Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Mer enn 25% hvert år er jo kjempebra. Jeg har ikke klart det hvert år siden jeg som regel har hatt minst et stort bomkjøp hvert år ( f.eks panoro , noreco , northland ). I år har jeg prøvd å ikke gå inn tungt i “risikoaksjer” ( har selvflølgelig hatt noen trades :wink: ) og det viser igjen på avkastningen. Jeg har klart 94% i år og tror jeg skal jobbe hardt for å klare det samme neste år :slight_smile:

EDIT: 94% er foresten uten å regne med utbytte så da blir det noen prosent opp men fremdeles under 100%

5 Likes

Etter å ha gått på en smell med Funcom OG Northland Resources, så droppet jeg aksjer helt i to år. Jeg begynte igjen i juni 2014, men jeg har nå to store “blokkere” før jeg kjøper: Jeg må ikke synes ledelsen er snuskete. De må ha orden på finansene. Typiske symptomer på problemer er: gjentatte emisjoner pga feilberegninger. Assorterte dyre obligasjonslån. Stadig nye opsjonsprogrammer og elendig oppfølging av insidere.

Jeg synes f.eks både Funcom og Seamless virker spennende, men Seamless trenger finansiering innen 1-2 kvartaler. Funcom har en gjeld som forfaller om 12 måneder og mest sannsynlig ikke penger til å gjøre ferdig det conan-baserte spillet før de trenger mer penger.

Jeg sitter i en biotec-aksje, Photocure. Jeg har tatt “risken” der fordi det ser ut som de kan nå svarte tall uten å måtte slå igjennom med f.eks Cevira. De har med det også vist at de kan få produkter ut på markedet.

Kort sagt: å unngå store smeller tror jeg er en god strategi. :slight_smile:

7 Likes

Etter å ha endt 30% opp i løpet av November har jeg mer enn doblet investeringene mine i løpet av Desember. Så totalt sett så ligger jeg 10-12% opp og har spredd risikoen en del. Litt morsomt dette siden målet var bare å kjapt trade inn nok penger til å handle en 911 Turbo. Nå har jeg fått blod på tann så den Porscha må nesten vente :slight_smile: Ønsker alle et rikt 2016

4 Likes

Mange av disse har vi diskutert her, jeg har tatt opp Akva og Next (da nyheten kom) her på forumet, men dessverre ingen kjøp da jeg først tok de opp:

Disse aksjene har gitt best avkastning på Oslo Børs i 2015 (prosentvis utvikling):

S.D. Standard Drilling (476,68 prosent)
NRC Group (315,76 prosent)
NEL (281,13 prosent)
Idex (280,87 prosent)
Nordic Financials (204,35 prosent)
Agasti Holding (149,18 prosent)
Kitron (134,87 prosent)
Akva Group (121,50 prosent)
NEXT Biometrics Group 118,18 prosent
Byggma 117,73 prosent

5 Likes

ÅRETS TAPERAKSJER PÅ OSLO BØRS

Disse aksjene har gitt dårligst avkastning på Oslo Børs i 2015 (prosentvis utvikling):

Atlantic Petroleum (88 prosent)
Electromagnetic Geoservices (87,60 prosent)
Havila Shipping (86,65 prosent)
Serendex Pharmaceuticals 84,87 prosent

Archer 84,65 prosent
Sevan Drilling 83,74 prosent
Birdstep Technology 79,27 prosent
Intex Resources 78,85 prosent
Scana Industrier 75,96 prosent
Havyard Group 75,67 prosent

4 Likes

Investeringstips fra smellbongbongen på kransekaka: “Den beste måten å fordoble sine penger er å brette de i to og putte de tilbake i lomma”

11 Likes

2015 ble ett helt utrolig bra år for min del, og mesteparten av kronene har komt på noen elleville uker i høstmørket.
Prosentvis avkastning velger eg å holde for meg selv, da eg nok ikkje ville sagt noe om det om prosenten hadde visst seg med negativt fortegn først. ( da hadde eg vert ferdig ).

Aksjene eg kan trekke frem som heldig og nok en flaks for min del, er :
*Gig
*dolp
*pen
*bird

I funcom ble eg litt for grådig, i Iox kunne eg tatt en stor gevinst, men den sitter eg i ( trader med noe ), til fundamentale ting blir avgjort, denne er lokomotivet i portissen min, og en aksje eg nok kommer til å sitte i en god stund utover året.
Også Apcl gikk eg glipp av stor gevinst grunnet grådighet.

Som eg sa litt om for en tid tilbake, så har eg gjort en del grep med min måte å handle på, dette har vist seg å være gode grep, samtidig som en del flaks har vert inne i bilde.
Noe som har visst seg å fungere greit for min del, er å alltid sitte klar med cash, dersom eg kommer tidlig over viktige nyheter i selskap, da har eg gjort raske inn og utganger, må bare hugse å hoppe av menst monumentet er der.

Eg forventer ikkje at 2016 blir like bra, men om pengene mine vekser iløpet av året, så blir eg fornøyd.

Lykke til med 2016

9 Likes

Urolig stemning i Saudi og Iran, blir spennende å se hvilket retning dette tar.
Blir det uroligheter over tid, vil det kunne påvirke verdensøkonomien i stor grad ?

Interesant også at det tilfeldigvis skjer nå rett før Iran skal pumpe olje inn i verdensmarkedet menst OPEC ønsker markedsandeler i større grad, uavhengig av pris.

Lykke til med starten på ett nytt børs år, eg gleder meg sinnsykt til åpning i morgen !

2 Likes

ikke så farlig med litt rød olje, når mann har noe funcom og Gig som krydrer litt

2 Likes

På en rød børsdag er det sykt deilig å sitte med GIG, Natto og Funcom. Alle over 10% opp :smile:

6 Likes

Da er vi to :slight_smile:

4 Likes

Helt greit å ha Natto, Funcom og Stillfront også :slight_smile: Seamless ligger litt etter, men den kanskje kommer etterhvert. Også ligger jeg short OMXS30 som er ned 3.42%

Hei børsåret 2016

5 Likes

Eg tør neste påstå at det er grunnlag for ett Iox rally, oversolgt, kjøper siden er sterkere en salgsside, har vert motsatt i lang tid, eg tror vi ser posisjonering her nå…være med ?

edit : opp 12 øre siden "rallyalarmen min "

edit : 25 øre opp fra dagens bunn, :slight_smile:

edit : da sluttet den 26ører over dagens bunn, og på dagens høyeste : 2,46

3 Likes

Om dagen idag blir standarden som skal følges gjennom hele 2016, så blir det limmo kjøring etterhvert

Ha en nice kveld !! kona bestilte tur til varmere strøk også :slight_smile:

5 Likes

Ny olje aksje inn idag, på gevinst fra Gig.
Venter på noen bekreftende meldinger der før eg laster " stort" opp, men en absolutt verdt å følge med den.

1 Like

Må si meg fornøyd med porteføljen min med aksjer innenfor helt forskjellige bransjer: industri, shipping, spill og biotek og på en helrød dag, så ender jeg i pluss. :slight_smile:

5 Likes

God stemning på nyåret :slight_smile:

1 Like

Ikke for oljeservice, der har jeg putopsjoner i 7 selskaper… :smiley:

EDIT:
Men selvfølgelig PHO, SF, Funcom er jo godkjent for tida. STAR henger som forventet en del etter pga. manglende trigger.

Kjøp deg litt Iox, så blir året bra skal du se :smile:

3 Likes

Hvor langt tror du den skal? Har ikke satt meg inn i den. Ble impulskjøp