De som ikke åpner den godtar stille akksept.
Du har sikkert rett, men synes ordningen er tvilsom. Folk blir gjerne eldre eller syke. Tidligere ville gjerne familie eller venner kunne se eventuell post som ikke ble behandlet. Ser at Min helse sender brev dersom du ikke åpner og det burde gjerne Altinn gjort også.
…du kødder.
Noen har vært på Santorini eller i Athen før? Noe å anbefale hvis du skal reise ned der med dame?
Har hørt fra enkelte her inne at eg bør kjøpe forlovelsesring da Santorini er typ mega romantikk; men sånn bortsett fra det?
Prevensjon
Sist vi var i Hellas var i 2007, men jeg tror ikke vi var på Santorini da. Uansett lenge siden.
Øygruppa Kykladene har mye fint å by på, Santorini er vel den mest kjente med alt det medfører…skal jeg til Kykladene igjen så er Folegandros og Sifnos to øyer jeg liker godt. Amorgos er også bra. Jeg synes også det er fint å finne en strand for seg selv på ei lita øy, gjerne gå en time…
Det som dere må få med dere hvis dere reiser via Aten er selvsagt Akropolis, aller helst stå opp svært tidlig og gjerne være oppe i 6-7 tiden om morgenen før det er så mye folk, og temperaturen blir for høy.
Dette var ihvertfall en fin side:
Jeg kjenner forelskelsen i Hellas våkner til live igjen…
Ooo takk for innspill Mulig at jeg faktisk går for å ta Akropolis før hanen våkner. Å stampe i turisthordene er ikke noe å bruke tid på!
Det med temperaturen er sikkert et bra tips også. Vet ikke hvor varmt det er der iforhold til Vietnam; men å besøke templene i Vietnam midt på dagen var en ny type tortur for meg, altså!
Sist jeg var på Akropolis hadde vi blå himmel, strålende sol og… 45! grader.
Lokale myndigheter hadde utplassert en gjennopplivningsvogn. Altså ikke en ambulanse, men en halvstor buss med formål å gjennopplive fordi feite turister fikk hjertestans i varmen!.
- at utsikten er bedre før varmen og forurensningen over Athen stiger.
45 G`s e varmt nok!
Høres ut som at den turen må forberedes litt. Det er vel mulighet til å kjøpe drikke og mat der oppe, tenker eg. Men sikkert lurt å ta med rikelig med vann anyway.
Bra ingen av oss er feite da… Jeg er litt tjokk i hodet av og til, men tror det går fint
Mulig å kjøpe begge deler på vei opp, lite utsalg der oppe.
Ha en plan på hvor du kan kjøle deg ned.
Jeg var i Luxor for ca 10 år siden, og da hadde vi 48 grader i skyggen.
Så lenge man hadde en halvtime å kjøle seg ned i en airconditionert minibuss, og drakk tilstrekkelig med vann, så klarte jeg fint å tasse rundt i et par timer i strekk i varmen, om enn i bedagelig tempo.
Husk caps eller solhatt. Det hjelper mye mer enn man skulle tro.
Jeg bare rett og slett elsker Siv Jensen akkurat på dette her!
" Siv Jensen til IS-kvinnene: – Frp vil ikke løfte så mye som en finger for å hjelpe dere!"
Med tanke på at de “uskyldige” IS kvinnenene har innført det som best kan beskrives som et IS kalifat i flyktningleirene de er i… finnes det lite grunn til å hente dem hit.
Det er jo forsåvidt synd på ungene deres, som ikke har hatt så mye å si oppi det foreldrene har tredd nedover ørene deres, men rekk gjerne opp hånda de som synes at det hadde vært greit at ungene gikk i samme barnehage eller klasse som sine egne unger…
Til sist har det ingenting med empati å gjøre, men alt med trygghet for våre egne unger.
Med tanke på hvordan vi behandlet tyskerungene… så føler jeg IS ungene har det rimelig fint.
Og Tyskerungene hadde iallefall en Norsk foreldre.
Og barna deres bør behandles som barnesoldater. Mange av dem ned i 4-5 års alder har allerede egenhendig skjært hodet av folk etc. Synd å si det men de er ødelagte og kan aldri fungere i et normalt samfunn igjen. Det finnes mye dokumentert erfaring på dette fra Afrika.
Det største problemer er de i alderen 10+.
Som nok aldri vil klare å integrere seg skikkelig i et vestlig samfunn igjen.
Nei, det går en grense rundt 3 års alder der de mentale skadene de har fått er uopprettelige.
Haah! Vår båt er myyyyye større, sikkert 4-5 ganger så stor!