Er du så sikker på iox?
ja, å eg har satset no sinnsykt mye på det, men om det skjer i morgen, eller om 1 uke eller 1mnd, blir jo bare å synse.
Iox sitter med ca 180mnok på bok
gjeld ca 300mnok ( refiansniering pågang )
Sitter på en meget lovende lisens i colombia, LLa-47
Andes ( london børs ), eier 49 prosent, hvor igen canacol, annerkjent stort oljeselskap med cash på bok ,eier 49 prosent.
At canacol kom inn, gjør til at det er forhåpninger om økt hastighet i arbeide om utvikling av lisens, ogsp meldt fra selskapet.
venter på farm out, ( self ingen garanti at det skjer ), iox har " historiske kostnader som da deler av det vil bli tilbakebetalt ved en evt farmo out.
anbefaler deg å lese alle innleggene til " leteretterverdi " på HO, meget bra
i tilegg har cancol stil bankgaranti for Iox, og da samtidig frigjort kapital som iox ellers måtte har bindet opp
Skal gjøre det, jeg tror sektoren kommer til å få ett sinnsykt løft i 2016, på tross av alle dommedagsprofeter, thx
Jeg kjenner ikke til iox, men på generelt grunnlag vil jeg advare mot å investere sinnsykt mye i en enkelt-aksje. Snakket med min megler om slike case og han kunne fortelle at han kjente flere tilfeller hvor meglere hadde hatt knall-tro på et case og investerte alt for mye i det. I dag jobber de ikke i bransjen lenger, for det er det som fort kan skje, hvis caset feiler stygt. Da er man fort rett og slett ute av aksje-markedet. Ikke min aksje, sier du? Hvem så f.eks. smellen komme i Vardia før det var for sent…
Eg er helt enig, men det er ikke sånn at eg er all inn.
Å det er klart at det like gjerne kan komme en dårlig mld, som det kan komme en god melding,.
Iox er som andre aksjer en, en risiko knyttet opp mot caset, men eg sitter komfortabelt med ok snitt.
er det ikke litt opticom over hele NEL kursen?!
oljerallyet før helgen ser ut til å være falsk alarm, dundrer nedover igjen, liker ikke
Det hadde passet deg bra hvis du satt i oljetankere. F.eks TIL
Skiferoljeselskaper som Samson Resources og Magnum Hunter Resources har allerede søkt om konkursbeskyttelse, og Bloomberg Intelligence-analytiker Spencer Cutter anslår at energirelaterte obligasjoner med pålydende 99 milliarder dollar (altså rundt 870 milliarder kroner) nå handles på smertefulle nivåer.
Spørsmålet er hvor lenge oljeprisen blir liggende lavt før den stiger igjen. Som det står i artikkelen, de har klart å kutte kostnader ned til 50$, ikke 35$ som den ligger på nå. Som det er nå, så kommer jo utbyggingen på norske felt nok til å bli kuttet med rundt 66%+ i størrelse, hvis dette fortsetter.
lurer på om det er nå man skal ta en posisjon i bull brent oil
FA
OLJESERVICE: Restruktureringen av konkurstruede Polarcus drøyer ut i tid. GIEK, DNB og DV Bank skal være langt fra fornøyde, ifølge markeds-aktører.
Er redd det kan bli mangen skuffende polarcus aksjonærer fremover, håper det ikke er mangen son tenkte å tjene innigjen tapte Dolp kroner
Bear USD - bull Brent?
Graf som viser USD/NOK vs Brent
Så skriften på væggen for noget tid siden og gik ud af PLCS med et lille overskud på ca 1,75… Tror at det er et rigtigt dårlig tegn at det har trukket ud da de selv sagde at det (forhåbentlig)kunne klares inden jul eller før nytår… Men tror ikke der er en afklaring før sidste børsdag i morgen… Hvis jeg stadigvæk sad med aktier ville jeg benytte lejligheden og sælge tidligt i morgen… Tror at dagens aktionære bliver kraftigt udvandet
Bra Blochster, eg har lenge fryktet at polarcus kan ende opp på samme måte som Sbx gjorde, altså at gjeld konverteres til til vanvittig mangen nye aksjer.
Dei har jo fått en del kontrakter, men til hvilke rater ?
Bankene forlanger mer cash, kommer det først en emi ?
Dei har vel for en tid tilbake meldt at dei ikke er i stand til å betale regningene sine ?
Det viser seg gang på gang, at der det er russiske prosenter, der er det også en for stor risiko, der man enten kan gjøre det stort, eller miste mye/ alt.
Dolp konkursen var ingen overraske, og det er det heller ikke om polarcus kan bli en fadese for dagens aksjonærer.
Vi snakker om finanasavisen for en kort tid tilbake, når det gjelder både Dolp og polarcus, har eg tatt til meg mye nyttig info gjennom FA, med bl.a flere artikler fra nå avdøde Henriksen om den vanskelige situasjonen for begge selskapene, ene alene derfor eg valgte å holde meg borte, han har bl.a gitt utrykk for at eneste redningen for polarcus, er en stor emi, å jammen tror eg han kan få rett.
Skulle det derimot dukke opp en aksjonærvenlig løsning, kan det være fine prosenter å få, men er det verdt det ?
Det er noen som abonerer på aksjonærliste, og får dette hver mandag.
Noen som vet noe om hvilke kostnader dette har ?
Tror det varierer litt ift. hvor stor liste du vil ha etc. Mener jeg har hørt ca 1000,- nevnt flere ganger for topp 20, men vet ikke om det er enkeltlister eller abonnement det da er snakk om. Hør med kontofører for aktuelt selskap, så får du vite eksakt.
enkeltlister koster ikke så mye, men sikkert abonomnang kanskje ja, skal sjekke med kontofører
Når eg henter lister, så betaler eg 350 pr liste, for topp tyve, topp 30 koster sikkert mer, så vet eg det gå ann å hente ut hele askje boken, men da tror eg selskapet må godkjenne ( er jo aldri aktuelt i mitt tilfelle. )
Om vi er flere som er intereser i samme lister, så kunne man jo evt dele/ spleise, men vet ikke om dere andre følger med på listene ?
Har foresten prøvd å få forhandlet på prisen på FA, men den skal visst bare være dyr
"Hei
Får å få digitalt abonnement er man nødt for å ha papirutgaven,
Dette koster da 1199,- for 1 år eller 599 for ett halvt år "
så kommer jo papir utgaven opp på der igjen, mye peng
2015 ble et børsår jeg er veldig fornøyd med. Beholdning er nå 119% mer verdt enn den var 30.12.2014. Jeg startet med en beholdning som kun bestod av Starbreeze og cash, men har vektet meg kraftig ned der og økt i Kitron, Photocure og Tanker Investments. Avkastningen kommer mer eller mindre bare fra Starbreeze og Kitron.
Avkastningen hadde nok vært noe bedre med kun Starbreeze og ingen handler, men det blir litt vanskelig å regne på, ettersom jeg satt med litt cash ved nyttår. Jeg vektet meg også ned i Starbreeze lenge før jeg mente vi var på toppen.
Jeg føler også det er litt tryggere å sitte i fire aksjer i stedet for en. Jeg har sittet med 300% fortjenste i Funcom uten å cashe inn, det ble til -10% i stedet. Jeg var veldig lysten på å gjenta den bragden.
Jeg endte opp drøye 31 prosent i 2015. Har hatt 25 prosent årlig avkastning som mål siden jeg begynte for 4 år siden, og det har jeg nå klart hvert år, faktisk med god margin