Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Nå er jeg bare glad for alt bråk i Ap, men hvorfor skulle noen ha tillit til eller gi Giske noen slags posisjon i politikken?
Uavhengig av denne konstruerte situasjonen.

1 Like

Fordelen med venstresida er at alle er i krig med alle.

Ser ut som Giske saken sørger for at noen får anledning til å “rydde” i rekkene i Fagforbundet.

En varebil med et hvitt dødsgiftig pulver (Cyanid) forsvinner i Oslo. Hva skjer spør media…

1. Jo, det kan ha vært varebilen de var ute etter.
  2. Giftstoffet har de sikkert dumpet i naturen.
  3. Rutiner ved universitetet er brutt.

Naive nordmenn much?

Er ikke usannsynlig at de har rett, men hvorfor er det ingen som tror at de fikk tak i nettopp det de var på jakt etter? Ingen som lurer på hvorfor akkurat denne og ikke en av de 1000 andre varebilene som var i Oslo sentrum akkurat denne dagen ble stjålet?

Jeg hadde forventet mer svar som dette

• Grensene er stengt
  • Ingen kommer ut av Oslo med denne bilen
  • Vi har GPS merket bilen og vet nøyaktig hvor den er.
  • Innlevering av bilen med innhold nå gir garanti om strafferabatt

Noe i den duren.

5 Likes

Fordi vi bor i et godmodig, naivt potetland.
Bare å se på politikken det, at partier som Mdg,Sv osv i det hele tatt får stemmer nok til å utøve "politikk ", sier jo mye om hvor mange treskaller som bor i Norge…
Og egentlig burde beskyttes mot seg selv :sweat_smile::stuck_out_tongue_winking_eye:

3 Likes

I Norge kan man altså stjele store mengder livsfarlig gift uten at man møter på så mye som en vakt. Her hvor jeg bor kan man slippe en dynamittkubbe rett på gassrør fra nordsjøen bare man hopper over et ubevoktet sauegjerde. Kjenner dere til slike banale tilfeller hvor man ikke tar sikkerhet seriøst i det hele tatt? I tilsvarende områder i Nederland (altså der rørene kommer opp igjen) er det 5 meter høye elektrifiserte gjerder med piggtråd på toppen bevoktet av 2 bevæpnede vakter med semiautomatiske våpen og lyskaster…???

10 Likes

‘‘Føre var’’ er ikke en norsk verdi dessverre…

4 Likes

Ikke en gang etter snar!
Den kollektive amnesiaen er dessverre smittsom…
Ja @Morti , jeg har hørt om folk som både har stjålet dynamitt, fenghetter, våpen og ammunisjon fra både private (steinbrudd) og millitære plasser, ala heimeverns lager. Ubevoktet og ikke overvåket!
Nå er det riktignok rykter da, men ingen røyk uten ild vel?

2 Likes

Skal bestille en bok fra Amazon, er på en amerikansk side.
Er det trygt å legge inn Visakortet der?
Skeptisk…

Amazon er Amazon? Hva mener du med amerikansk side? Man tar jo alltid risiko ved p legge inn kort på nett, men så lenge det ikke er fake Amazon bør det være så trygt man får det på nett.

Denne siden.
Ja, er jo www.amazon.com jeg er på.

Amazon er verdens største selskap.

Tredje akkurat nå målt i market cap :blush:

Har hatt visakort liggende der i snart 10år nå :wink:

Meget bra side, kjøper mye bøker der (siden bøker er fritatt moms og mva når de kommer til Norge).

2 Likes

Men hvordan er det merverdiavgiften? Er den med?

Bøker er fritatt.

Så du kan bestille bøker for 100000kr, alt sendes i en pakke. Ingen MVA ingen toll. ingenting :wink:

Før noen tror de er smarte.

2 Likes

Jeg liker best å handle dersom det er fritak for både moms, mva og merverdiavgift. Er ikke alle fritatt så er det uaktuelt for min del.

2 Likes

MVA og merverdiavgift er jo det samme.

Dog viktig at du KUN bestiller bøker.
Er det noe annet oppi pakken blir hele pakken momset.

Ok sorry, jeg ble litt forvirret nå. :wink: :wink: :wink:

Moms, hva er det da?

MVA, Merverdiavgift, Moms. Same shit.

alle varer har i teorien MVa ( noen har unntakt som bøker).
Noen varer har også toll. Som klær.
Mens andre har særavgifter som alkoholvarer og tobakk.( i tillegg til mva).

2 Likes

Prøvde å være løyen uten smileys igjen. Virket ikke nå heller. Søren og. Skal slutte med det nå…

2 Likes