Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Og de utgjør 3.2% av totalbefolkningen så jeg vet ikke hvorfor jeg fikk så mange spørsmålstegn på det utsagnet?

1 Like

Det er jo nettopp denne artikkelen jeg siterer fra der det står at det ikke gjelder norskfødte barn av innvandrere.

1 Like

Hun skulle faktisk blitt buret inne. Enten for å lage svarte sko som hvit kvinne eller for å unnskylde seg.

4 Likes

2TdgdA0

1 Like

HAHHA wtfff, krenkehysteriet når stadig nye høyder…

2 Likes

Sosialhjelp er ikke det samme som stønad/støtte fra NAV.

**Norskfødte med innvandrerforeldre har høy ledighet__

Ifølge SSB klarer ikke 2. generasjons innvandrere å holde følge med majoritetsbefolkningen.*

1 Like

Helt klart det er to forskjellige ting, men den artikkelen som har blitt postet her flere ganger som handler om at halvparten av sosialhjelpen går til innvandrere handler nettopp om sosialhjelp

Ja der er det en ledighet på 3.4% målt mot 2.2% i befolkningen ekskl. innvandrere og 6% blant innvandrere. Da har ledigheten nesten halvert seg på bare en generasjon. Det betyr ikke at vi ikke skal jobbe for å få ned dette tallet ytterligere.

Er det disse tallene hvor arbeid over 1 time pr uke regnes inn? dvs at den faktiske statistikken ser mye verre ut.

3 Likes

Ja, det var dette med løgn of statistikk…

«Det er tre typer løgner: løgn, forbannet løgn, og statistikk.»

Og som du er inne på, stort sett all statistikk i Norge er er laget i favør av tesen om at innvandring er lønnsomt, integreringen er vellykket osv.

Det var jo du som postet disse tallene? :joy:

Er det bare gyldig hvis det støtter din oppfatning?

1 Like

De nye tallene viser at den reelle sysselsettingen er mye lavere enn det som til nå har vært kjent i offisiell statistikk. Bakgrunnen er at SSB til nå har regnet alle som arbeider mer enn en time i uken som sysselsatt.’'

6 Likes

Kan du linke til selve rapporten?

Inspirert av IQ-diskusjonen som gikk her for litt siden ble jeg fristet til å prøve å ta en test, det var veldig bra for egoet mitt :stuck_out_tongue:

3 Likes

Ekstremist :joy:

Man må møte opp og ta testen under oppsyn for å få bli medlem da, det spørs det om jeg gidder. Dessuten vil det være skikkelig nedtur om jeg ikke klarer å gjenskape resultatet, best å gi seg på topp :stuck_out_tongue:

2 Likes

For å ta testen betaler du 500 kroner, og i tillegg 500 kroner per år i medlemskontigent. For å få lov å være med på sosiale arrangementer. Og jeg er den naive :joy:

2 Likes

Den tusenlappen bruker jeg heller på en god flaske Cognac, som jeg skal drikke mens jeg ler av de lettlurte suckers som heller betaler den testen og medlemskapet :joy::rofl:

2 Likes

Børsnoterte strømselskap. Burde ikke det vært god investering mtp på de hinsides strømprisene for tiden?
Eller blir det en for enkel tanke?

2 Likes

3 Likes