https://snl.no/Norge_og_Noreg_-_etymologi
Leksikonet begs to differ
Kongsgården på Avaldsnes var det som tilsvarer hovedstad i dag.
…“va` det du som spruta vindusviskar på megg”
Er det dette man lærer i Haugesund altså .
Jepp. Første plassen skatt ble innkrevd også.
Det kommer an på perspektiv, Harald Hårfagre hadde jo flere kongsgårder på en gang og fartet mye rundt mellom dem. Om man hevder at det er første by, med en konge med fast tilholdssted som er hovedstad så er det vel Trondheim.
Det du sier er ikke feil, men det er bare riktig gitt at man definerer hva som kvalifiserer som første hovedstad med visse spesifikasjoner.
Jaja hvert sted har sin historie med sin vinkling. Skal ikke bli teoretisk på det. Det var i hvertfall tydelig at ikke mange visste det
#-kahoot
Deilig å måtte bruke aircondition i mancaven etter 22 i Finnmark
Midnattsola varmer kåken
Dagens Darwin kandidat dette.
Men pilsen koster mellom 30 og 35 kroner i innkjøp pr. halvliter. Da er jeg ikke hundre prosent sikker på om statsavgifter kommer i tillegg. Jeg har ikke regnskapet her.
Det mattestykket kan vel umulig stemme?
De betaler det samme som jeg gjør på Coopen?
" Mann dømt for uaktsom voldtekt etter ny svensk lov
En mann er dømt til fengsel for uaktsom voldtekt i den første rettssaken der svensk høyesterett har prøvd landets ett år gamle samtykkelov…"
i Sverige driver de nå å bruker en “app” på mobil,med Bank-ID,for å samtykke før en seksuell handling…
jeg sier bare
Før måtte man knote med dongen før man kunne sette i gang, nå må man faktisk sørge for 4g/wifi dekning før kan sette igang.
Kjipt å være fri for batteri når man endelig har fått napp.
Heldigvis er det slutt på tiden med den kodelappen når man brukte bank id
Hvorfor lage noe hun ikke hadde behov for?
“Libra”?..Hun får vel snart telefon fra Facebook.
skal bare se dette komme til norge,-bare vent å se…
Sikkert ett enkelt spørsmål. Jeg bruker ca 0 og nada kontanter om dagen , men solgte min gamle bil for ett par uker siden og ble betalt i kontant. Hvor i alle dager får jeg satt inn penger til konto om dagen . For noen år siden hadde Kiwi bank i butikk, og bankene hadde faktisk filialer . Må jeg kjøre til neste by og sette det inn i en bank eller har noen av de andre matbutikkkjedene noe avtaler angående dette?
Tror faktisk eneste måten er å kjøpe noe coke på gata å selge til noen finanskjemper for bitcoin. Overføre den til bitcoin Norge og få utbetalt NOK til det bitcoin kursen var i mai. The future is now!
Du bruker en makuleringsmaskin. Da får du beløpet rett på konto, samtidig som sedlene blir destruert! Må selvfølgelig sende kortet gjennom først, slik at maskinen vet hvilken konto beløpet skal settes inn på!
Putt dem i madrassen!
Eventuelt må du kjøre til nærmeste sted med en bankfilial med kontantmottak, opprette et kundeforhold med dem om du ikke alt har det og så betale et klekkelig gebyr for å få lov til å sette inn pengene dine hos dem…
Eventuelt lar du pengene inngå i ditt daglige forbrukt til de er brukt opp.