Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Jeg har kjøpt litt DNO og litt BWO, ønsker å være med nå fordi snart så smeller det opp på ny. Dagens priser vedvarer aldri, de store tjener ikke penger og innser snart at de må bremse for å øke prisen. BWO går så det griner, og betaler normalt utbytte. Også en av de såkalte nyttårsrakettene.

Det er nå, og ikke når det har snudd man skal kjøpe, det er for blautfiser! Eeller hva Kronn :slight_smile:
Da har du potensielt mistet mye moro

1 Like

Går det så det griner i BWO?

“Vi ser ingen grunn til å endre et forsiktig syn på aksjen etter Q3-rapporten fra BW Offshore. Suspensjon av utbytte bør trekke investorenes oppmerksomhet mot en strukket balanse (netto gjeld er estimert å stige til USD 2mrd innen midten av 2017 og vi venter at selskapet vil være i brudd med lånebetingelsene i andre halvår 2016). Vi ser stigende risiko for en utvannende aksjeemisjon og gjetar salgsanbefalingen” - kursmål 2.60

Ble gitt av DNM da aksjen stod på 3,07 den 24 novemberCMPN_74954.pdf (472.5 KB)

1 Like

Ikke enda, men man har forskjellig risikoprofil. Jeg forventer oppgang i oljen fremover mot jul og videre i 2016, derfor mener jeg det er nå og ikke om ett halv år tidspunktet er riktig for olje. Horisonten min er minimum 6 mnd på disse.

hehe, jo man kjøper jo gjerne ting andre avskyr, så selger man når alle andre også vil ha.
Men naturligvis stor risk, selv tror eg at oljeprisen er på bunn nå, og at det bare er en vei opp.

Såg utalselse fra nigeria nylig, ( tidligere leder for operc ) var ut å kommenterte at nå må noe skje.
Det er mangen som sier olja skal lenger ned, og det er jo lett å si, når alle andre sier det.
Vi får se, mulig det går helt gale, men intil videre satser eg på å bli oljebaron

1 Like

Kjøper du Etn/sertifikat eller oljeselskaper?

Har skrevet tidligere mot gearing, men det kan brukes for å redusere nedsiden ved små veddemål. Jeg tok et lite veddemål med olje bull x10 i dag, men bare for 10 tusen. Det er en strategi som jeg hørte på pengepodden som Karl Oskar Strøm tok opp. Kjøp for det beløpet du er villig til å ellers ha som stop loss, hvis ikke betet slår til knockes den ut, men om den stiger f.eks 10% kan du få 100% avkastning. Eller mer eller mindre AVH av bevegelsen og volatiliteten på veien opp.

Eller så kan du legge inn 1 mill på 15 x dollar som andre :slight_smile:

3 Likes

selskaper, og da som dere sikkert har skjønt, så er eg relativt tungt lastet i Iox, med flere hundre tusener aksjer.

Iox er ett selskap eg har følgt over tid, og nå har aldri risken vert mindre, og heller aldri vert næreme ( tror eg ) en farm out / partner avtalale på lla-47 i colombia, samtidig som puli feltet nok etterhvert levere mer en dagens gresne produksjon.
Men self, det over tid koster mer å hente olja opp, enn hva man får betalt, så blir reknestykket feil.
Iox har ca 20o mnok på bok, har gjeld som dei er i dialog ang refiansniering ( ett lite avdrag nå i des ).

Så mangles det penge til å utvikle nevnte lla-47 lisensen, det er vi tror sterkt på partner etterhvert.

Viktig å lete etter selskaper som tåler en dårlig periode på lave priser, Iox gikk i balanse i q3

1 Like

Ellers er qec ett selskap eg følger litt, men usikker på hvor lang tid dei har penger til drift

dno hadde eg jo mål om å kjøpe under 8, nå venter eg å ser litt

hva sjer med at dno går i minus etter to dager med kjøp av egne aksjer fra selskapet ?

eg gjør mye rart, det rare eg har gjort idag, er å kjøpe ser tr til 0,2 desse har eg lagt på salg på 0,20
Så kan eg jo drømme om at det kommer en pump :slight_smile:

edit: slutt på 0,3 det betyr allerede saftige prosenter

2 Likes

tror jeg har sovet i timen

2 Likes

…også helt til etter klokka seks da!

6 Likes

hmm, kanskje TR mine fra igår blir gode å ha fremover :

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=391817

Du kan begynne å lure, men det var mange som satt short tidligere, sikkert flere nå. Hvis ikke DNO kommer skal jeg gi meg med å trade. DNO gikk jo mye på første dag på nyhet om tilbakekjøp. Imens får vi glede oss over Funcom, si Gordon har så mye han sier, dvs noen mill aksjer, gjort det greit i dag foreløpig mtp kjøpene som da eventuelt er gjort :smile:

oljeprisen er på kraftig stigning pr nå, håper den fortsetter og at den karrer seg over 40 etterhvert.

Vet du hvilket løftekostnader DNO oppererer med ?

Brent ligger nå på 36.92 USD :confused:

Edit 36.86… er det noen bunn i denne?

Ja :wink:

1 Like

hadde jo trua på at vi var på bunn nå, etter å ha vert opp 1,5% idag så er den nå snudd igjen…så man kan jo lure ja…eg velger å heller sen olja over litt tid, den er jo til tider mer volatil en fun aksjen ::wink:

1 Like

“Ifølge Sandu vil pessimistene (bears) ikke være fornøyde om bunnene fra den globale finanskrisen testes, det vil si 32,40 dollar for WTI og 36,20 dollar for Brent”

1 Like

olja i pluss igjen ?
stor svingninger idag

2 Likes

Nice å se en sterk avslutning i Iox idag, nå begynner profitten å se fin ut igjen, enn så lenge.

1 Like