Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Hva bruker de som grense i annen statistikk?

1 Like

God søndag :grinning:

2 Likes

Jeg har ikke sett selve FRP rapporten, men såvidt jeg forstår så regnes du ikke med om du ikke jobber 100%, så om du har en dag med foreldrepermisjon i uka f.eks vil du ikke komme med som arbeidstager? Hvis noen har FRP rapporten så setter jeg pris på link (ikke link til avisartikkel, men selve rapporten).

Hva syns dere om Karpe Diems nye sangtekst?

«Jeg har fyrstikker, bleach og en kanne bensin – La meg tenne på en FpU-kar», synger Karpe Diem i sangen OK.

Denne drapstrusselen har ikke fått konsekvenser. Det har heller ikke jødehetsen i sangen Attitudeproblem der ordet «jøde» blir brukt i samme oppramsing som blant annet «bikkje» og «fitte».

Skulle tro at dette var ulovlig? True med Bleach, altså syrekastning i ansiktet slik som nesten daglig skjer i England. Men det er vel bare ulovlig hvis man er hvit når man sier det.

Jeg tipper at innen ett år så har vi slike tilfeller i Norge nå…

2 Likes

Ugreie strofer, men ikke om man ser det i konteksten til hele teksten.

Slik jeg leser lyrikken så handler det om en fyr som prøver å fremstå som en harding og sier ekstreme ting for å få oppmerksomhet, selv om det ikke er sant.

Edit: verdt å nevne at jeg ikke er noen fan av karpe, blir litt for pretensiøst for min del.

1 Like

Viktig presisering Zimster. Det var jeg ikke klar over og gjør det litt bedre. Men, jeg tror effekten desverre blir som over når så store rollemodeller som dette gir ut slike tekster. Dette er folk som blir heiet frem.

Haha Amatouren! Hell i uhell :slight_smile:

Fy faen det der er så jævlig. Om noen gjør det mot noen som står meg nær så blir det law abiding citizen på de

3 Likes

Dagens anbefaling!:slight_smile:

https://www.nrk.no/ytring/karriereberter-pa-villspor-1.14440488

Får vi slike før og etterbilder av noen nydelige blondiner her til lands så skjer det kanskje noe med oss?

Det trenger ikke være en innvandrer som gjør det. Kan like gjerne bli en Breivik fyr som drar en Smollett https://www.youtube.com/watch?v=2ogho2nnLLk&t=19s.

Altså noen som vil late som om de er innvandrere, men gjør det i et offer for saken politisk. Det skjedde jo nettopp da Smollett betalte sine trenere for banke han opp, mens de forkledde seg som Trump tilhengere. For å bruke det politisk.

Gal verden, men det ville vært en effektiv måte å snu folkemeningen på om man slipper unna med det.

4 Likes

Det kan du si.

Ta eksempelet med justisminister Tor Mikkel Wara. Er det venstreradikale som terroriserer han og familien hans, eller er det høyreradikale som prøver å få det til å se ut som angep fra venstresiden?

Nei det tror jeg er venstreradikale. Men jeg vet jo ikke. Men det virker å være et ekte hat bak den oppførselen der. De holdt jo på dag og natt.

Jeg synes de 3 angrepene har fått påfallende lite oppmerksomhet i nyheter og media.

Hvis det hadde vært en politiker fra SV eller AP som hadde blitt angepet på den måten med beskyldinger om landssvik etc, så tror jeg vi hadde sett en helt annen mobilisering fra offentligheten og media.

2 Likes

Problemet er ganske omfattende ja.

Jeg skal selv med hånda på hjertet si at jeg svinger langt til høyre. Jeg er også en øye for øye. Tann for tann mann. Jeg er veldig innvandringskritisk, men da rettet mot systemet. Vi sender hjem høyt utdannede mennesker f.eks fra Iran. Mens en høytstående krigsherre fra Kongo, ja han skal vi beholde. Vi sender hjem de som tilfører positivitet og sunne holdninger til samfunnet vårt. Samtidig. Som vi niholder på voldtektsmenn, drapsmenn og de som spotter og håner vår leve og væremåte, og som går på nav og tapper systemet.

Jeg har ingen ting imot folk med annen hudfarge, som oftest er det de hyggeligste og mest arbeidsomme menneskene jeg møter på. De som er ordentlige er de vi ikke ser, fordi de har en jobb og ett liv. Søpla ser vi daglig på tv og utenfor kiosken/McDonald’s og de andre stedene de henger.

Naive blåøyde idioter av noen nordmenn må våkne. Vi hadde mindre grov kriminalitet, mindre rus, mindre av det meste før vi åpnet slusene på 80 tallet. Barna våre kommer til å sitte igjen med regningen for venstresidens idioti. Forhåpentligvis våkner vi snart, Breivik var ikke nok. Ei heller random knivstikking på kiwi. Heller ikke Sverige, eller Danmark for den saks skyld. Innfør strengere straffer, mindre rettigheter og kjør hardt. Få respekten for autoriteter tilbake. Hvorfor skal Breivik ha det bra? Han burde holdes i live og sitte i en mørk jævlig jordkjeller så lenge som mulig. La han lide resten av sitt miserable liv. Ungdom som er frekke, spytter, ypper opp med Politi. La de få smake batong så tenker de seg om neste gang. Krekar, Hussein og all den søpla der. Sørg for at de forsvinner, de truer hele levesettet vårt. Ingen vil spørre om de plutselig blir borte.

Det var dagens rant

12 Likes

Det kan være at de blir anbefalt av politiet og pst å dysse ned disse angrepene fordi de er redd at det kan spre seg. Den ene parten begynner så tar den andre parten hevn. Plutselig er alle politikere skyteskiver. Tror egentlig det er best å rapportere det der litt forsiktig i media. Men de må bure inne alle som holder på sånn.

1 Like

Dette var god lesing. :slight_smile:

Er du hotellværelsepike eller vaskehjelp , er du kanskje ikke fullt så hissig på å komme fortest mulig tilbake i arbeidslivet som det den fremadstormende direktørspiren er. Dette perspektivet har hittil kommet betenkelig lite fram i debatten.

1 Like

Det er godt mulig. Men jeg er ganske sikker på at det blitt spilt politisk mynt på dette hvis det hadde vært en justisminister fra venstresiden i norsk politikk.

2 Likes

Politikerne er flinke til å la blokk være blokk og stå sammen når det er noen som blir utsatt for trakassering, det er noen av de fineste øyeblikkene i norsk politikk etter mitt syn.

Nylig eksempel var hetsen og truslene mot MDG-Lan og babyen hennes, som alle partiene samlet seg mot.

1 Like

In politics, a cartel party or cartel political party is a party which uses the resources of the state to maintain its position within the political system. Katz and Mair argue that “parties in Western Europe have adapted themselves to declining levels of participation and involvement in party activities by not only turning to resources provided by the state but by doing so in a collusive manner”.[1]

image

2 Likes