Jepp. Nok av vitenskap som fastslår at mennesker ikke kan påvirke noe som helst fra eller til.
Men du forholder deg kanskje til den “vitenskapen” som har tatt feil i 40 + år nå med den ene feilaktige spådommen etter den andre.
Jepp. Nok av vitenskap som fastslår at mennesker ikke kan påvirke noe som helst fra eller til.
Men du forholder deg kanskje til den “vitenskapen” som har tatt feil i 40 + år nå med den ene feilaktige spådommen etter den andre.
Der fikk jeg bekreftelsen. Takk.
Å ja, klipp og lim ut av sammenheng. Det er jo kjent som en bra teknikk.
Hva er det du tror du beviser ved å klippe helt ut av sammenheng? Alle kan jo lese hva jeg skriver.
Jeg forholder meg til forskning og det jeg kan oppleve selv.
Hvis du går ut i båt og trekker opp en torsk, og spretter magen på den kan du finne plastbiter på 10 cm. Det sier meg at jeg kan gjøre noe i forhold til marin forsøpling. Det kan være jeg er litt for rasjonell?
Tar man vannprøver med filter i overflaten i de fleste havnebasseng vil du finne små partikler av plast som flyter.
Flytransport utgjør totalt 3% av totale co2 utslipp. Hvorfor ruinere en hel bransje for det? Du kunne heller pålagt alle å gå med ullgensere inne eller jakke. Eller f.eks. spise mindre mat. Forbudt å være feit? Betale skatt per kilo over normal BMI.
Hvorfor ikke ruinere dem? Hvis det er tiltak som kan bedre miljøet?
Fordi noen tjener penger på en aktivitet så betyr ikke det at det skal fredes for enhver pris.
De andre forslagene er vel også helt kurante. Jeg tar ofte på meg et ekstra lag fremfor å fyre mer innendørs og spiser ikke mer enn jeg trenger.
Å herre fred. Les innleggene mine da. Jeg skriver jo nettopp det, at vi må fokusere på å bekjempe plastforurensning.
I stedet for å kaste bort millarder av kroner på “Co2-tiltak”.
3% hallo. Er det noen hjemme?
Jeg ville i hvertfall prioritert de 97%. Men nå kan jo jeg tenke selv da. Det er en stor fordel. Jeg vet.
Ok, bedre slik:
«Kina slipper ut mer Co2 på en time enn Norge gjør på ett år.
Det er ingen grunn til at vi skal gjøre noe som helst.
Men jeg kan berolige deg med at det har absolutt ingen betydning, fordi mennesker ikke kan påvirke klimaet. Har du hørt om istiden?
Det vi derimot kan påvirke, er hvordan vi forurenser i naturen.»
Går an å ha to tanker i hodet på likt.
Jepp. Men usikker på hva du føler du beviser.
Co2-utslipp = tullball
Plastforurensning = reelt problem som vi må jobbe for å løse.
Dette har jeg skrevet i alle diskusjoner her inne. Flott at du omsider har oppdaget det
Tror du fly er 3% og alt annet er 97% i en samlet enhet siden du skriver slik?
Repeat:
Jeg er enig i at regnskogsatsingen virker å ha vært dårlig prioritering.
Men vi må bekjempe både plastforsøpling og klimagassutslipp. Vi får gjøre litt på hver vår front, du og jeg. Ha en fin lørdag!
De som drar inn flytransport hver gang de skal gjøre et poeng, ødelegger sitt eget poeng uten å være klar over det. Hadde man sagt skipstrafikk hadde poenget vært inntakt. Bare et tips så kanskje flere vil høre på deg i fremtiden.
Skal du til Syden i sommer?
Typiske klima fantasier, co2 er i lufta derfor må flytransport være årsaken. Hør på forskerne, men bare ikke angående dette… Tenke seg til at skipstrafikk som går på sjøen kan ha noe med lufta vår å gjøre? Nei, det er jo ulogisk det…hehe
Har ikke flydd på 8 år. Aldri til Syden.
Jeg vet også at skipstrafikk er den største synderen, men det betyr jo ikke at vi ensidig skal ha det som fokus. Man må tenke bredt. De fleste vet at Maersk sine kinafraktere forurenser helt enormt.
Har ikke vi en egen “klimatråd” foreslår å fortsette diskusjonen der og så kan vi holde oss til lett småprat her
Ser vel ut til at flytransport har noe utslipp…
T/r Thailand for en person har utslipp tilsvarende 20000 km med en bil med lavt utslipp/forbruk: 100 g per kilometer. Reiser en familie på fire tilsvarer det altså 80000 km bilkjøring…
Vi har bobil med høyt forbruk. Vi sliper ut 3500-4000 kg per år. Dette er da hytta vår i Norge og leiligheten vår i syden. Så her er opphold og reise inkludert.
Allikevel er det halvparten av utslippene ift hvis vi bare hadde reist en tur til Thailand i året, vår familie på fire.
Inkludert i disse utslippene er turer til fjells på ski, reise til steder for å sykle i terreng osv osv.
Jeg har mange flyreiser i året, reiser jeg dessverre er pålagt av arbeidsgiver for å delta på en haug mer eller mindre unødvendige møter. Møter som er utrolig dyre, ikke hovedsaklig pga flyreisen, for den er billig, men pga tapte inntekter når jeg sitter på ræva og ikke sørger for inntekter.
I tillegg legges kurs og samlinger til utlandet…
Jaja, de som tror på dette får jo bare kjøre på.
Det er religionsfrihet i dette landet.