Haha, gode greier!
Lykke til!
Haha, gode greier!
Lykke til!
Sånn angående miljø… Om hele Norge begikk kollektivt selvmord tror jeg ikke det ville påvirket miljøet totaltsett fordi vi er for få og for miljøvennlige allerede.
Meeen å hjelpe andre land… der får man mye effekt der.
Så hjertens enig!
Miljødebatten er i Norge er så navlebeskuende. Her skal vi redde verden med nattog…
Hva med å bruke litt sunn fornuft? Skal man ikke begynne med å tette i de største hullene først, dvs stoppe bygging av nye kullkraftverk, får land i 3 verden til å stoppe dumping av boss i elver og på havet, stoppe avskoging av regnskog etc
Så kan vi heller snakke om «gåbyen»(Bergen sin nye visjon), sykkelfelt etc når verden er på rett vei.
Ikke glemt at vi skal bytte ut forholdsvis miljøvennlige plastposter hvor omtrent alle kastes i korrekt avfall med papirposer og nett som har et ganske så stygt miljøregnskap.
Men følelsesbasert miljøvern er vist greia! eller Feelgood Miljøvern som jeg liker å kalle det. Føles godt, har ingen effekt. Og er du imot da er du nasjonalist eller fasist!
Litt som innvandringsdebatten.
Man skal ikke hjelpe flest mulig ved bidra til utvikling av 3 verden, neida, flest mulig innvandrere til Norge, for da fremstår man visstnok som et mye bedre menneske enn de som vil hjelpe folk der de kommer fra. Symbolpolitikk for alle pengene er på berget…
Det skremmende, tenk kostnad på en lykkejeger ( som de kalles i forvaltningen) pr år.
Så tenk hvor mange som kunne vært hjulpet for den summen lokalt i Afrika/Asia/insert land her.
Innestengt mellom to navn som ikke hører sammen er han også. Snakk om skivebom.
Mener du litt som Ole Abd ar-Rahman al-Bazzaz?
Regner med at kombinasjonen bom og nedsatt engangsavgift på mc fører til en oppblomstring av tohjulinger fremover.
Jeg sparer vanvittig med tid hver vei som mc-pendler kontra bil, og betaler 0 i bom (enn så lenge). Har alltid lurt på hvorfor alle bilistene insisterer på å pine seg selv i køen hjem hver dag når de kunne gjort det på halve tida fra april til november.
Jeg suser hjem og bytter til bil den siste kilometeren til barnehagen, og er hjemme med ungene før folk som tar samme reisen med bil er halvveis.
Jeg forstår at bompenger kan ramme litt feil til tider, men krisemaksimeringen man ser om dagen er helt ute av proporsjoner.
Oslobeboere som kjøper kaffe latte til 48kr hver dag og så syter over bom til 15 spenn innenfor ring 3 der det stort sett er bra kollektivtilbud eller gang/sykkelavstand til hva som helst!? Beats me…
Men vi kunne gjerne tatt det på skatteseddelen for min del. Så hadde vi sluppet de stygge bøylene over veien…
Og hvor var de da vi hadde den diskusjonen her borte for 4-5 år siden? Bom stille helt til det traff storbyene ja. Og her har vi ikke alternativer for bussen går en gang til dagen mandag-lørdag. Søndag er bussjåføren sikkert i kirka for da går ikke bussen i det hele tatt. Og ikke har vi tog eller trikk.
Bra!
Marine Le Pen erklærer seier etter valgdagsmålinger som viser at hennes ytre høyreparti Nasjonal samling ligger an til å bli størst i EU-valget i Frankrike, skriver NTB.
Nasjonal samling får en oppslutning på 24,0-24,2 prosent på to valgdagsmålinger av Ifop-Fiducial og Harris Interactive-Agence Epoka søndag kveld.
– Det er en enorm ære å få den tilliten franskmennene har gitt oss gjennom å utpeke oss til landets største parti. Prognosene bekrefter den nye skillelinjen mellom globalister og nasjonalister i Frankrike og resten av verden, sier Le Pen.
På Vestlandet tar folk ferjer, som etterhvert heldigvis blir erstattet av broer og tuneller, da blir ferjebilletten erstattet med bompenger.
Jeg hører ikke folk på ferja klager over å betale 90 kroner, hver vei. Her syter folk verre over en tier eller tre…
Var ikke dette sykt billig? Fikk nesten lyst å få til et spleiselag…
Vi kan jo bruke litt av den kommende Nanogevinsten på denne, og lage en slags Tekinvestor-retreat?
Mange bygninger der:
“På øya finner du et stort hovedbygg med et industrikjøkken og en bestyrerbolig, båtførerbolig, en lærerbolig og en gammel brannstasjon. Det er også et gammelt skomakerbygg, et verksted og et forsamlingslokale på eiendommen.”
Hvem skal være båtfører? Noen her inne må jo passe inn der
Av en eller annen grunn ser jeg for meg @Hakon som øyas skomaker.
Jeg er kurset som brannmann offshore, så jeg kan jo ta på meg en stilling der, hvis vi ikke har mer profesjonelle her på forumet Noen må drive kjøkkenet, tenker meme master @h3nk1 som er så flink å koke i hop memer, kan koke middager også
Bestyrerboligen får vi dele @Nocturne , så kan @pdx bruke forsamlingslokalet til å messe om forumet sitt, kanskje med betalt inngang for gjester, og innlagt lunsj på tallerkener med memer fra @h3nk1
Ideene er åpne for redigering, dette er bare et utkast. Og avhengig av at Nano blir kjøpt opp for 2-4000 kr pr aksje, men de sier på HO at det er bare et tidsspørsmål, så den biten er vel mer eller mindre i boks?
Jeg er mere bilmekaniker og øyas Don Juan!
Ikke slipp han der oppi boblebadet pliz.
«Huset løgnaktig og skurkeaktige gutter i hundre år…» Passer perfekt at TI skulle videreført tradisjonene da!
Fordi vi i Norge ikke straffer for å oppfylle hevnlyst, men for preventiv virkning og for å føre personene tilbake til samfunnet når det er mulig. Jeg er veldig glad for at vi ikke har samme system som i USA, hvor “justice” er en del av argumentasjonen for straff.