Ettersom mesteparten av flyktningene som kommer til Norge tilhører denne religionen eller er fra land hvor majoriteten er muslimer, så er vel det kanskje nok til å si at han har en liberalistisk tankegang for islam…?
Overhodet ikke. Det kan bety noe så enkelt som at han er for å hjelpe mennesker i nød.
Jeg mener ikke å uttale meg om hva han mener. Bare påpeke at det du gjør er en logisk feilslutning.
Haha. Det jeg sier er at han ikke har noe problem med islam når han mener at det bra å hjelpe mennesker som er fra muslimske land. Hvordan det er logisk feilslutning, vet jeg ikke. Eneste jeg vil er å få et svar fra han angående spørsmålet mitt
Jeg mener at vi skal hjelpe folk som er muslimer eller kommer fra muslimske land - det er ikke noe vi skal gjøre forskjell på, men alle må selvsagt innrette seg og følge lover og regler i landet de kommer til.
Religion er religion i mitt syn. Kan føre til både fine ting og ekstreme ting.
«Religious suffering is, at one and the same time, the expression of real suffering and a protest against real suffering. Religion is the sigh of the oppressed creature, the heart of a heartless world, and the soul of soulless conditions. It is the opium of the people.
The abolition of religion as the illusory happiness of the people is the demand for their real happiness. To call on them to give up their illusions about their condition is to call on them to give up a condition that requires illusions. The criticism of religion is, therefore, in embryo, the criticism of that vale of tears of which religion is the halo.»
Kan du svare på spørsmålet mitt?
Det gjorde han da? Hva er du ute etter her?
Han gjorde ikke det @Zimster? Tror ikke du helt vet hva det er. Det er en politisk organisasjon. Jeg vil gjerne vite hva hans holdning er til den. Ikke noe mer
Jeg vet ikke helt hva det er du ønsker å få svar på, min “holdning” til islamske brorskapet? Minner meg om skoleoppgaver på ungdomskolen “drøft den politiske situasjonen i midtøsten”. Gi oss din take da så kanskje vi kan få en mer konkret diskusjon?
Vet ikke hva som drar deg tilbake i å besvare et spørsmål, men jaja
Mens vi venter på det her er NAV utbetalinger per innbygger i 2014
Skal se om jeg finner ferskere tall, men ifølge denne oversikten ligger Nordmenn på topp
Aha, var ikke åpenbart om du mente brorskap som bokstavelig eller figurativt. Om du tenker på gjengen som hadde makten i Egypt en stund under Morsi så er vel det et religiøst konservativt parti som har en heller brokete historikk med å støtte grupperinger som ikke går av veien for å ty til vold for å nå målene sine. Det vil overraske meg stort om det er en gruppe som har støtte her inne av noen at all.
Jeg var forøvrig i Israel da Morsi ble valgt inn i Egypt. Da var det spent stemning ass, israelerne var i full krigsberedskap i tilfelle han ville finne på noe tull med en gang.
Kanskje fordi at dette er statstikk blant innbyggere i selve Norge? Tallene på innbyggere som får utbetalt stønad som er fra stolpe nr2 øverst er veldig høye i kontekst med hva forholdet er mellom antall nordmenn og antall utlendinger i Norge.
Vil tro det også inneholder sykemeldinger og ikke minst pensjoner. Det trekker voldsomt opp for nordmenn i arbeid og pensjonister.
Det er også aldersjusterte tall i diagrammet
Hva betyr det? Står aldersstandardiser…?
Dette er tall per innbygger
At man tar hensyn til ulik alderssammensetning i de forskjellige gruppene. Da kommer Nordmenn noe bedre ut siden det sikkert relativt sett er flere pensjonister