Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Derja runda 10 øre på USD dealen… Hohoho… jadda!!!

2 Likes

Teknisk har det vært snakket på dollar rundt 9.50, blir penger av det?

25.09.2015 – Vi har i dag hos Aksjeanalyser.com sett nærmere på Amerikanske dollar mot Norske kroner (USD/NOK).

EDIT:
Den norske kronen har svekket seg kraftig etter at Norges Bank, og sentralbanksjef Øystein Olsen, overrasket mange torsdag med å kutte styringsrenten med 0,25 prosentpoeng til 0,75 prosent. På forhånd ventet et flertall av økonomene uendret styringsrente. Ser vi på dollaren mot norske kroner (USD/NOK) så har den nå steget til i skrivende stund 8,51, og dollaren har ikke vært så dyr mot norske kroner helt siden April 2002 (se diagram over USD/NOK nederst i saken her). Vi må altså gå over 13 år tilbake for å finne sist gang Amerikanske dollar kostet så mye som 8,51 norske kroner, og dyrere kan den bli i tiden fremover.Saken fortsetter nedenfor…

Slik vi har skrevet om i mange analyser av dollaren hos Aksjeanalyser.com så indikerer det tekniske bildet for Amerikanske dollar mot Norske kroner (USD/NOK) at kursen kan komme til å stige helt opp mot tidligere topp fra 2001, helt opp mot 9,50.Allerede for snart ett år siden, den 30. Oktober 2014, skrev vi hos aksjeanalyser.com om at dollaren kunne stige opp mot 9-tallet: «Dollaren styrker seg kraftig. Kan stige til 9-tallet mot NOK«.Det er nå lite teknisk motstand for videre oppgang for USD/NOK før opp mot tidligere topp i 2001, rundt 9,50.Vi gjentar i dag hos Aksjeanalyser.com våre tidligere analyser av USD/NOK, og hvor vi mener at kursen for Amerikanske Dollar mot Norske kroner kan komme til å stige helt opp mot 9,50 i løpet av de neste 6-12 måneder.Nå kuttet Norges Bank altså, og for mange økonomer, overraske styringsrenten i går med 0,25 prosentpoeng til 0,75 prosent. Mange økonomer venter nå ytterligere to rentekutt fra Norges Bank og styringsrenten på 0,25 prosentpoeng hver i løpet av de neste 6-12 måneder, og at styringsrenten altså kan komme til å falle ned mot 0,25 prosent i løpet av de neste 6-12 måneder.Dette at Norges Bank nå har kuttet styringsrenten, og det ventes
gjerne ytterligere to rentekutt i løpet av de neste 6-12 måneder. Dette sammen med ventet renteøkning i USA i tiden fremover, ja det ytterligere forsterker vårt syn hos Aksjeanalyser.com om at vi trolig vil se USD/NOK helt opp mot 9,50 i løpet av de kommende 6-12 måneder.

Noen som klar over likheten mellom funcom og Ferrari?

Eg vet ikke likheten, men eg vet at alle som eier Funcom aksjer snart kan kjøpe hver sin Ferrari :slight_smile:

3 Likes

jeg kjøper Lamborghini :smiley:

1 Like

Svar: begge er NV. registrert “kvalitetsselskaper”

Heftig retur på Dolp da, er vel ned 20 øre fra intra topp igår.
Nå plager ikke salget mitt på 55-56 øre meg lenger

3 Likes

Må følges… https://twitter.com/Frank_Underwood

hehehe

Haus haus NEL, USD gidder jeg ikke hause nytter ikke likevel :stuck_out_tongue:

Exploration Manager Mona Schanche has today subscribed 37,000 shares in the
ongoing Rights Issue in Nordic Mining at a subscription price of NOK 0.45 per
share. Mona Schanche has been allocated 36,768 subscription rights and will
receive 36,768 shares in the Rights Issue. In addition, Schanche may be
allocated up to 232 shares based on the subscription for shares without
subscription rights.
Mona Schanche owns 147,317 shares in Nordic Mining prior to the transaction.
Further, Mona Schanche has been awarded an option to buy 2,000,000 shares in
Nordic Mining at a price of NOK 0.90 per share and an option to buy 500,000
shares at a price of NOK 1.80 per share. The options may be exercised until 18
May 2016.
For questions please contact CFO Lars K. Grøndahl, telephone +47 901 60 941.

Litt artig å tenke på at kursen er 0,58kr

Veldig spent på fortsettelsen her, synst det er rart at ikke Nom aktet å sette emi på ett høyere nivå.

Sjekk USD mot NOK… Jadda!!!

1 Like

Hvorfor jubler du over at pengene våre blir mindre verdt?

3 Likes

Jeg har massssssse USD :slight_smile:

1 Like

Men Rolexen blir dyrere :watch: :cry:

Jeg kjøpte litt i flyselskapet til han derre Kjos idag (NAS).
Vet ikke om det var smart, men det var iallfall smartere enn å kjøpe igår.

1 Like

Pussig det gjorde jeg og Hjalmar :grinning: Da sitter vi ivertfall i to like selskaper. Litt tregt i Agasti om dagen men den kommer garantert enten ved Q3 eller når vi nærmer oss 0,73 inn på konto :grinning:

1 Like