Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Kostpris pr aksje ja.
Hva blir tallet «når jeg snitter ned»

Summen av alle kjøp minus summen av alle salg delt på antall aksjer du sitter igjen med

Så hvis du først har kjøpt 10 på 100,- og så kjøpt 100 på 10,- så har du tilsammen kjøpt 110 aksjer for 2000,- kr.

Da har du snittet ned fra kostpris per aksje 100 til 18,18.

(Bruk tall fra sluttsedler så du også får med kurtasje)

Flott. Gracias…

Lyse gir oss som har vært kunde i mer enn 5 år en kjekk julegave :santa:

"
Så kjekt at du ble glad for julegaven vår. Den vil vise seg på strømregningen din i januar. Vi trekker fra beløpet for strøm som du brukte hele julaften, fra morgen til kveld.

Ønsker deg og dine en fortsatt fin romjulstid.

Hilsen oss i Lyse…"

Det er så mye som er riv ruskende galt i verden, slike saker er for meg ekstremt provoserende. Skulle ikke fått ei krone imo!

4 Likes

1/250 del av den årlige regningen kreditert? Hva skal du bruke alle pengene på? :crazy_face:

Så du mener arbeidsgivere ikke skal være pålagt å følge de avtalene de ansatte signerer på når de ansettes?

Sånn generelt heller da? Eller er det bare de på gølvet som skal få det de har krav på etter ansettelsesavtalen?

Poenget hans er vel helst at slike fallskjermer ikke burde forekomme i det hele tatt. Noe jeg er helt enig i. Hvorfor skal noen få mer enn en vanlig arbeider tjener i løpet av hele sitt arbeidsliv, på å gjøre en elendig jobb.

1 Like

Muligens fordi han allerede hadde en slik avtale der han jobbet da de headhuntet han. Men også fordi det er normalt i de fleste slike jobber. Størrelsen er jo like crazy for fotball spillere, kunst og annet.

Rent bortsett fra at han her burde vært i fengsel?

Jeg kjenner ikke til noen siktelser eller noe. For meg er det bare viktig at avtaler følges når de først er inngått. Så er jeg helt enig i at ingen bør hverken tjene så mye eller jobbe så mye som han.

2 Likes

kommentar fra Twitter idag…

“Jeg har vært inne på en hjemmeside ang slanking, så spør de om jeg aksepterer cookies…”

:rofl:

1 Like

Ny episode av AksjeSladder er ute:

Ser ut som vår gode venn @Evilfreud er med som gjest…

1 Like

Ikke jeg som er med denne gang :slight_smile:

Men bra pod, verdt å høre

1 Like

er du “podcast”-kjendis Evil?

:star_struck:

Jeg er vel Gamer`n ja :wink:

1 Like

kult…var børsen oppe idag forresten?

USA var, OSE er åpen imorgen.

1 Like

"

The Washington Post

@washingtonpost

A reporter won the lottery and quit her job, live on air — only to find the payout was about $5,500

2 Likes