Men hva kan folk gjøre om demokratisk valgte politikere, velger å avskaffe demokratiet og innføre diktatur?
Bare å gi opp?
Men hva kan folk gjøre om demokratisk valgte politikere, velger å avskaffe demokratiet og innføre diktatur?
Bare å gi opp?
Ja.
Hadde tenkt å la svaret være med ja, men som du sikkert skjønte, hvertfall hvis du tenker deg litt om, så var ikke min kommentar til diskusjonen, men barnehagenivået
Ja, bare å gi opp naturligvis. Alt er svart/hvitt og det finnes bare to alternativer i denne diskusjonen/verden. Enten så væpner vi oss til tennene i alle hus og hjem eller så er det bare å gi opp og vente på maktovertakelse…
Du fremstiller det som om våpen er eneste virkemiddel og at det er sikkert at det fungerer. Synes du bør anerkjenne at det ikke er tilfelle, like mye som jeg har anerkjent den teoretiske muligheten for myndighetsovergrep.
Som sagt
Som med så mye annet så må man veie ulike momenter i en situasjon der det ikke finnes noe garantert optimalt svar.
Som jeg skrev før det tok helt av:
Hvor har jeg sagt at våpen er det eneste virkemiddelet og at det er sikkert at det fungerer?
Har ikke vært så veldig involvert i denne diskusjonen så vidt jeg kan huske…
Du bare antok hva jeg mener?
Jeg bare spurte om hva folk kan gjøre mot et potensielt maktovergrep, dersom man ikke har våpen.
Danskene går foran med et godt eksempel! Omsider øyner jeg håp om en bærekraftig innvandringspolitikk i Norge, dvs å stenge grensen for migranter.
" Vår nåværende asylpolitikk er dundrende usolidarisk: Særlig fordi halvparten av dem som er i asylsystemet ikke flyktninger, men immigranter med avslag. Likevel bruker vi masse penger på dem. Danmarks asylpolitikk har moralsk brutt sammen. Den kan ikke forsvares, sier han.
At Europa nå er hermetisk stengt for flyktninger, mens FNs arbeid i nærområdene underfinansieres, samtidig som man åpner velferdsstaten for de menneskene som likevel klarer å ta seg til Europa gjennom menneskesmuglere, kaller han en «humanitær svikt»:"
Hente barna «hjem»?
Mødrene er fra Somalia og har flyktet fra Norge for å bo i et kalfat(hva nå enn det er), fars opprinnelse er mest sannsynlig ikke norsk, og ungene er født i Syria.
Kan Åsne, Abid mfl si meg hvem vi ikke skal hente «hjem»? I deres øyne er jo alt som kryper og går norsk tydeligvis.
De er statsborgere. Er vel ikke så vanskelig å se hvem de mener er norske. Begrunnelsen hennes er at de vil komme seg til Norge senere uten hjelp, og at det da vil kreve mer ressurser å integrere dem.
Hvem ‘‘de’’? Barna? Eller foreldrene?
Skal virkelig det offentlige ta på seg oppgaven med å fly rundt helehalve jorden å hente hjem alt som i juridisk forstand kan kalles norsk?
Det sitter millioner av unger i flyktningeleirer og barnehjem på denne kloden, hva med å bruke ressursene på en litt mer fornuftig måte?
Denne er viktig, når godhetstyraniet prøver å drukne fakta, er det viktig at noen står frem og får fortalt sannheten.
Denne har også et par veldig gode poenger.
skal ikke forundre meg med denne voldsomme fokuset vi her i norge har med dette “antirasisme”-greia vi har,så blir nok omsider disse IS jentene tatt inn i landet igjen,der det blir argumantert at “de har opplevd en vond og forferdelig tid”,og at de nå angrer på det de har gjordt og kan kome hjem igjen…
ser ikke for meg noe straffeforfølgelse av noe store utfall fra norske myndigheter.
Det er en skam at media,som liksom skal presentere et høyere moral og skal til tider stå som et “rettferdig Norge”,ikke vinkler en mer kritisk blikk på politikere som tar lett på saken i denne diskusjonen om “mulig tilbakeføring av IS-krigere”!
…for å ta dette som er refleksjon,-Nazistene,som utførte sin plikt i 1940-tallet,blir nå regelrett forfulgt og stilt til rettsak og dømt til livstid,-ta så frem en kalkulator sier jeg…og se hvor gamle DE var dengang!!
MANGE av dem var unge menn i 15-16 års alder!!
disse IS-krigerene har en gjennomsnittsalder på par og tyve!??
Krigen med IS har også vart LENGRE enn 2-verdenskrig med tyskerene(den pågår fortsatt,ja med mindre omfang,men det dukker stadig opp nye kamper,-flere plasser i verden)
Tornado i Trondheim?
"…Bomstasjonen kan ikke plasseres noe annet sted, hevder Statens vegvesen "
ser med EN gang hvor denne bomstasjonen kunne ellers vært plassert,-mellom vinduene i midten på bygget…men her tar ikke Statens Vegvesen tak i sin feilmontering,-pga penger/budsjett,-den vanlige norske mannen i gaten betyr ikke nåla i veggen.
Da har du jaggu godt syn, hvis du ser at infrastrukturen i bakken ikke er så tett som Statens vegvesen mener
stemmer det,…boltrer fast til veggen,og får forlenget “armen” ut til veibanen,så hadde dette gått helt fint.
enhver idiot ser dette,-Statens Vegvesen are bare vanskelige pga en kortfattet beslutning!
Ser ut som det kan skje noe med bommen nå. Du får tipse Andreas Halse om løsningen din