Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Eg har sikkert for mangen aksjer i iox til at eg kan komme med gode råd :smile:

men eg selger ikke før fundamentale nyheter kommer, kommer dei som eg håper, så skal Iox reprises, eg eier en stor post i iox.

Sitter litt opptatt, men om du leter litt lenger opp i tråden, så skrev eg en del om potensialet for en tid tilbake

lykke til

1 Like

Du verden, der gikk den også. Takk for tipset Kronn.

1 Like

da rallyalarmen min ble utløst i går, var kursen under 2,3, dei som kjøpte på det, er i fint pluss nå

edit : hugs å sitt med aksjene litt fremover, kan bli rikelig belønnet, men self en risiko fylta aksje også

2 Likes

ikke det samme som Gig og Funcom, men Iox sluttet likevel 4,88% i pluss, godt fornøyd med det, og ikke minst at det ser ut til at det var en som nettohandlet stort, enda mindre " frie" aksjer tilgjengelig for små trading.

1 Like

Snakket med en som jobber i Archer i dag. Der har de sagt opp alle med mindre enn 20 års ansiennitet nå. Han begynte i 97 og virket rimelig overbevist om at han ikke kom til å måtte gå. Jeg kjenner ikke selskapet, men kan jo være en mulig rekylkandidat om oljeprisen skulle snu.

Edit: Han sa noe i den duren. Men sannsynligvis ikke akkurat det jeg skrev her. Ser ‘matten’ ikke går opp hehe.

3 Likes

noen andre inne i NOR?

1 Like

Jeg har en - ikke helt ubetydelig - post :wink:
(ikke ubetydelig for min portefølje)

1 Like

2/4 aksjer over 20% opp i dag

7 Likes

Iox

Andes melder om avtale og utsetting av lån, men bare i kort tid, da må Andes anta, eller regne med at dems finansielle situasjon forventes å bedre seg iløpet av kort tid.
Andes eier 49 prosent av Iox, styrtrike canacol eier igjen 49 prosent av holdingselskapet til Andes, børsnotert i London

http://andesenergiaplc.com.ar/wp-content/uploads/2016/01/Debt-Facility-.pdf

Eg tror det kan foreligge svært spennende nyheter, innen rimelig kort tid for Iox, å kommer det som forventes, da blir Funcom prosenter bare blåbær.

En evt farm out, vil gi tilbake en del historiske kostnader samt at partner gjerne tar stor del av drilling kostnad, i bytte mot del av lisens.
Fordeligsnøkellen kan være forskjellig, men Iox sitter altså med en svært spennende lisens i lla 47

Lav olje pris ? Ja det er det, det gir lave rater på drilling, og oljeproduksjon starter jo uansett ikke opp før etter drilling program er ferdig, feb 2016, pluss tid til klargjøring av prod,dersom det blir treff.
Hva er oljeprisen i 2016/17 ?

3 Likes

Så var ikke polarcus så spennede likevel, nei i sånne prosesser er det bare å holde seg langt unna

Bra du kom deg ut Blochster :slight_smile:

2 Likes

edit: Interoil har self fått god spalteplass i xtrainvestors første morgen rapport

2 Likes

Da har jeg kjøpt litt i NEL på 3.90 som jeg tror er nærme bunnen for nå og IOX på bakgrunn av haussinga til Kronn :wink: på 2.57,-

3 Likes

Viktig å ikke å få panikk selv om selgersiden til tider kan se tom ut, det skjer, men det sitter mangen å følger iox og vil være med når dei rette bekreftelsene kommer.
Ofte lite volum, og da kan det til tider blir store svinginger i kurse

Lykke til.

edit: oljeprisen jobber litt imot oss nå, men iox har ca 200mnok på bok, klarer oss gjennom en hard tid

1 Like

at dagens melding fra polarcus ble sluppet uten en MH, er jo en skandale, nå er den akkurat 1 krone lavere en dagens topp som var 2,50.
Samtidig bør jo folk selv lese og forstå meldingene før det blir handlet.

1 Like

Selskapet er verdt 167 mill nok og har 200 mill på bok? Hva er det jeg ikke har forstått? :smile:

1 Like

Du har helt ret Kronn

Meget mærkeligt at der ikke var MH

Swing:
Du må fratrække den store gæld som de har

2 Likes

dei har også gjeld, og ett drillingprogram som dei ikke klare å finansiere selv.
Men her er det ventet at andes og canacol som eier 49 prosent av askjene i iox, ( andes dirkete, og canacol gjennom andes) vil kunne bidra med løsninger.

Se bl.a andes mld fra igår, er tydelig at at dei forventer finansiel lbedring, ettersom lån kun blir utsatt i kort tid.
Andes har en anstrengt økonomi, men det skylde at dei sitter på 8-9 lisenser i Colombia som krever sitt, før prod.

Canacol er ett soilid selskap

Det ventet at arbeidetne med lla-47 vil fåregå med økt hastihet, dette er meldt fra selskapene, eg har også fått dette bekreftet fra selskapet ( må jo ikke være sant )

Iox prises med risikoen den har

en ting til, der mangen andre har dyre lete / løfte kostnader, er Iox sin lisens på land

edit igjen : jpm kjøper jevnt og trutt, vokser inn på topp 20
nå var dei der igjen.

Som sagt tidligere, eg eier mangen aksjer og forsøker å være litt nøktern, så ha meg unnskyldt om eg blir litt giret

edit igjen : ang den “store” gjelden, dere vet hva en farm out er og hva som gjerne skjer med historiske kostnader ?
iox kan bli gjeldsfritt over natta

2 Likes

Kronn, er IOX sensitiv for olja eller er det “bakt inn” i kursen fra før? Kanskje man kan fylle på mer?

Har hatt en slump der noen måneder nå. Det er et stort potensiale der om de skulle få en avtale med f eks et VR selskap.