Aluminium i de legeringene som blir brukt i flyindustrien er et ekstremt stivt materiale.

Jeg er platearbeider!

MDG vil ha borgerlønn i Oslo
Da flytter eg til Oslo !!
Bydelen Alna og Gamle Oslo har drøyt 100.000 innbyggere.
– En borgerlønn på for eksempel 2G (folketrygdens grunnbeløp) til alle, vil da koste nesten 20 milliarder kroner. Det er utrolig at et parti som sitter i byråd foreslår noe så økonomisk uansvarlig, sier Riekeles.
Betalings mur
her er resultatet fra borgerlønn-eksperimentet i finland.
til minne om da vi opplevde et sjeldent skytedrama,-til det som er idag nærmest det daglige…

Her skal ein kutte i støtten til svakerestilte barn men staten bør betale regningen for eiere med hunder som er rammet av den hittil ukjente sykdommen?
Herregud 
Tror faktisk hunden vår hadde dette svineriet i midten av august. Dårlig i magen og måtte ut en gang i timen, hele døgnet i en ukes tid. Heldigvis var almenntilstanden bra likevel. Nå er han i fin form, men det var ganske skummelt da det sto på. Spent på hva årsaken er.
Min hadde lignende før sommeren. Stod opp til nyfuget bad hver morgen
Litt usikker på hva byråkratidioti (NAV) har med frp å gjøre. Men, fck no. Staten skal ta regningen for hunder. => frp svinger kappen etter vinden i sin beste stil.
Eg tenker politiker er politiker. Og det er politiker som styrer Norge. Tenker ikkje på parti her.
Vel eg meiner at viss du skaffer deg hund så må du ta ansvar for den. Har du hund får du også ta deg av det økonomiske. Dei aller flest har vel forsikring på hund?
Har du ikkje råd til å ta vare på hunden din så skal du ikkje ha hund! Det er ingen menneskerett å ha hund. Eg kunne tenk meg å ha hund men ser det er for dyrt økonomisk, så da har eg ikkje hund.
Hvorfor skal noen andre betale for hunden din?
Min hadde lignende symptomer forrige uke. Var ikke god stemning i heimen når hele landets veterinærbestand, Mattilsynet og fandens oldemor slo på nødalarmen altså. Noe forbanna drit. Bokstavelig talt.
fatter ikke at media/rettsaker ikke bare kan holde disse type saker lukket og vekk ifra offentligheten!??
Det sitter nok garantert noen personer og har samme ideologi og sympati for denne drapsmannen,-og effekten av å se tiltalte vise nazihilsen styrker nok beslutningen hos de som allerede er på tanken å gjøre lignende handling!
…snart Jul 
Det ene er en velferdsordning, det andre er et tiltak for å stoppe spredning av en sykdom. Blir rart å sette dem opp mot hverandre.
Det skal eg nå være litt enig i…
Men eg syns det blir litt feil at ein skaffer seg hund og så skal staten betale. No kom det dårlig fram i den artiklene hva staten skulle betale/dekke. Antar at her var det snakk om behandling av hund på dyresykehus. Det skal ikkje staten betale.
Eksempel her 80 000 kr
Hvorfor har vi så dårlig valgdeltakelse?
Kun 65% var med på valg i år.
35% stemte ikkje av ein eller ann grunn.
Det var 33% forhåndsstemmer.
Det seier meg at noe av problemet kan være tilgang til å stemme. Hadde det vært enklere å stemme hadde flere stemt.
Vi kan levere skattemelding på nett men kan ikkje velge på nett.
Hva med å gjere det obligatorisk å stemme? Du kan stemme blankt men du må stemme.
Hvorfor blir ikkje dette tatt tak i?
Ut fra hva jeg hører rundt meg, så er det mange som ikke deltar grunnet apati. De føler at samme hvem de stemmer på, så ender det opp med det samme. En (beslutningsudyktig) blokkdannelse. Siden ingen partier får nok stemmer til å ha flertall alene. (litt selvmotsigende, men sånn er det blitt, og verre blir det dess færre som stemmer)
Intet belegg for dette, men burde være mulig å få en indikasjon om en ser etter kommunene med et rent flertallsparti (finnes det?) så skulle jeg og anta at deltagelsen bedre enn snittet.