Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Jeg jobber før i en meget stor bedrift. Toppledelsen bestod av menn, som det ofte gjør, og de fikk for seg at det var/er for få kvinnelige ledere i organisasjonen.

Så dermed ble det i praksis innført ansettelsesstopp på mannlige ledere. Dette gikk ikke ut over dem selv, de var jo allerede på toppen. Og så fikk de sørget for at eventuelle konkurrenter til dem selv ikke kunne stige i gradene, samtidig som konsernet og dem selv får masse god PR.

6 Likes

Evil/ ren ondskap. Det er viktig å få dokumentert sånne saker på noen måte, så man kan gjøre noe med ukulturen.

1 Like

Generelt (ikke om denne saken): Det jeg har tatt opp er først og fremst hvordan statistikk presenteres i tabloide medier, på en lite objektiv måte og vinklet for å være mest mulig oppsiktsvekkende slik at artikkelen får mange klikk og generer flere reklamekroner.

6 Likes

Skal flytte og driver å rydder i en 11m2 bod. Fy faen hvor mye drit man sparer på :sneezing_face:

3 Likes

Bensin og fyrstikker på gårdsplassen = problem solved :grin::+1:
En positiv ting med å flytte er at man får kasta mye rask!

1 Like

Haha, veeeel, tror ikke det blir godt mottatt midt i byen. Laster det heller inn i bilen og kjører det på dynga på mandag morgen før jobb. :stuck_out_tongue:

Begynner å bli fornøyd med dagens innsats, så ser ut til at jeg kan unne meg en skitur i solen som er meldt i morgen tidlig. Må bare rydde/vaske videre et par timer etter middag. :slight_smile:

1 Like

Når selv aftenposten prater om et problem… da begynner det å bli alvorlig.

6 Likes

Tydelig at Aftebpostens utsendte ikke har 7,5 studiepoeng i statistikk, slik som meningsbærerne her inne. :blush:

1 Like

Nå er det jo kjent at SSB har pyntet på endel statistikker i lang tid ( jobber en innvandrer 1 time i uken regnes personen ikke som arbeidsledig). Så det kan jo tenkes at andre statistikker som typisk putter innvandrerprosjektet i et dårlig lys også er pyntet på.

11 Likes

Ja, sånn som denne tenker du på?

3 Likes

Leser du i det hele tatt artiklene du limer inn eller søker du bare i arkivet etter overskrifter som ser riktige ut?
Øst-europeiske narkotikasmuglere har jo relativt lite med innvandringen du klager på ellers å gjøre.

1 Like

Leste du artikkelen selv? Hvis du klarer å legge sammen 2+2 så ser du kanskje poenget.

Jeg la den som en som en kommentar til @Evilfreud sitt utsagn:

Nei, ser faktisk ikke noe annet poeng i at du limte inn den artikkelen, annet enn at du vil poengtere at “utlendinger er fæle”.
Det drysser jo inn med artikler som tar for seg vidt forskjellige problemstillinger, hvor eneste fellesnevneren er at det står utlending eller innvandrer i overskriften.

2 Likes

2+2 ble for krevende ser jeg…

Men du kan få prøve EN gang til, les kommentaren til Evilfreud så leser du artikkelen etterpå.

Tog du an?

Hvis du har en mening så bare skriv, jeg vet ikke om du mener artikkelen inneholder dårlig statistikk, eller om du ser på den som et bevis for at du har rett.

3 Likes

De fleste her inne vet nok at 2+2=4, men det er ikke alltid så lett å gjette seg til hvilket resultat «logikken» din har kommet frem til :wink:

1 Like

Generelt manglende vilje og/eller evne til å sette grenser er uansett felles bakenforliggende årsak.

Problemet med østeuropeere er jo EØS. Det er det vel bare Rødt og kanskje SV som vil gjøre noe med. Det kommer ikke til å skje noe…

1 Like

Ok, frem med teskjeen en gang til…

Poenget som du ikke tok er at SSB, som til og med klarer å registrere etnisiteten og bakgrunnen til de ansatte i norsk helsevesen, ikke evner å gjøre dette når det kommer til insatte i norske fengsler.
Hvorfor gjør de ikke dette? Vil det satt innvandrerprosjektet i et dårlig lys?

Og dette var med henvisng til Evilfreud sitt innlegg, hvor han stilte spørsmålstegn til om vi kunne stole på SSB.

4 Likes

På grunn av FRP som bestilte NY rapport om innvandrere og lønnet arbeid så vet vi at SSB sin orginale statistkk var “pyntet på” fordi man valgte å telle alle som jobbet over 1 time i uken som arbeidsføre. ( noe som ikke gjøres i annen statistikk). Men kan derfor anta at mye annen innvandrer relatert statistikk er pyntet på for å passe til narrativet som kjøres av Norske politikere med venstresiden i front.

5 Likes