Hmm, da bruker folk penger nokså hodeløst etter min forstand. Litt planlegging av innkjøp og edruelighet i hva man kjøper så får en jo enormt med mat for 5000 kroner.
Lover bra for oppgjøret i år.
Stusser litt over “smalhans for pensjonistene”. Jeg kjenner ganske mange pensjonister og så sant de ikke finner ut at de skal selge eneboligen billig og ta opp nytt storlån på vei inn i pensjonstilværelsen så er mitt inntrykk at de som har jobbet gjennom livet føler pengene strømmer godt inn i kassa.
Spiser man ute går jo det også av budsjettet på 5000kr. Familie på 4 trenger ikke spise ute så mye mer enn 2 ganger pr måned før det budsjettet er blåst.
Må si at denne saken får meg faktisk til å koke, helt på ordentlig.
Var det denne saken som var oppe på Åsted Norge i går? Flott om at det har ledet til pågripelse ivertfall!
Det er nødt til å bli gjort noe med straffenivå og rettsvesen her i landet snart. Å dille rundt med kriminelle slik en har gjort i noen 10 talls år her fungerer ikke lengre i dagens multikulturelle samfunn. Hardt mot hardt er eneste løsning! Jeg ønsker også gjeninnføring av dødsstraff men må nok vente lenge på det…
Helt enig. Men innvandring av disse menneskene er så meningsløs! Tenk å få innvilget asyl og deretter stikke tilskogs, overfalle og voldta en mor med barnevogn.
Jeg har fått så innmari nok.
da er vi to
tre faktisk…
And my axe
Vi er fire…
Fem nå. Og garantert mange flere.
Når jeg leser denne saken renner det over for meg! Er i utgangspunktet mot dødsstraff, men når jeg leser om grov, blind-vold, så rakner det totalt! Da er det bare å feste søkke rundt beina på voldsforbryterene å få de på fjorden. Har absolutt null respekt for mennesker som ødelgger andre på denne måten her. At de i tillegg ødelgger for andre mennesker som faktisk trenger asyl og beskyttelse gjør saken bare enda verre.
Jeg trodde bare det var et forsøk.
er jo tydelig at handlingen var fullbyrdet… kjenner det gjør meg meget forbanna.
Og når det viser seg å være en kjenning av politiet i hjemlandet så blir en fort positiv til strengere grensekontroll.
De skulle blitt drept alle sammen. Dødsstraff er også positivt for folk kommer til å tenke seg om to ganger før de finner på faenskap. Blind vold som dette mot en invalid er dødsstraff uten tvil for min del.
Så mye som et slag eller spark til hodet kan medføre store permanente skader, langt mer alvorlig enn hva folk tror, så kan du tenke deg hvordan det kommer til å gå med denne fyren i artikkelen.
Ja, hvor er Dagbladet, Aftenposten og resten av MSM som hyler og skriker hver gang de finner noe som kan tolkes som rasisme i et kommentarfelt denne gangen?
Dobbelstandard som Ove Vanebo kalte det…
Les kommentarene som HRS viser til, du finner ikke mer hat og rasisme enn hos religiøse fanatikere.
Slosskamp på videgående skole i Oslo.
Vg har “glemt” å nevne hvilken. Heldigvis stod det i orginal tweeten til politiet.
13:28 02.04.19DEL
Slåsskamp på Oslo-skole
Oslo politidistrikt skriver på Twitter at de har rykket ut til en videregående skole etter at det brøt ut slåsskamp mellom 15 til 20 elever. Noen av elevene er lettere skadet. Politiet er på stedet med flere patruljer og har kontroll.
- Vi fikk meldingen 13.03. Da vi kommer til stedet er det ikke noe som er pågående og det har roet seg ned. Det er snakk om flere grupperinger som har slåss mot hverandre, og det er flere som har fått slag og spark. Ingen trengte tilsyn av amblanse, sier operasjonsleder Gjermund Stokkli.
Han forteller at politiet gjør undersøkelser på stedet.
Dette er jo nesten litt peng
Er det rart folk reagerer? Gi den ungdommen grisepryl, håper mobben får tak i han. Rehabilitering hører til ‘‘kardemomme-Norge’’, et samfunn som avgikk med døden på 90-tallet. Nå må vi tilbake til straff igjen.
’'Voldsepisoden er fanget på en video, som nå sirkulerer i sosiale medier. VG har selv sett at det har kommet trusler mot en tenåring, og flere spør også hvor han bor.
Politiet sier at de er kjent med videoen, og oppfordrer til ikke å spre den videre. De sier også at flere personer har ytret ønske om å oppsøke de aktuelle ungdommene.’'