjen… Jeg er klar til å ta utgang rundt 8.40. Hæslig mye gevinst igjen :stuck_out_tongue: hehehehehheee… 8.16 nå (9 øre gevinst)

1 Like

Skulle det ikke gjøre det har jeg bommet. De kan da ikke gi til noen men ikke alle…Ville vært meget rart!

1 Like