For en snuoperasjon av Liverpool!!
4-0 mot Barcelona er jo gigantisk!
Nå blir det finale
Kjent phishing, målet er som nevnt å stjele kredittkortet ditt.
men…det er absolutt INGEN kjangs de kan hverken ha sett kortnummer eller pinkode!
jeg har kun brukt kortet via paypal og på bensinstasjon…
skal skjekke saldo!
edit:Neida,ingen kontobevegelser!
skulle da bare mangle!
har sperret meg for kredittskjekk “overalt”,-sperret meg for adresseendring,pluss jeg bruker en lommebok som er “anti”-kredittkortoppsporing…idag er det t.o.m. trådløs betaling med kort-funksjon…
jeg kommer alldri til å gi fra meg noe biologisk ID,-hvis Denne teknologien blir knabbet av cyberkriminelle,så er man virkelig ute og kjører…
Tror du har misforstått. De sender bare sms til mer elle mindre tilfeldige nummere og håper noen skriver in informasjonen sin på den falske web siden.
ja…det var det jeg også kom på nå…
ble litt satt ut alikevel.
Kan være greit å være oppmerksom på feltet ved siden av når du får noe som er litt merkelig, i tillegg kan det være greit å spandere noen kroner på ekstra beskyttelse.
Miljøet er viktig for meg.
- Flyr privatfly non-stop
- Bruker avsindige mengder sement
- Er i syden, mexico og australia i løpet av et par uker
- …
Hykleri og dobbeltmoral er ord jeg tenker på, men skal det la bli med det. Han må gjerne drive business, men jeg blir litt dårlig når han og fruen skal redde miljøet ved å være miljøverstinger selv. Allmuen i samfunnet får ta seg av redningen.
Hele fyren er litt latterlig, bra han engasjerer seg for klimaet. Men det betyr liksom at han må gjøre en innsats han også.
“We are liverpool. This means more”
Jeg liker energien hans, men miljøet reddes ikke om alle “bryr seg” og flyr til syden som gale og forbruket fortsetter å peake.
(Svært positivt overrasket over at NRK har produsert en så nyansert artikkel!)
– Finnes reell likelønn
En av parolene som ofte er å se i 8. mars-toget er «lik lønn for likt arbeid». For hver hundrelapp en mann tjener, tjener kvinner 87 kroner. Men, i Brennpunkt-dokumentaren sier ekspert på lønnsstatistikk i SSB, Knut Håkon Grini, at det har andre årsaker enn kjønn.
– Hvis vi ser på like utdanninger, samme arbeidsplass og samme ansiennitet, så er lønna lik, sier Grini.
Likelønnskommisjonen kom fram til det samme i 2008: «Kvinner og menn har om lag lik lønn i samme stilling i samme virksomhet,» står det i deres rapport.
– Hovedgrunnen er at vi finner kvinner og menn på forskjellige steder i arbeidslivet, forklarer Grini.
Han peker på årsaker som at kvinner oftere velger dårligere betalte omsorgsyrker i offentlig sektor, mens det er langt flere menn som jobber i privat næringsliv. I tillegg jobber 37 prosent av sysselsatte kvinner i Norge deltid.
Min erfaring er at ting som f.eks. utseendet, synlig høy/lav motivasjon eller selvtillit i forhandlinger er mye mer utslagsgivende for lønnsnivå/fordeler enn kjønn. Men min erfaring er jo bare en av mange, og jeg vet ikke om det er helt annerledes andre steder. Har hørt flere historier både den ene og den andre veien, så for meg blir statistikk fra SSB hovedpekepinnen, og da er det selvsagt nyanser som blir borte. Jeg er for at alle mennesker skal bli brukt i arbeidslivet og skal få delta i verdiskapning, utvikling og vedlikehold. Bryr meg ikke om kjønn, det har jeg aldri gjort i arbeidssammenheng. Ble ganske sjokkert da jeg kom inn i arbeidslivet og skjønte hvor mye folk bryr seg om det. Om man faktisk slutter å bry seg om kjønn vil vi på sikt få en naturlig utjevning, men det blir veldig idealistisk å tro at det vil skje tror jeg. Kanskje med neste generasjon.
Noen som har erfaring med el-sparkesykkel? Vurderer å kjøpe meg en. Har lest noen tester og sett litt på youtube men ser mange av de mellom-dyre modellene ikke har elektrisk bremse bak. Er det et must å ha? Eller klare man med manuell bremse?
Denne kom ut bra i samtlige tester jeg har sett.
https://www.multicom.no/segway-ninebot-es2-elektrisk-sparkesykkel/cat-p/c/p10643817
Har kun erfaring gjennom de tjenestene som leier de ut i diverse byer. Synes de suger
De som leies ut er hvertfall mindre komfortable, grunnet fjerning av demper osv for å minimere slitasje. Har ikke prøvd dem selv, bare en opplysning (=
Hvilke modeller har du prøvd? De har desverre ikke utleie av disse i byen jeg bor i.
Har du sjekket ut denne testen.
Ja, det var en av de jeg leste. Der kom Ninebot best ut. Den 1ste modellen koster nå 3999,- , men jeg tror jeg hiver på en 1200 kr og får den nyeste modellen med elektrisk bakbremse og baklys
Jeg personlig vurderer xiaomi sin. Da den virker å være grei på alle punkter. Pluss litt ekstra fart på Flaten.
Sønnen ville ha elektrisk longboard, jeg forsøkte å få han på sparkesykkel men det gikk ikke, så han venter nå på Meepo V2…