Leste ikke nøye, men så ut som det sto enkelt forklart der.
Om vi ønsker bedre dyrevelferd så tror jeg vi som forbrukere må akseptere å betale mer for maten vår, i tillegg bør vi vel også redusere forbruket av kjøtt også.
Så får vi håpe at proteinene vi spiser i fremtiden i mindre grad kommer fra dyr avlet frem i fangenskap, men at «kjøtt» dyrket frem i laboratorier kan bli et alternativ.
Det må du ikke gjøre. Da må du betale ekstra renter
Enig i alt.
så bedre å sette ved side penger å betale inn det når fast rente perioden er over da.
Ja, vent heller på et krakk i aksjemarkedet og kjøp indeksfond når skaden er skjedd. Det skjer jo annenhvert år eller så. Fastrente er i praksis en forsikring og hvis du går ut har du betalt ekstra for å ikke ha forsikring som er en snodig avgjørelse.
Nå er det snart 11 år siden forrige krakk
Var ett i januar i år.
Globale er enda enklere. Da får du en i året.
https://quotes.hegnar.no/quotes/fund.php?paper=DK-GLBIX.FOND
ble bare plutselig veldig gira på å få vekk gjeld bare. greit å sette til side for å så dytte det inn i lånet når fast renten er over da. så kommer jeg meg innafor et rammelån
men det om at markedet krakker hver andre år var vel litt mye å ta i.
Ned 11% er ikke krakk, det er korreksjon
Krakk høres jo litt voldsomt ut kanskje. Dupp er bedre, men poenget står. Evt bare spare cash på andre måter.
Verdt å se.
blir nok en kjedelig cash konto for det formålet
Selvsagt, det er god lønn, men med prisstigning og inflasjon er ikke 1 mill i årslønn så ekstremt lenger som det var for f.eks. 15 år siden. Ville forventet det til øverste leder i middels - store selskaper som går bra.
Helt enig, 1 mill er ikke crazy i 2019.
Trenger ikke lederstilling for å få det, holder å jobbe på gulvet offshore, 8 måneder avspasering minus noe overtid så er du der.
1 mill var mye i 1990-2000.
Nå er det en bra lønn, men ikke enestående.
noen som har vært borti de her? virker lovende, men er det for godt til å være sant. hva tenker dere?
ingen som vet noe om det? er på knappen til å handle inn noen aksjer der nå. de er ikke notert på børs enda
Ser vel bare ut som en versjon av en smarthub. Litt skeptisk til at jeg måtte trykke meg gjennom 4 linker for å finne ut hvordan de skulle spare strøm for deg.