Kvalm,nå…
Må ikke leve deg så inn i det!
Tror ikke det var meningen at du skulle prøve det selv.
Å faen…
Dagens(sjeldne) blinkskudd fra DN…
“Blir ikke Google dømt etter dagens regler,kan EU skaffe seg nye…”
…og deeer tok flaksen slutt
Jeg har observert kjøpene hans i de forskjellige selskapene Andreas har kjøpt og bygget opp formuen sin med,-ikke imponert…
Dette er en spekulant som har hatt ufattelig med flaks…som nå snudde.
Dette er vel bare 2%-4% av kapitalen hans?
Joda…men virkelige smellen kommer nok en dag.
Går ikke i lengden å holde på slik han har klart til nå,-hvis han fortsetter å kjøre samme strategi…
Han er en spekulant,ikke en investor
Heia Norge.
De fleste såkalte investorer er spekulanter i så fall. Hva er forskjellen?
Spetalen, Sissener, Haudemann-Andersen etc.
Han er for øvrig i pluss på investeringen nå. “Flaksen” var visst ikke helt slutt.
Høres helt koko ut. Hva med å sette hardt mot hardt? Vi hjelper dem jo med langrennsløperne og skiskytterne også. Gjør opp, ellers så avslutter vi alt samarbeid.
Ja ikke sant, det kan jo ikke separeres de sakene der. Oppfører de seg piss og bare forsvinner på ett område så får vi ta igjen på et annet.
Skikkelig teit vi hjelper de så mye for slikk og ingenting. Burde søren meg betale millioner på millioner. Når man er best i verden så tar man ikke “norske lønninger” da tar man seg betalt som om man var amerikaner.
Investor høres finere ut
Eller:
“Langsiktig investor. En spekulant som glemte å sette stop-loss.”
Det som folk flest glemmer,er å investere/vekte seg opp i kvalitetsaksjer,det gjør man ved å enten observere over tid hvordan et selskap fungerer gjennom alle ledd,-før man eventuellt kjøper aksjer…
Blir ofte fokus på å kjøpe " mest mulig" aksjer…enn å kjøpe kvalitetsaksjer.
Å kjøpe aksjer med 2 - 3 millioner for så å sitte med et skuldertrekk er rødt lys hos meg…og spesiellt for andre som gjerne leser slike artikkler og prøver å kopiere en annen manns suksess
Virker som han har klart seg ganske greit.
Ikke litt misunnelse her vel?
Misunnelig er jeg alltids
Dette går på diskusjon om “mind-set”,vinnermentalitet,der man skildrer investeringsmulighetene her på forum for dem som gjerne er nye i sine aksjekjøp.
Det gjelder om å være bevisst i å ha oversikt i " Risk / Reward " i sin strategi fremover,denne justeringen gjorde jeg selv altfor sent i livet…men ting er i balanse nå,tror jeg…
17 år gammel…og “Liker ikke Voksne…”
FORKJEMPER: Greta Thunberg, her på en klimademonstrasjon i Davos, Sveits…
Hun er jo en jente med en psykisk lidelse som blir utnyttet av foreldrene og andre kyniske personer, bare trist egentlig.
Og vel så trist hvordan folk bidrar til hallelujastemningen, mange viljeløse droner i verden…
Må være smått kjedelig at staten skal komme å ødelegge slektstreffene dine @hakon. Føler med deg.
Det var morra di som ringte inn og tipset. Ingen ville røre i hu. Hun satt bare i ett hjørne og furtet. Vi hadde dessverre ikke ledige hazmat suits