Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Har du sett noe på stillfront forresten? Synes det virker lovende

Iox :sob:

1 Like

Merker at jeg ikke er helt klar for at verdensøkonomien skal kræsje. Kan vi vente i noen måneder til? :smile:

1 Like

Jeg har vært ute av DNO en stund nå, dvs jeg har vært ute av markedet generelt en stund, jeg vurderer DNO igjen nå, for de som har sittet så blir det bedre tider, dette kan ikke fortsette. På kort sikt blir det mindre produksjon fra mindre selskaper som må ha høy margin for å overleve, dette er garantert bevisst valg av bla OPEC og ikke fire på noe som helst, for å skvise ut “useriøse” mindre selskaper.

Jeg ville akkumulert hvis jeg satt på aksjer nå, jeg kommer til å porsjonsvis kjøpe fremover nå, med 1 ukes mellomrom, for å minimere risiko da jeg ikke vet hvor bunnen er. Nå er det oljen som kødder til mye, spørsmålet er hvor bunner oljen ut?

1 Like

Hoho, i tilegg til at eg realiserte en fin slump i Iox for kort tid tilbake, så satt eg med en ganske så fet urealisert gevinst, men eg forventet en anna utvikling, og ble sittende.

Nå kan eg angre

1 Like

da var det tatt litt i både DNO og BWO igjen, så får vi se hvor det bærer :smile:

1 Like

Iox :slight_smile:

Om noen dager får jeg litt cash fra Jørgen. Dette har jeg tenkt å investere i aksjemarkedet.
Er det noen som har noen ide om hvilken aksje jeg bør sates på nå og utover neste år? Det bør være en aksje som stiger minst 25% i løpet av 2016.

1 Like

Jeg tror på NEL. Den har steget mye i det siste, men her er det store muligheter for kontrakter i europa.

Jeg har tenkt litt på NEL sjøl. Har egentlig ikke trua på hydrogen. Tror el-biler er framtida.
Men det er mange “kjendis-investorer” som satser på NEL, og jeg tror den kan gå endel høyere på ren hype, om ikke annet. :smile:

Stillfront tror jeg på.

KOG kan også være en kandidat for det neste halvåret. Kursen pleier å være lav på denne tiden, og stige bra fram mot utbytte i mai. Den kan fort stige til 160 før utbytte. Kursen beveger seg ellers som den selv føler for, og er lite påvirket av eksterne faktorer, og egentlig interne faktorer også.

Jeg tror på KIT i 2016 også :slight_smile:

3 Likes

Noen her som ble tatt med i dragsuget til Dolp ?

Heldigvis ikke, ble bare med den ene traden som jeg til slutt etter å ha snittet ned kom såvidt i pluss. Hadde vært kjedelig å fått denne melding når jeg satt med mest :confused:

Hva tenker dere om oljen? Hvis det ikke snur snart så går jo “alle” selskap til dundas, det er jo få som tjener på disse prisene. Kjøpte BWO på 2,85 forrige uke, kjøpte på 2,65 i dag. Gir normalt utbytte selv om det uteble denne gang, insidekjøp er gjort flere av og leverer gode resultat, selsakpet sier de ikke trenger penger.

2 Likes

ad undas

Oljen kommer til å være billig gjennom hele 2016 og vil først øke i pris når verdensøkonomien skyter fart igjen.

Først skal vi gjennom en resesjon i verden og flere kutt i olje sektoren i Norge.

4 Likes

Mitt tips til alle denne julen;

Spar på pengene, cash is king i krisetider- det kan man bli steinrik av. Kjøp litt gull om du ikke tror på fiat, men for de fleste av oss er det kanskje litt for drastisk sett i forhold til tilgjengelige midler. Råvareprisene, gull inkludert, vill nok synke litt målt i fiat når økonomiene går ad undas. - men de vil over tid være sikret i gull.

7 Likes

Kjus tror også på en oljeprisopptur i julen, selv om utsiktene for neste år er usikre. DNB regner med en snittpris på 60 dollar per fat i 2016, og Kjus ser ikke grunn til å endre dette nå.

• 12 av siste 14 årene har vi hatt et prisrally i julen, sier han til DN.

Ignorant og uviten?

4 Likes