Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Flere med? :stuck_out_tongue:

6 Likes

Liadal sier at «Jeg har oppdaget feil, det beklager jeg.» Men heller ikke det er helt sant. Aftenposten har oppdaget feil, ikke Liadal. Hadde ikke avisa brukt store ressurser på å gjennomgå hennes reiseregninger, er det lite trolig at offentligheten ville fått vite om det.

Jeg klarer ikke se for meg hvordan Liadal kan få en myk landing etter dette. Men desto lenger hun velger å legge selv «halvflat» på denne måten, jo hardere vil hun treffe bakken til slutt. Si hva du vil om Keshvaris juks, men han sa i alle fall dette da han ble avslørt:

«Det smerter meg stort at jeg gjennom mine gale handlinger har satt min familie, kolleger og vervet som stortingsrepresentant i forlegenhet og ikke vist meg tilliten jeg har fått verdig.»

Lurer på om de vil faktisk etterforske grunnene hennes eller ikke. Dette er jo sannsynligvis ikke “rot”. Mange titalls reiseregninger som er feil. Kanskje flere, er jo ikke så lett å avdekke alle tilfeller. Men et helt supert at avisene faktisk tar på seg jobben. Vi må luke ut slike korrupte mennesker.

7 Likes

Bør jo anmeldes for bedrageri. Er jo helt opplagt gjort med overlegg. Så vanskelig er det ikke.

3 Likes

Jeg har en sterk magefølelse på at nå sitter det en hel mengde nåværende og tidligere stortingsrepresentanter og føler seg sånn:

6 Likes

Skulle nesten trinse hun bare har rotet, for å drive å jukse og legge ut beviser mot seg selv på FB, går det an å være så dum?
Forresten, hun er vel blond…

Ingen megasak, men føyer seg jo inn i rekken av saker der folkevalgte tar seg til rette eller bryter regler det forventes at allmuen skal følge. Det undergraver hele systemet vi har i landet.

JEG forventer at stortingsrepresentanter går foran med et eksempel til å etterfølge. De setter standarden. Og burde tjene nok til å slippe å svindle.

3 Likes

Tja, alle driter seg ut fra tid til annen. Nå har han vel fått straff, og da burde det vel være greit?

Sakene med reiseregninger osv. er langt mere alvorlig.

1 Like

Selvsagt er det mindre alvorlig, men ønsker han å bli statsminister - og så makter han ikke å unngå å prate i mobilen mens han blir filmet til dokumentar?

Når man gjør noe galt hele tiden så makter man ikke bry seg om småting som skilt og mobilbruk

5 Likes

Kommer vel frem enda mer om reiseregningsbedrageriet her:

Hvor dum er det lov å spille:
“Liadal har konsekvent ført for mange kilometer mellom Oslo og hjembyen Haugesund. Hun sier hun alltid har trodd at det var 60 mil mellom byene, og at hun har rundet av nedover. Den faktiske avstanden er snaut 46 mil.”

1 Like

Fine familieverdier blant enkelte syrere

Trodde de fleste reiseregningssystemer håndterte slike avstander automatisk nå.

Jaja, da var det siste spiker i kista for langrenn. Gidder ikke se om det ikke går relativt reklamefritt på NRK.

1 Like

Her burde NRK strukket seg lenger synes jeg. Galskap at dette ikke sendes på riksdekkende kanaler. Dette er veldig skadelig både for rekruttering, interessen og sponsing av sporten på lang sikt.

Lurer på hva Idrettsforbundet og løpere gjør seg av tanker om dette.

1 Like

Så absolutt ikke, dette har jeg ført inn manuelt i alle arbeidsplasser jeg har hatt. Eneste som kan “detektere” at det er lagt inn for lang avstand er min leder. Kan skrive at det er 60mil fra Haugesund til Oslo f.eks :joy:

I dag la jeg ut den første Insiderguiden, som gir deg en oversikt over de beste innleggene du kanskje har gått glipp av den siste uken :slight_smile:

1 Like

Kanskje å legge Insiderguiden på åpent forum kan gi en god reklameeffekt for insiderdelen?

Godt mulig den blir åpen for alle en gang i blant :slight_smile:

1 Like

Helt enig, langrenn er med årene blitt veldig kjedelig. Likevel et tap at alpint forsvinner, trøsten får være at vi beholder skiskyting og skøyter. Spørs om denne avtalen tjener utøveren sin interesse, blir vel litt mer vanskelig og hente sponsorinntekter?

Blir jo garantert færre seere nå, og da burde sponsorinntektene også falle etter hvert. Veldig dårlig for sporten åkke som.

1 Like