Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Jeg tror rådet er ikke følg ekspertenes råd i media

Nuvel, folkefiendetfondet er vel en verre fiende enn meg selv da.

2 Likes

Bytt ut fond med Funcom. Jeg har skiftet totalt strategi og endret helt min trading. Kanskje derfor Jeg er i pluss da?

Hvordan du ter deg med fondsinvesteringen din har mye å si for avkastningen din. Det gjelder når du vurderer å gjøre en investering, og når du forvalter investeringer du allerede har gjort. I praksis innebærer det at du gjør vurderinger og beslutninger basert på tidligere hendelser, personlige holdninger og preferanser. Denne atferden skjer i god tro, men dessverre svertes den av en rekke tankefeller, som spenner ben på avkastningen din.

Tankefeller, eller såkalte mentale snarveier, tar deg vanligvis vekk fra rasjonell tenking og langsiktighet, alt som kjennetegner valg en dyktig investor gjør. Dermed hopper du inn og ut av aksjefond i troen på at du vet best i jakten på bedre avkastning. Resultatet blir uansett det samme, nemlig dårligere avkastning enn om du hadde holdt deg i ro og fulgt planen.

etter en kjapp analyse fra filmsnutten “mistet den jeg var…”(lengre nede på linken),så er det ingen tvil om at dette er effekten av å sulle rundt på skattebetalerenes penger uten noe særlig mål og mening…å drive dank,eller og` å ha FOR mye fritid kan få en til å gjøre litt “spesielle” ting.

Det som skremmer meg er at nesten 80% av alle amerikanere tror på engler

According to a Gallup poll, belief in angels and demons is on the rise in the United States. In 1994, 72% of Americans said they believed in angels; in 2004, 78% indicated belief in angels. Belief in the devil has risen even more dramatically, increasing from 55% in 1990 to 70% in 2004. [1] Another Gallup poll showed that 56% of Canadians and 36% of Britons believe in angels, while only 37% of Canadians and 29% of Britons believe in the devil. [2]

http://www.religionfacts.com/christianity/angels

1 Like

@Fornybar og @konamixx har lyst å bli modeller, hva tenker dere om dette?

• ingen liker å bli tatt bilde av… the end
    • jeg liker å bli tatt bilde av, men kun når jeg er klar over det og har satt på meg ta bilde ansiktet!
    • jeg blir litt giret når jeg hører kameralyden og noen tar bilder av meg

0 stemmegivere

:rage:

hvordan i helv :anger::boom:te kan et parti som MDG i det hele tatt eksistere!??

"– Vi har ingen planer om å plassere ut flere utekontorer per i dag, men det er godt mulig at vi vil ta i bruk lignende løsninger andre steder, sier Marcussen. "

https://www.nettavisen.no/okonomi/her-ligger-restene-av-mdgs-utekontor-til-hosten-skal-det-gi-ly-for-geiter/3423688825.html

Et enhvert hån mot skattebetalere i slik skala skulle vært straffbart!

2 Likes

Det som skremmer meg er at mange tilsynelatende voksne og rasjonelle mennesker, også i Norge, tror at verden skal gå under i løpet av et par år på grunn av klimaklima.

Og at den eneste måten å hindre dette på er å ta Norge tilbake til middelalderen + å rasere all natur med tysk vindindustri.

3 Likes

Det man burde gjøre var å optimalisere/bygge ut vannkraft, havvind og en del solar.

1 Like

Jeg er kanskje en av disse merkelige menneskene som mener at klimaendringer er menneskeskapte og kommer til å få store konsekvenser for mange av menneskene som bor på kloden. Mer tørke, flom og ekstremvær kommer til å ramme spesielt de fattige i verden hardest, og kommer til å føre til mer krig og elendighet. Det syns jeg vi bør forsøke å gjøre noe med mens vi fortsatt kan. Hvordan vi best kan løse dette har jeg ingen sterke meninger om.

6 Likes

Det som er litt skremmende med dette synet, mener jeg, er at det ikke går an å korrigere det.

For absolutt alt som skjer mener Co2 gjengen skyldes menneskeskapte klimaendringer. For varmt? Menneskeskapte klimaendringer. For kaldt? Menneskeskapte klimaendringer. For tørt? Menneskeskapte klimaendringer. For vått? Menneskeskapte klimaendringer.

Det er det ultimate verktøyet for politisk makt. Absolutt alt skyldes “menneskeskapte klimaendringer”. Og den eneste måten å bekjempe det på er selvsagt å gi politikere uinnskrenket makt. For ellers går jorden under. Det er bare 5 år unna. Og om 5 år så er det nye 5 år unna. Osv. Alt handler om å holde befolkningen i en kontinuerlig panikktilstand.

6 Likes

:+1:

" «Islamske lån»: Det er ikke statens oppgave å finne løsninger for folks overtro…"

7 Likes

Noen som har kjørt kredittsjekk på seg selv for å finne ut hva slags kredittscore du har? Noen trygg og gratis tjeneste å anbefale?

Begynte å tenke at det er kjekt å vite sin egen score etter å ha hørt noen amerikanske youtubere mase om viktigheten av dette og hvordan de aktivt bygger sin egen kredittscore. Usikker på om kredittscore fungerer på samme måte i Norge som i USA, men artig sjekke uansett.

Du kan være helt sikker på at dette ikke fungerer på samme måte :slight_smile:

Har du oversikt over dine egne selvangivelser noen år tilbake pluss eventuelle betalingsanmerkninger så har du vel oversikten(?)

1 Like

Kredittscore i USA fungerer VELDIG anderledes enn scoren i Norge.

Det er ikke sammenlignbart engang.

Det har uansett en kostnad å kjøre en kredittvurdering.

Edit : tror faktisk ikke måten kredittscore fungerer på i usa ville vært lovlig her borte engang.

Ganske sikker på at vi ikke har noe standardisert poengssystem slik som i USA. Banker og kredittinstitusjoner tar avgjørelse basert på ligningsdata og eventuelle betalingsanmerkninger. Det er derfor det jobbes med å få på plass et gjeldsregister.

:face_with_raised_eyebrow:

2 Likes

Jeg vet heller ikke hva vi skal gjøre eller om klimaendringer er menneskeskapte.
Det jeg vet er at vi kan gjøre noen grep mtp utslipp i dag. Det å redusere utslipp har ingen negative konsekvenser for naturen, kun positive.
Det at mange hevder at CO2 nærmest er en miljøvennlig gass pga planter osv er bullshit. Det at Norge gror igjen er snarere et problem enn en fordel.

La oss sette inn alle mulige grep nå, så kan vi o det minste si at vi forsøkte.
Jeg har feks brannforsikring på huset, bruker alltid sikkerhetsbelte osv, ikke krasjer jeg, og huset brenner ikke…men jeg kommer til å fortsette med begge deler.
Jeg kommer heller ikke til å begynne å røyke selv om mange røykere blir steingamle…

2 Likes

Funcom ned på 4. plass nå - sånn går det når man tjener penger :joy:

26

1 Like

Helvete, er vi i ferd med å bli biotekinvestor?!

Edit: Nei her må jeg nok frem med piasavaen og feie vekk litt gammel medisin!

2 Likes