Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Ja fyren døde, 5x5,56 i overkroppen er ganske dødelig.

Fyren var helt uskyldig.

Takk for linken, hele videoen var også der.
@Evilfreud hvor i de tidligere innleggene her i tråden sto det at han ble skutt av 5 skudd, og 5,56?
Den informasjonen kom i Wikipedia linken jeg fikk som svar på spørsmålet.
Skal ha rimelig flaks for å overleve 5 skudd i overkroppen ja…

i linken til @olafg

Ok så ikke at det var flere linker om samme saken.
Uansett, politiet i USA kan være ganske stein gale…

Det triste resultatet av å ha en politiutdannelse på 5 måneder sammenlignet med våre 3 år, null utsiling av triggerhappy actionhelt-wannabe’er, og at de litt spissformulert er opplært til å frykte at alle de møter er væpnet til tennene

De har vel god grunn til å tro at alle de møter er væpnet til tennene.

Amerikanerne høster nå rikelig av det de har sådd selv.

Topper seg litt når presidenten i et land som har et antall massedrap hvert år som til og med en del krigssoner ville rynke øyenbrynene av sitter og kjefter på London for å være farlig. Ikke at ikke London har sine problemer men ffs få bjelken ut av øynene

5 måneder? er stater som har mye mindre enn det.

Det er vel i snitt en masseskyting (mer enn 4 skadde/drepte) i USA annenhver dag. Ganske sykt land.

Edit: sto casulties der jeg leste. Det er nødvendigvis ikke drept. Rettet det.

1 Like

Og du kan gå på konsert og oppleve å bli skutt på med maskingevær såpass at SEKS FUCKINGS HUNDRE blir drept og skadet.

Ja er sikkert noen som er nede i det vi ville kalt et vekterkurs her til lands, men det hadde jeg ikke oversikt over, så bare nevnte en lengde jeg visste fantes :sweat_smile:

Det er vel ingen krav til å bli sheriff rundt i småsteder i USA?
Og sikkert enda mindre for å bli deputy, det holder vel at du klarer å skyte?

Sheriffsystemet er merkelige greier. De er vel stort sett folkevalgte, med like varierende kvalifikasjoner og mangler som politikere flest. En deputy kan meg bekjent være hvem som helst som bare er utpekt til å handle på vegne av sheriffen på en eller annen måte, så eneste kvalifikasjonen som kreves er vel at man har puls :stuck_out_tongue:

2 millioner mot 1 er feigt :laughing:

hissige små kinesere…

Politiskolen 1-7 er med andre ord ikke spesielt urealistiske filmer? :sweat_smile:

Filmer? Det er jo dokumentarserie om politiutdannelsen i USA :stuck_out_tongue:

1 Like

Blir spennende å se om VG blir tatt med buksene nede enda en gang. Da er det fort over og ut for Steiro.

…huff,nå begynner norge også å se ut som USA,Sverige… :unamused:

Lurer også på hva du sikter til, at politiet løsnet skudd eller at trikkeføreren ble truet med kniv?

…alt galskapen som skjer idag.

var ikke slik for 20 år tilbake,-det skal jeg love deg…

liker ikke utviklingen,-det går bare tettere og tettere mellom hver gang vi får en alvorlig meldning om enten skyting eller knivangrep…

trist å se hva folk foretar seg for tiden…terskelen for grov vold synker for hvert år!

:worried:

1 Like

Gjenger er en ting, men i en stor by tror jeg det alltid vil være tilfeller av mentalt ustabile personer. Man må bare håndtere det så godt det går.

Bare 15 år siden, men allikevel: