Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Nok en innertier fra Nobelkomitéen:

…alt av Nobel-priser blir satt i skyggen etter Greta Thunberg får fredsprisen :pray:

Annet:

ting i perspektiv…

:face_with_monocle: :thinking:

The Joker: “Hmmm? You know… You know what I’ve noticed? Nobody panics when things go “according to plan.” Even if the plan is horrifying!”

Influensa går fint, fordi vi har kontroll på at det dør hundretusener av mennesker av det årlig.
Samme med trafikkdød. Vi løfter ikke et øyebryn.

Men blir ett eneste menneske drept av en hai, eller et nytt ukjent virus med ukjent omfang åpenbaret seg…
Da er panikken igang. Pga vi har ikke kontroll på verken potensialet til sykdommen, eller reelle konsekvenser.

1 Like

dagens ordtak før leggetid :sleeping:

“Success is like being Pregnant,Everyone says Congratulations,But Nobody Know how Many Times you Were Fucked”

:rofl:

5 Likes

Det er interessant, men hvis du tenker over det så er vi mennesker vanvittig flinke til å analysere og systematisere, så som du sier, alt vi føler vi kan ha kontroll på og sette i bestemte bokser blir mye mindre skremmende. Coronaviruset blir en stor og skummel ukjent.

1 Like

“NRK har snakka med ei rekke kjelder som fortel at den 27 år gamle hovudmistenkte har vore svært aktiv i sosiale medium.” men en var også 19 år da, så faktisk en ungdom.

Kanskje de definerer ungdom slik politiske partier gjør det, dvs alt under 35 år er ungdommer :rofl:

Hehe, jeg har ikke så stor tro på menneskers evne til å analysere og systematisere, og tror årsaken heller er at vi naturlig søker trygghet og det kjente føles trygt, men det ukjente føles skummelt. For privatpersoner er det ingen grunn til å være mer bekymret for Corona enn å sette seg i bilen om morgenen. Men siden vi ikke er gode på å analysere og systematisere oppleves det helt forskjellig.

Koste meg med et kapittel av The Intelligent Investor til morgenkaffen. Revidert utgave fra 2006. Synes dette sitatet fra kommentaren i Chapter 5 var litt morsomt : “Countless stock buyers made the same mistake by loading up on shares of Amazon.com because they loved the website…”

5 Likes

minner meg veldig om et automobile selskap :innocent:

Og Funcom om de ikke blir kjøpt opp ;D

Hhha rått.

Fant ikke en bedre plass for denne men jeg ler enda.

2 Likes

Hvordan finner jeg pris grafen til delista selskaper?
Tenker da spesifikt på Purdue Pharma :slight_smile:

Koselig nabo… :grimacing:

1 Like

@hakon @hakon @hakon @hakon @hakon

4 Likes

Old news, har du ikke sett chatten???

Fikk denne fra en kompis nå.

Fra Kvinneguiden:

Gjenvinning på høyt nivå det der, bra noen tar klimaproblemene på alvor

1 Like