Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

hehehe,Playboy kommer tilbake…

" Sandberg varsler «brutalt politisk comeback»"

:sweat_smile:

hvem spanderer flybilletter?

kiin på å spytte kristoffer i trynet?

:sweat_drops:

Hva med å ikke spytte? Problem solved.

3 Likes

JA!..alle skal være snille og synge “Kumbaya My Lord” :crazy_face:

:heart::pray::ok_man::ok_woman::unicorn::hatching_chick::palm_tree::coconut::clinking_glasses::earth_americas::desert_island::rainbow:

1 Like

Er vel mye psykiatri i bildet, så er vel ikke så enkelt som å be dem om å ikke spytte. Når det er sagt så må jo hensynet til de som jobber der gå foran.

Det var en som plaget et familiemedlem i lang tid - som visstnok hadde “psykiske problemer” og som ikke kunne for det selv i følge myndighets-tantene.

Det “psykiske problemet” løste seg med en omgang juling gitt.

1 Like

Fjernet noen upassende innlegg her nå, er dere uenige forstår jeg det, men da får dere finne et mer passende forum til den slags prat.

3 Likes

Så du mener fangevokterne bare bør banke opp alle fangene som ikke oppfører seg? Eller bare drite i fengselet og la politiet ta seg av julingen. Eller kanskje bare drite i politiet også og kjøre fullt borgervern.

Nei, jeg bare påpeker at såkalte “psykiske problemer” ofte løser seg så snart man får negative konsekvenser for handlingene sine.

Du skal se at de som spytter pga. “psykiatri” slutter ganske raskt med dette så snart de får en spyttemaske på seg.

Ellers så har generelt fokuset på kriminelles rettigheter gått altfor, altfor langt i samfunnet.

2 Likes

Når man spytter på vokterne burde det være konsekvenser ja. Ikke nødvendigvis juling, men spyttemaske burde være innafor. Antallet som spytter pga. psykisk lidelse vil jo tro er ganske lavt.

1 Like

Det svaret mitt var til Pablo og handlet ikke om bruk av spyttemasker, men om å bruke juling for å behandle psykiatriske diagnoser, evt. å avdekke falske sådane.

Det er jo stort sett ikke velfungerende mennesker som ender i fengsel, og spesielt ikke de som spytter.
Målet med fengselsvesenet i Norge er jo at de skal komme ut i andre enden mer tilpasset samfunnet. Det er godt mulig bruk av spyttemasker kan virke negativt på dette målet, men allikevel mener jeg, burde bruken tillates av hensyn til fangevokternes arbeidsmiljø.

Hvis folk skal rehabiliteres, bør de ikke få lov til å spytte, eller drive med annen utagering.

Det er jo nettopp dette som skal lukes ut, slik at de kan bli velfungerende borgere etter endt soning:)

Jeg har en viss mistanke om hvem det er som står for spyttingen, og hvorfor dette er et såpass nytt fenomen. Men skal holde det for meg selv.

Noen som har fått med seg rapperen som holdes varetektsfengslet i Sverige?

På grunn av dette:

Hør hør alle PK-mennesker

2 Likes

Kan dere fortsette all prat om innvandring i Politikktråden? Fra nå av vil innlegg som burde vært i den tråden bli slettet herfra.

4 Likes

ok…skifter samtaleemne.

DETTE kan bli spektakulært!

1 Like

og ellers…

" Kvinne i 50-årene siktet for vold mot 12-åring

i dag kl 16:58av NTB

DEL

En kvinne i 50-årene er siktet for vold mot en 12 år gammel gutt i Larvik. Ifølge politiet filmet kvinnen seg selv mens hun sparket og slo ham.

Hendelsen skjedde i 20-tiden tirsdag kveld, etter at 12-åringen hadde kommentert kostymet hun bar under et familiearrangement i Larvik, skriver Østlands-Posten.

Gutten ble slått og sparket, men er ikke alvorlig skadd.

Politiet gjennomgår nå kvinnens video av voldshendelsen som fant sted under det populære arrangementet «nattbyen».

Ifølge avisen filmet kvinnen seg selv mens hun snakket til kameraet og poserte utenfor et kjøpesenter i sentrum av byen. Etter noen minutter skal hun ha ropt «Du snakker ikke slik til voksne kjerringer», før hun begynte å løpe etter gutten.

Forbipasserende filmet også arrestasjonen av kvinnen, som satte seg til motverge da politiet prøvde å få henne inn i politibilen.

Til Østlands-Posten sier guttens foreldre at han ble sparket i magen flere ganger, og at han opplevde hendelsen som skremmende.

– Han hadde bare en kommentar på at hun ikke var fin. Ikke noe mer, sier moren.

Kvinnen har sittet i arresten i Tønsberg, men er foreløpig ikke avhørt…"

:face_with_hand_over_mouth::face_with_raised_eyebrow::sweat_smile:

Visste dere at navnet Norge kommer fra Haugesund og Norvegen som er det gamle navnet på Karmsundet som skiller Haugesund og Karmøy?
Eller at Haugesund (Avaldsnes) var Norges første hovedstad? :sunglasses::+1:

3 Likes

Hva har du drukket nå da?? :rofl::rofl: