helt greit at toppremien for de beste er høy.
Dette viser vel egentlig at E-Sport kommer til å ta over ;d
helt greit at toppremien for de beste er høy.
Dette viser vel egentlig at E-Sport kommer til å ta over ;d
Ser heller ekte fotball eller skihopp etc, enn å følge med på kvisete, overvektige tenåringer pimpe redbull og spille dataspill
Spøk til side, skjønner jo at det er et stort marked for det.
Men fysiske, ekte idretter (NEI, sjakk, dataspill etc er ikke sport!) vil det alltid være et enormt marked for
Edit: touche @BrokeBack lønningene og pengene generelt i fotballen har gått langt over styr for flere år siden…
Spørs det.
Årets Dota turnering har til nå 30MUSD i potten.
Valve bidrar med 1,5MUSD. Resten kommer fra salg av ingame items relatert til turneringen hvor 30% går til potten. Altså det er folk som spiller spiller som bygger potten, ikke oligarker, sponsorer eller andre penger.
Vanlig idrett har ikke nubbesjangs å konkurere mot noe sånt.
Det handler jo bare om en annen betalingsmodell da. Er vel ikke tvil om at E-sport er kommet for å bli, men har lite tro på at det skal ta over for tradisjonell idrett.
Vanlig idrett dør vel sakte ut når de som ser på blir gamle og dauer.
Ungdommen rocker e-sport.
Jeg ser heller også ekte sport, men nå er jeg 30 år og ikke representativ for den neste generasjonen.
Jeg leste for en tid tilbake om hvordan tilskuerne i PL har en stadig økende gjennomsnittsalder, de pekte på dataspill og e-sport blant unge som hovedgrunnen og de jobber spesifikt med interessen blant unge.
Jeg tipper fotball når sitt kommersielle/økonomiske høydepunkt innen 5-10år og data/e-sport er grunnen.
Jeg tenker at billettprisene til fotballkamper har en hel del med at unge ikke nødvendigvis blir hektet.
Nå er jeg ikke akkurat noen fotballfan selv, men om man skal betale 200kr+++ for å se en kamp, så blir det begrenset i det lange løp. Og når man da legger til andre utgifter, så er det mye annet man kunne brukt de pengene på
Jeg ville heller sett VM finalen i en e-sport gren enn 5 mil med langrenn, det er brennsikkert
Problemet for fotballen er jo at Norsk nivå er så ekstremt labert at det ikke finnes noe poeng å betale i dyre dommer for å se det. Så Pampene har klart kunnstykket igjen, berike seg selv og drept sporten.
Esport kommer helt sikkert til å øke mye i utbredelse, men jeg tror det er elementer som mangler i esport for å kunne ta over for vanlig idrett, for eksempel risikoaspekt som spenningsmoment for tilskuere.
Jeg synes også esport jeg har sett har smalt nedslagsfelt for tilskuere fordi det skaper liten interesse for folk som ikke spiller det aktuelle spillet selv. Uten å ha spilt forstår man rett og slett ikke hva som skjer eller hvilke kvaliteter spilleren besitter.
Til sammenlikning kan absolutt alle i ganske stor grad forstå og dermed la seg imponere av Usain Bolts prestasjoner.
…ikke sant,-for å løpe etter en ball,-score kan de hvertfall ikke!
…holder meg til utbytteaksjer
Etter rundt 100 gjester, er den kjipeste opplevelsen min, at noen indere var én time forsinket.
Man må gjøre hjemmeleksen sin på airbnb, akkurat som på privat leiemarked, og før du kjøper utbytteaksjer. Risiko finnes i alle markeder!
Kjører du noe ekstra utleie forsikring på toppen av vanlig forsikring og Airbnb forsikring?
…od dette skal han bruke pengene til.
min favoritt hos han,-han velger å sette stor del til sparing,-Smart!
Er det et sted hvor man kan sjekke hvordan det står til med et firma sitt obligasjonslån?
Ikke noen ekstra forsikring, så det kan jeg selvfølgelig brenne meg på en dag. Men leiligheten er liten, uten “store” verdier, og jeg driver hovedsaklig med langtidsutleie.
Problemet med airbnb er vel at de har snudd kundebehandlingen mot å prinsippielt støtte gjestene, mens vertene sitter igjen uten å vite hvilke rettigheter de har, og vanskelig kommunikasjon med selskapet. Spesielt problematisk er det, at verter får inntrykk av at de har flere rettigheter på forhånd, enn det de i praksis har…
Så man håper jo i bunn og grunn på å være heldig og unngå de verste historiene…
NULL respekt forfolk og samfunn…
hva blir det av fremtiden for “lille Oslo”?
Ifølge sosionomene skyldes jo dette varmt vær og fri fra skolen, noe må jo ungdommen finne på!