Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Ikke heeeelt det samme, men de lager annet en solceller for å ha på taket:
http://www.soltechenergy.com/en/
Trynet på børsen idag grunnet emisjonsvarsel tenker jeg. Var en ellers fin Q rapport med bra tilvekst fra året før.

2 Likes

Nice

“For kvinnen, som sier hun var jomfru, førte angivelig undersøkelsen til problemer da hun ikke blødde under sitt første samleie. Det oppsto derfor mistanke om at hun ikke var jomfru, noe som var problematisk på grunn av hennes kultur. Hun hevdet at hun som følge av dette har fått psykiske vansker som har gjort at hun verken kan jobbe eller fullføre skolegang.”

Hehe hadde skjønt dette om hun var en tenåring, men damen er i 50 årene :money_mouth_face: :laughing:

https://www.nettavisen.no/okonomi/ber-siv-jensen-kutte-i-drivstoffavgiften-etter-bensinprisrekord/3423676650.html?fbclid=IwAR28wBXSBYGbaqS_oGNwWM8tc3Rqf2MNg6cPiXqE5v8mG_YYARp41iOVqMY

Drit i aksjer! Det er bensin man burde investere i!

Kjøpe 10 000l på mandags morgen, og så selge med heftig profitt noen timer senere!

1 Like

Tesla says hi

1 Like

Hælv#$%@ jæv@$ mammapu%$&£@ Cdon!! Får ikke bestilt på nettsiden :face_with_symbols_over_mouth::imp:

Edit: det gikk til slutt, måtte logge inn flere ganger, og “endre” personopplysningene.
Ny type handlevogn der, sikkert innkjøringsproblemer…

Avenger endgame hype! Googla “thanos” og klikke på håndsken …

19

:face_with_raised_eyebrow: dette har faktisk jeg lagt merke til selv…spesiellt på jobben de siste årene,-og jeg er da “bare” 35 år…lenge til 40-års krisen :face_with_hand_over_mouth:

brainfood for klimaaktivister.

3 Likes

Butikkdøden
Jeg må innrømme at det stort sett er nettet som blir brukt til de fleste innkjøp utenom mat. I dag var unntaket da jeg drasset familien med på en rundtur til det lokale sentrum for å få tak i vårsko, klær, møbler og mer i en smekk. Det som møter en er nedlagte spisesteder ved senteret og det virker som alle butikker har 25 på hele butikken og 40% på mye. De ansatte står og prater ved kassa når vi kommer inn og ser ikke opp engang. Vi kikker rundt litt og må gå selv og spørre om hjelp.

I lokale Bohus var det 6-7 stk. på jobb og vi var de eneste kundene uten at en av dem brukte energi på oss før vi måtte be om det.

Vi fant til slutt et gulvteppe som var relativt dyrt. Kassa var i motsatt ende av butikken. Den ansatte som hjalp oss hadde jeg nesten trodd ville foreslå å bære teppet til kassen for oss mens vi handlet oss ferdig, men hun bare gikk og dermed gadd vi ikke å drasse med oss et teppe på 250 cm rundt mellom reolene - og de gikk vel glipp av litt mersalg der også.

Det er jevnt over ikke rart at butikkene går konkurs rundt om. Null service og høyere priser - og langt mer stress enn å bestille over nett.

7 Likes

Dårlig service og overetablering ( som vi ser i mange bransjer er en fryktelig stor faktor i butikkdød). Tar du med flere runder med oppkjøpsfond og belåning av caset ( Toys R US) så er mixen komplett.

Hadde dog en lignende opplevelse når vi skulle kjøpe seng på bohus. Full continental til 50k. Måtte nesten bære med meg en av de ansatte bort til området hvor senger og madrasser var for å få hjelp.

Det er helt absurd dårlig service i mange butikker. Virker som om folk har en vrangforestilling om at salgsfaget ikke teller lenger

1 Like

funny story…

jeg var for noen år siden og så på div type tv`er på Elkjøp,og der var det en kundebehandler som snakket med en kunde(seff)…men da en ny kunde dukket opp,valgte kundebehandleren å gå over til den nyankommne kunden…det likte tydeligvis ikke kunden som kundebehandleren trodde han var ferdig med å forklare om et produkt kunden lurte på…

Det endte opp med at det ble igangsatt et J*vla roping fra kunden som følte seg snytt og forlatt…

" ER DU FERDIG MED MEG !??..“ER DU FERDIG MED MEG TROR DU???”

:laughing:

6 Likes

Veldig ofte unge folk som står med nesa i mobilen i stedet for å faktisk gjøre jobben sin.
Jeg bruker å si fra HØYT og tydelig, og så si at jeg handler heller hos konkurrenten eller på nett.

1 Like

Jo men det er jo også et lederansvar å trene og motivere folk.

2 Likes

Akkurat der ligger problemet. Ta deg nå for faen sammen og gjør en innsats, fremfor å vent på at noen skal fortelle deg absolutt hver ting man skal gjøre, inkl å tørke seg i ræva omtrent.

Ungdom idag. Jeg husker når jeg var ung jeg… :roll_eyes:

2 Likes

Joda, men se det fra en butikkeir sin side: Det finnes en lite gruppe unge talenter som fra natur og oppdragelse er naturlige og selvgående talenter som du bare kan sette i en butikk og det bare funker.

Og så har du en mye større masse som ikke er helt der, men som med rett ledelse kan bli kjempeflinke.

Bør du som butikkeier eller daglig leder bare satse på at du er så heldig at du ender opp med bare førstnevnte, eller bør du sørge for å ta tak og sørge for at kundene får en god opplevelse?

(For den del ikke sikkert det er så lett å få tak i gode daglige ledere lenger heller da.)

2 Likes

I en skobutikk trenger jeg bare hjelp til 1 ting og det er å finne størrelser. Kan ikke se på et par tøfler før de står over meg og spør om jeg trenger hjelp. Irriterende. Hva skal de hjelpe med liksom? Sko velger jeg selv takk.

Neste gang skal jeg kanskje be de om å ta skoa på føttene mine :smiling_imp:

Bare peke på et par og si, jeg vil prøve de. Og sette meg rett ned og vente og se hva de gjør :rofl:

4 Likes

Positivt forum
Jeg må også få komme med noe positivt her i småprattråden:
Tekinvestor er et utrolig trivelig forum med jevnt over god stemning, mye lærdom og oppegående folk.

Håper vi kan fortsatt ha det slik - og at det føles verd tiden man bruker her! :ok_hand:

6 Likes

Test ut innsider og join chatten, der er det både koselig og morsomt ;D

1 Like

Du bør kanskje tenke litt mer over hva du skriver her. Har sympati med deg, men tror du bør snakke med psykolog. Ikke drive monolog her på den måten der.

2 Likes