Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Helt enig. Å tjene på velferdstjenester er Ok, men da må de for fanden vise måtehold.

Men det er også et problem at kommune og stat HIVER penger etter disse aktørene. Det er like graverende at det offentlige overbetaler. Markedet fungerer ikke som tiltenkt i denne sektoren, og bør sees på.

Enhver innkjøper i privat sektor hadde fått fyken med slike kjøp av tjenester.

2 Likes

skal ikke si jeg er uenig med deg, men vær så snill, å sett deg\dere godt inn i hva rødt er føre dere gir deres verdifulle stemme dit, finnes det ingen andre partier som mener det du mener, har man altids muligheten til å starte sitt eget parti, og hvem hvet, kanskje mange andre tenker som deg… bare ikke kall deg en investor og stem rødt var vel egentlig det store budskapeet :wink: jeg mener og det står jeg helt inne for at pariet og velgerne er stein hoppende gale

1 Like

100% enig. Det kan godt være ting ikke blir billigere, men da er det i hvert fall norske lønnstagere som sitter med pengene, ikke utenlandske giganter (eller innenlandske). F.eks. når det kommer til barnehager, så får private barnehager samme tilskudd til pensjon som offentlige, men tilbyr ikke i nærheten like bra pensjonsavtaler. Mellomlegget går rett i lommen på de private som driver dette kommersielt. Utrolig slapt av politikerne å ikke sette mer vilkår på pengene de deler ut. :confused:

3 Likes

Ja, partiet som helhet er noen gærninger.

Men de har mange gode poenger som egentlig alle normale folk burde være enige i.

1 Like

da starter vi pablos følgere :wink: bedre å stemme på deg enn de hehe jeg blir med :wink:

1 Like

Så lenge de klarer å yte samme tjenester til en billigere penge, uten å gå på akkord med arbeidsmiljøloven, så ser jeg ikke problemet.

Barnehager er ikke et problem i seg selv. Det trenger vi uansett.

Jernbaneselskaper er heller ikke et problem. Så lenge staten betaler mindre, billettprisene ikke stiger, og minst samme antall avganger blir gjennomført.

Asylmottak derimot… Det er noe som kan misbrukes, ved at asylbaronene reklamerer i andre land om de fantastiske ordningene som venter i Norge, og dermed kan de skape seg et større marked. Samtidig burde staten sørge for å ha kapasitet til å holde liv i et større antall mennesker over lengre tid, men da gjerne i form av telt, feltsenger, feltkjøkken, osv. Så sivilforsvaret burde nok være de som driftet disse.

har stemt på enkelt sak engang selv foressten… stemte krf på kontantstøtte saken… men ellers har jeg stemt på partiene som har flest saker jeg er enig i ,og det har variert fra senterpartiet, høyre, frp ,ap , og demokratene alt etter saker

Jeg tenker at hvis private får offentlige midler og sparer penger på lønninger og stikker mellomlegget i egen lomme, så er det ikke bra for samfunnet. Da er det bedre at lønnstagerne har disse pengene som de kan bruke i samfunnet enn at noen få rike og ofte utenlandske eiere får disse pengene. Såvidt jeg vet, så er ikke private barnehager noe billigere enn offentlige for staten. Det er bare forskjellige mottakere av penger…

1 Like

Det er jeg egentlig veldig enig i.

1 Like

endelig skal jeg tjene penger på funcom og nano på zero-kontoen min. he he

https://www.nordnet.no/kampanjer/utlan-av-aksjer.html

"Automatisk utlån av aksjer er en av fordelene ved kapitalforsikringsproduktet vårt, Investeringskonto Zero. Det koster ingenting ekstra for deg som kunde.

Det oppstår kun en kostnad dersom en aksje du har på kontoen lånes ut. For å dekke kostnader til Nordnets låneagent, trekkes 10 prosent av renteinntekten på utlånte aksjer. Deretter trekker Nordnet en kostnad på 50 prosent, av gjenstående beløp, for å dekke operasjonelle kostnader og risiko. Etter at kostnadene dekkes vil du sitte igjen med en ekstra inntekt.
"

“Ja, du kan selge aksjene når du vil, som vanlig.”

2 Likes

Når det gjelder barnehager og skoler er det positivt at det er åpent for private aktører for å skape valgfrihet

Jeg er 100% for private, ideelle barnehager. Jeg ser ikke hvorfor staten skal gi penger til private kommersielle aktører som i stedet for å bruke pengene på pensjon/lønn, så betaler de dårligere og tar resten av pengene selv.

1 Like

du har rett, uten å ha rett :wink: er bare snakk om å se det fra riktig side eller ikke

Private barnehager skal man selvsagt få lov til å drive.

Men ikke med gigantiske tilskudd fra staten.

1 Like

Det er ikke skilt på private kommersielle og private ideelle barnehager i den statistikken. Er pensjon også tatt med i sammenligningen?

@Pablo private ideelle barnehager har jeg null problemer at får penger fra staten.

Jeg er en hvertfall. Av den enkle grunn at jeg syns den konfronterende stilen i ordskiftet er fin å ha på stortinget. Tåkepraterne i de store partiene har godt av å bli utfordret på det de sier, og partier som tør ta den rollen får klar støtte av meg.

Jeg er enig i enkelte ting i politikken deres, men det er mye rart der også som ikke henger helt på greip. Blir interessant å se om de klarer å modernisere det noe når de lager nytt prinsipprogram nå.

Edit:
@SirSmokealot Hva mener du med Venezuela-flagget?

Syns forøvrig at ansatte i barnehager og skoler burde få en god spike på 20%. For en fenomenal jobb de gjør. :blush:

1 Like

det er jo en av Norges viktigste jobber de gjør, så ja

Enig. Men her snakker vi om denne typen;

Jepp, jeg bare tenkte det var lurt å presisere at jeg ikke er i mot private barnehager, bare private kommersielle barnehager. :slight_smile: