Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

eller

Ja, det er ikke lett å vite hvem man skal tro på… :sweat_smile:

1 Like

leser at flyskam er det nye hippe.

Tenker jeg lever godt med mine 400! flyvninger de siste 10 årene :stuck_out_tongue:

1 Like

Jeg er generelt skeptisk til påstander som kommer fra folk som har tatt feil i alle påstander de noen gang har kommet med.

Spesielt når de tjener penger på synspunktene sine.

I 2004 ble Linge dømt til 17 års fengsel for å ha drept og voldtatt 16 år gamle Dereka Maria Mikula. Siden den gang er han dømt for flere tilfeller av trusler og alvorlig personforfølgelse.

Trodde vi hadde noe som het forvaring i dette landet?
Men vi bruker det sikker bare ikke på pedofile drapsmenn som truer og stalker småjenter.

:rage:

Hva er det med denne trangen etter å ikke straffe drapsmenn i Norge? Staten pisser regelrett på offer og etterlatte når man ikke straffer et drap med mer en 6-7(effektivt) år i fengsel.

«Familien til drepte Marie-Louise Bendiktsen reagerer på at 38-åringen ble dømt til elleve års fengsel»

huff,nå begynner de å dra inn motorsykkelen i dette klimagnålet… :unamused:

Er vel ikke rart? Utslipp fra en tung MC er jo høyere enn fra en moderne småbil.
Det å ligge bak enkelte motorsykler i kø er for å si det mildt ubehagelig…
Hvordan det står til med nye motorsykler vet jeg ikke, sikkert mye bedre, før eierne begynner å fikle for mye med de.:blush:

Nye dieselbiler er nesten utslippsfrie.

Nå er det annethvert år tørkekatastrofe, flomkatastrofe, varmeste sommer, våteste sommer, kaldeste sommer, helt om hverandre, du finner det ikke litt forstyrrende at det absolutt hele tiden uten stans er ekstremvært rundt oss?

1 Like

Er det? Eller er det bare at hver eneste lille værbegivenhet blåses opp og brukes som et påskudd for “klimaendringer”.

Det er ikke mer ekstremvær nå en før. Men stadig flere områder blir bebodd, og stadig flere mennesker flytter til byer og urbane strøk. En naturlig utvikling av befolkningseksplosjonen. Det betyr at stadig flere mennesker blir rammet når ekstremvær oppstår. Men det er ikke mer ekstremvær nå enn før av den grunn.

1 Like

Er det ikke en egen tråd for prat om global oppvarming og klimaendringer?

2 Likes

Jo! Skal flytte poster fremover

1 Like

Fast Food - Fake food

Credit Cards - Fake Purchasing Power

Video games - Fake accomplishments

TV/movies - Fake experiences

Dating Apps - Fake Intimacy

Fiat Currency - Fake money

Alcohol - Fake confidence

Education System - Fake expertise

Politicians - Fake leadership

1 Like

Så alt vi driver med er bare fake? :upside_down_face:

1 Like

Also

Congratulations to Uber, the Worst Performing IPO in U.S. Stock Market History.

According to University of Florida professor Jay Ritter, Uber’s 7.62% decline on its first day hitting the NYSE makes it “bigger than first day dollar losses of any prior IPO in the U.S.”

1 Like

“Er han villig til å dele på de ressursene han har?”

hva mener de med det,-er det pengene de sikter til??..i så fall NEI!

enkelte av oss har brukt rundt 20 år på å bygge opp formuen vår,og det er det ekskludert gjeldsfri hus og bil!

og nå skal kvinnfolkene liksom bare “få” det vi har bygget opp?

trenden hos kvinnfolk er å finne seg en rik mann,-for så å lure han til å opprette “felles” økonomi!

Er dette virkelig en trend?

Spiller man kortene riktig kan man få seg kvinnfolk selv om man er 30 år og bor hjemme hos sin mor og er blakk som en kirkerotte.

1 Like

jo,-men nå siktet jeg mot det de fleste damene vil ha,-“allt” servert på et sølvfat.

Ja, bare å høre med ledelsen i VW konsernet. Jeg tror de hevdet at dieselmotorene deres fungerer som luftrensere.

Og folk fnyser av de som hevder det er klimakrise? Fy faen!:joy:

Du må heller lese deg opp litt. Tror det er lurt.

ADAC, den store bilorganisasjonen er Tysklands svar på NAF, har over 18,5 millioner medlemmer og hovedkontor i München. Her følges utviklingen av bilers forbruk og utslipp nøye.

ADAC har utviklet et eget testlaboratorium for å «avsløre» hva som kommer ut av bilene. Men nylig fikk de seg en overraskelse – av den positive sorten.

De nyeste dieselbilene slipper nemlig ut betydelig mindre nitrogenoksid (NOx) enn det kommende regelverket - Real Driving Emissions 2 (RDE2) - vil kreve.

Så det er bare Nox som kommer ut av eksosrøret?
Hvor lenge holder de utslippene? Hvordan er de utslippene ved start i 0 til -20 grader?
Hvordan er disse utslippene etter 50-100-150 k km og 5-10 år når garanti er utløpt og folk ikke tar seg råd til å serve bilen?
Sorry @morti, dieselbilen har passert toppen for lengst. Heldigvis.
Var det opp til meg hadde vi hatt dagens bomtakster for elbiler og gradvis økende for fossilbiler, minimum dobbel takst for de verste amerikanske og asiatiske dieselbilene, feks Hiace.

1 Like