Partiet og velgerne er på godt norsk gale, å finne støtte til dette partiet på et aksje forum er for meg meget underlig.
Lurer på hvor mange som taktikk-stemmer rødt, tenker det er få som vil ha den politikken i sin helhet?
Håper du har rett Holmes, håper du har rett
Er nok veldig mange i norge som baserer stemmegiving på enkeltsaker.
Håper dere har rett, hvis man som investor finner en eneste god grunn til å stemme rødt, er man enten en sugen investor, eller så er man stein hoppende gal, og bør få tillsyn
Edit: shorte kan jo funke
Mulig man bare er short da
Hva er forskjellen?
Jeg tenker at de landene som man gjerne ser til hvor jernbanen virkelig fungerer bra, Japan og Sveits har helstatelig jernbane. Splittingen på hvem som har ansvar for jernbanesporene/togene i Norge kan jo umulig bli sett på som en suksess heller. NSB skylder jo bare på de har problemer fordi jernbanespor osv ikke fungerer
Er det riktig å sammenligne Japan med Norge? To land som er ca like store, men hvor det ene har ca 25 ganger flere innbyggere?
Det er ikke alltid uproblematisk å privatisere dette, kan jeg være enig i. F.eks flytoget i Stockholm, Arlanda Express er jo på mange måter et monopol, bare et privat monopol.
Arlanda Express gjorde förra året en vinst på 250 miljoner och har en vinstmarginal som närmar sig 50 procent.
Det blir jo ikke helt sammenlignbart, men ja, ikke-offentlige monopoler er ikke bra.
nei, man kan ikke sammenligne mennesker som tar det personlig dersom toget ikke går når det skal, med norske slappfisker, som mener sjefen er en dust…
ære, stolthet, og moral vinner glatt over nervermind holdningen til norske arbeidstakere for det ække så farlig
Flytoget i Oslo er også rådyrt, men der går gevinsten i hvert fall til staten.
Synd hvis det samme skjer:
Mange av oss som ser at Rødt har gode saker, er vanlige lønnstakere og borgere med et hjerte for velferdsstat og et samfunn som beriker alle.
Kapitalismen har store utfordringer, og verdiene som skapes bør i større grad omfordeles på en fornuftig måte.
I første omgang kan man starte med oppdrettsnæringen.
selv om noen lover gratis gull er det ikke sikkert det er en bra ting.
klarer man ikke å se det har man personlige store mangler …
det finnes ikke et eneste eksempel fra den verden alle andre lever i, der dette har gått bra. å kalle deg en investor, lese timesvis på aksjeforum for å søke vekst på dine oppsparte middler henger ikke helt på greip med rødt. dum , gal eller uvitende? take your pick
Nå tror jeg ikke det er småsparerne på børs rødt vil til livs, men gigantene i samfunnet slipper altfor billig unna.
Og noen form for kommunisme er selvfølgelig helt uaktuelt. Andre saker i programmet deres gjør en stemme til rødt helt og fullstendig uaktuelt.
ok, les den vg linken jeg postet, og fortell meg hvordan det skal være mulig å kombinere dette med rødts politikk… les hele, ikke se kun på bildene
Aj har ikke gått inn på den i hele tatt, så unnskyld meg om det ble feil her!
Har lest alt nå, og sammenhengende rødtpolitikk er helt uaktuelt. Men de har enkeltsaker og løsninger på NOEN av problemene våre. Og mye galskap.
np, var du som siterte meg inkludret den linken, så da gikk jeg utfra at det var den du mente
Hvis privatpersoner kan tjene seg søkkrik på offentlige midler (dvs. skattebetalernes regning) så er det noe galt.
Slik som diverse barnehagekonsern, asylbaroner, utbyggere og nå jernbaneselskaper.
Da er det bedre at staten tar jobben selv.
Det beste samfunnet skapes med et varmt hjerte og et kaldt hode.
Men med en overvekt av varme hjerter slik vi har i dag, så går man glipp av en rasjonell politikk.