Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Ja helt enig, om man ønsker å utvide horisonten sin. Veldig egoistisk da å bruke andre under falske premisser for å informere seg selv i stedet for å gjøre research først og så komme tilbake. :slight_smile: Men kom med kritiske argumenter eller fakta som utvider bildet. Ikke fiske-emojies som et svakt hint til at det har vært flere ulykker enn Tsjernobyl :stuck_out_tongue:

Ja det har vel ikke noe å si at ører er like unike som fingeravtrykk, og dermed velegnet for identifikasjon i tvilstilfeller. Så lenge vi ikke krenker de stakkarene, gud forby…

3 Likes

Det er mulig, men på et passbilde vises jo bare ørene forfra, sa det poenget forsvinner.

For så vidt riktig det, men det vil jo gi et mer helhetlig bilde av en persons utseende vel? :slight_smile:

3 Likes

Politiet er uenig med deg, J&B-departementet også.

Og hvis bildet er så lite viktig på et pass, så kan vi jo bare droppe det da.

3 Likes

Du kan jo linke i stedet for å lime inn bilder som ikke forteller meg noenting om sammenhengen.

Det kommer jo fra videoen, men du har kanskje ikke sett den?

1 Like

“Småprat” heter jo tråden. Og hva falske premisser er det du snakker om? Nå syntes jeg du våser litt.
God jul.

At man later som at man er mot noe for å få argumenter for noe. Altså at motparten ikke vet at man blir løyet til.

1: Jeg latet ikke som jeg var imot noe. Det konkluderte du sikkert med selv utifra ytringene jeg kom med; som også var relativt objektivt iht samtalen. At du ble litt #triggered for du stå for selv. Man må jo klare å se ærlig på problemene til ett kjernekraftverk selv om det ikke er verre enn de faremomenter alle kullkraftverk i dag har.
2: Jeg har ikke løyet til deg elle randre her (i dag) om noenting. :stuck_out_tongue:

Prøvde å finne hvor politiet hadde uttalt seg om det. Trodde kanskje det var der du hadde limt det inn fra. Tittet bare raskt gjennom den filmsnutten.

Så på Dagsnytt18 og hovedargumentet til Helgheim var at man skulle gjøre det vanskelig for innvandrere. Hvis det er målet er det sikkert kjempelurt.

Jeg bryr meg lite om å tilrettelegge for religion, men hvis målet bare er å gjøre det vanskeligere er det unødvendig.

Gostemning, jeg snakker ikke om deg. Jeg snakker om:

Mitt svar:

Sier ikke at du har gjort det, sier at jeg er skeptisk til metoden til Sokrates/Platon.

Hva Helgheim mener driter jeg tynt i. Denne regelen ble innført i 2014, så skjønner ikke helt hvorfor du skal dra han inn i dette her.

Du kan jo tenke selv, KAN det være lettere å identifisere en person hvis du også kan se ørene? Har vedkommende store/små ører, fast/løs øreflipp etc

Jeg mener det er åpenbart at ører OGSÅ kan være med å identifisere en person, derfor bør de også vises på et passbilde.

Det blir for dumt å kalle seg krenket når man hengir livet sitt til overtro. At storsamfunnet skal gi etter for ønsker basert på overtro synes jeg ingenting om.

4 Likes

Ører er en av de enkleste markørene å identifisere om personen er den samme som på bildet, dersom det er tvil om saken.

3 Likes

Personlig syns jeg det kan stå lengden på penis og IQ på passet også. Greit å vite hvem man har å gjøre med :joy: Tenk deg at du står og vrikker i miniskjørtet i resepsjonen på et hotell i Aya Napa og så kommer vi en god gjeng…:blush::joy:

Gjelder dog ikke for enkelte religiøse grupper:

5 Likes

Feilen samfunnet gjør (uten å noengang lære) er at man alltid gir etter for fanatiske minoriteter på venstresiden. Enten det dreier seg om feminister, islamister eller klimahysterikere.

Er det noen som tror at de kommer til å være fornøyd dersom de klarer å skrike seg til å slippe å vise ørene? Selvfølgelig ikke. Det neste blir da at de vil slippe å vise fjeset i det hele tatt.

6 Likes

Fremstår som en skikkelig raus kar, du :slight_smile:

1 Like

Ja, hvorfor ikke innføre all verdens forskjellige særregler for all verdens forskjellige grupper. Er det så nøye liksom.

1 Like

Klimapredikantene i Dagbaldet varsler om at helvete er nært forestående

1 Like