Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

noe sier meg at det spares til det ytterste i slike barnehager, så de kan vel ikke være kjempehygglige for barna, da er det opp til foreldre da og kanskje velge en annen type barnehage… altså kan folk dårlige tjenester, så gjør de det… det er når ingen gidder å betale for det lenger at en endring skjer

1 Like

Det er ikke bare-bare å skifte barnehage. Det er ikke som å handle på Rema i stedet for Kiwi. Det er mye stress og byråkrati.

Som du sies så drives private barnehager etter et profittmotiv. Og det bør man ikke ha.

Er ikke så enkelt. Vanskelig å bare velge noe annet når det bare er en kommunal barnehage i bygda, og den er stappfull. Da er det bare de private igjen.

1 Like

OK jeg kan være enig i at man bør begrense det til ideelle foreninger.

Tilsvarende som mye annet i Norge. Lav/medium kvalitet og 100% profittsøkende aktivitet.

Sykehus er et eksempel, prøver legen å faktisk hjelpe deg med ordentlig diet og livsstil isteden for bare penger blir legen sparket eller får kjeft. Som alle andre bedrifter vil de ha kunder som kommer igjen og igjen, og de får de slik de opererer i dag (fordi folk er for naive og late til å gjøre egen research, og å lære seg enkle ting selv. Vi har til og med Internet som er en av de største gavene menneskeheten har fått på lenge, likevel er folk flest dummere enn aldri før)

Man skal fortsatt være takknemlig for og i det hele tatt bli født inn i et land som Norge, men det er latterlig mye korrupsjon og faenskap som foregår i toppen her i landet. Jernbaneverket er et prima eksempel.

veldig sant, se på for eksempel dekkbytte og dekk hotell, har du hørt noe så dumt, og det der lever det folk av… folk er ubruklig late , dersom jeg skal ansette noen, skal det der faktisk være et av spørsmålene

Nå skal det sies at jeg har barn i den kjeden som desverre hadde den tragiske ulykken, og vi er veldig fornøyde.

alle som driver ett eller annet , er ute etter profitt. er man ikke enig, start opp selv, det er et valg man bestandig har

Nei. Det skal være statens oppgave å sørge for barnehager og skolegang. Ikke diverse multinasjonale selskaper.

1 Like

Er man heldig med de ansatte blir jo barnehagen god nesten uansett.

Men trist at de ansatte utnyttes av kyniske eiere som bare skal maksimere sitt eget utbytte.

1 Like

det gjør de da også, det er du som ikke er fornøyd med det de har skaffet, da bør du som far heller se på hvordan det kan gjøres bedre, og fikse problemene, og ikke se mellom fingrene, velge den letteste veien, for så å sitte å klage på forum etterpå… do something, du er pappan, du bestemmer selv

Jeg er fornøyd bruker av kommunal barnehage.

Hva vet du om hva jeg gjør utover å sitte på forum? Jeg har vært politisk aktiv i mange år.

1 Like

jeg veit at du ikke driver privat barnehage :wink:

Nei, ettersom jeg er motstander av private barnehager driver jeg ikke privat barnehage.

Good job, Sherlock.

2 Likes

så du sitter å klager på en tjeneste du ikke bruker? makes sense…

Vi flyttet fra kommunal til ideell forening og er veldig fornøyd nå.

1 Like

Ja, jeg har en formening om hvordan skattepengene mine brukes faktisk.

I tillegg går det an å bry seg om ting som ikke direkte angår deg selv.

1 Like

tror du har en formening om det meste jeg pablo, alt som også ikke angår deg, :crazy_face:

prøvde å si at dersom du ikke liker tjenesten, ikke bruk den, og det gjorde du da ikke heller… du kunne jo bare sagt det?

Du får heller sette deg inn i diskusjonen før du begynner å poste :wink:.

Det vi snakket om var store konsern som tjener milliarder av skattekroner på å levere velferdstjenester som staten burde ordnet selv.

1 Like

mørkt