Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Hvis du føler at det hjelper å skrive her så bare fortsett, tror du har mange sin medfølelse.

Oppfordringen fra Morti var nok bare godt ment.

3 Likes

Du har ikke plaget meg. Du må gjerne ventilere om sykdom og faren din og andre ting. Men du insinuerer brannstifting hvis man tolker det den veien. Jeg føler det er en utvikling, eller skal jeg si eskalering som tilsier at du bør snakke med psykolog og ikke her. En psykolog har taushetsplikt. Du er ikke anonym her heller.

3 Likes

Må bare si at det er hardt i oljen, men det er bedre enn å jobbe :smirk::crazy_face:

2 Likes

Har ikke hatt noe problem med at du har brukt småprat tråden som ventil for stresset og bekymringene dine du har om dagene. Det er vel det småprat tråden er for. Random lufting av alt som måtte falle ut av tenkeboksen.

Jeg tror du misoppfatter @Morti når det ser ut som du tror han jager deg bort. Jeg tror @Morti tenker på ditt beste.
Jeg oppfatter deg som en fredlig sjel som beskriver en historie jeg kan forstå bruddstykker av, min mor døde av kreft, men ellers så er mye av det du skriver totalt fjernt for meg, heldigvis.
Har tatt paralgin forte som smertestillende, det er vel omtrent det drøyeste, aldri en sovetablett osv. Jeg er betenkt når det kommer til bruk av rusmidler, spesielt i kriser.
Ut fra det er jeg helt enig med @Morti at det er lurt å søke profesjonell hjelp, om det er lege, psykolog, ja til og med prest kan være en mulighet. Når stefar min døde opplevde jeg samtale med prest var til stor nytte, men prester stiller opp uansett de. Må tilføye at mitt forhold til tro ikke er veldig sterkt, står i statskjerka og der stopper vel det…så en trenger ikke være sterk troende.
Stå på @Baconbiff, både for faren din, men den viktigste er tross alt Du!

4 Likes

Godt formulert. Samtlige over ønsker å HJELPE deg, @Baconbiff, og ser at du er på et punkt der man får beskjeder lik de @Morti gir fra dem som faktisk bryr seg.

Alt det beste til deg!

2 Likes

…sorry,stod opp på feil fot på morgenkvisten idag…

" Slik unngår du å havne i samboerfella"

her i denne artikkelen er det så mye feil at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal starte…

men en` ting er sikkert,den største feilen en kan gjøre er å iverksette “felles” økonomi,der en ofte finner seg et kvinnfolk og skriver samboerkontrakt gjerne etter kun 1 års forhold.

ett god tips: IKKE skriv under noe som helst!

“felles økonomi” og “Samboerkontrakt”(også ekteskap) er den verste økonomiske valget en kan ta i livet,-det finnes ikke noe skattefordeler med noe av dette lengre og ALLER viktigst er det å ha en plan B…hvis forholdet skulle ryke,-da slipper man den ulempen med å begynne på nytt å etablere seg et nytt hjem ilag med 20-åringene i boligmarkedet.

Tenk smart,så tenker jeg dette faller i smak! :laughing:

Edit:

stay single people :sweat_smile:

Jeg har tenkt på dette selv, har enebolig alene nå, og skulle et forhold gå så bra at dama flytter inn hos meg, så skal det ligge en bulletproof kontrakt i bunn, dvs dele på driftsutgifter, men jeg eier huset og betaler hele lånet selv.
Det samme gjelder for bil, møbler osv, og eventuelt feriebolig.
Hvis dama vil eie noe selv, så vil jeg oppmuntre til å kjøpe en bolig og leie ut.
Da er hun også sikret i tilfelle samlivsbrudd.

2 Likes

Bra svar Oilimp,-viktig å være realist,uansett hvor “fantastisk” en forhold kan være idag.

selv mener jeg det ikke er naturlig å være i et forhold,-for noen ja,-men det økonomiske systemet vi lever idag maner opp til stressende hverdager med jobb og typisk ei som sitter hjemme og er alldrig helt fornøyd…

det er det dette koker ned til,forelskelse,krangling/utroskap og til slutt går forholdet skjeis…

så er det bare spørsmål om tid før det skjer igjen… :man_shrugging:

1 Like

3 Likes

morsom artikkel om en hval som ble funnet med en sele på…

…og kommentarfeltet er bare hysterisk. :grinning:

1 Like

@Londonmannen nå kommer tårene:

1 Like
2 Likes

Hvor lang er tidsforsinkelsen på kursene ?

Kilden har ca 15 min delay, jeg henter derfra hvert 5 minutt :slight_smile: Forsinkelsen varierer også noe fra marked til marked.

hva om avdøde ikke har så mye verdier?

Da fordeles det avdøde har.

Pliktdelsarven er 2/3.

Har ikke satt meg inn i arveloven før, men trodde det var slik at man ikke arvet noe før begge foreldre var døde så lenge de var gift og satt i delt bo?

Oftest vil den gjenlevende sitte i uskiftet bo. Veldig enkelt forklart her, men det er ikke alltid de har rett til eller ønske om det.