Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Nah, klart Iox liker heller ikke sånt skrell som vi ser nå, men Iox har penger til å komme seg gjennom det.
Det er helt andre ting enn oljeprisen dag for dag som gjør at vertfall vi som sitter med forholdsvis store poster, sitter der.
Iox sluttet 1 øre i minus idag, og olje var jo da allerede kraftig ned.
Tipper det helt sikkert er ett par stykker som slenger ut noen små poster tidlig i morgen pga olja, men den vil hente seg inn utover dagen, så skal du ha noe, ville eg prøvd å lagt meg 10-20 øre under dagens slutt kurs, på åpning, tipper det blir det laveste, om det ikke utløses full panikk da.
Iox har lavere løftekostnader enn mange offshore på dypvann, da produksjon skjer på land
Vi vil se posisjonering på forventninger om en positiv utvikling fremover.
Andes har i sitt prospekt fra en emi, verdsatt aksjen til 17kr

Eg har Moen hundre tusen aksjer, kom gjerne opp på mitt nivå :slight_smile:

Edit : men vêr obs at det ikke er den store omsetningen, så ikke kjøp visst du ikke har mulighet å være med litt opp og ned.
Ser mann på Dno, så er det jo lett å komme seg utigjen, det er ikke tilfelle her om det butter litt imot

2 Likes

Takk, da prøver jeg å fiske litt i morgen så får vi se :blush:

Tja, ikke rare aktiviteten enda, når har stormen lagt seg intradag?

børsen ned 3.3% og kun 4 aksjer i pluss nå…

2 Likes

flush out!! :frowning:

2 Likes

Vel kan vel si att panikken er total og de fleste selger uansett pris bare de kommer ut.
Kitron 3,17! ett knallkjøp spør du meg.

3 Likes

Kjøpsmuligheter idag, der man gjør det best, er der man kan handle andre sine panikk aksjer.

Men oljeprisen bør jo mildt sagt få seg en turnaround iløpet av jævlig kort tid

3 Likes

Selv om OPEC hardnakket sier de ikke skal gjøre noe så er det ikke dermed sagt de lar alt passere . Det svir bra for de fleste nå. Får man Statoil til hundrelappen snart ? Hadde jeg ikke trodd

er vertfall letter å kostnadseffektivisere mindre selskap, evt redusere prosuksjon inntil prisene tar seg oppigjen.
Eg har tidligere hevdet at økt prosduksjon er viktig for å volumbalansere kostpris, men nå etterkvart, om det vedvarer, så ville eg jo anta at det å stenge ned prod for en periode, ville gjerne vere lurt.

Vinnere av oljeselskapene er dei som har cash og evne til å oveleve harde perioder

Går helt fint her

1 Like

Av 22 aksjer eg har på watch listen min, er det kun Bird som er i pluss

edit : Snart iox og

1 Like

Jeg har ingen aksjer som er avhengig av høy oljepris, snarere tvert i mot. Alle sammen falt i dag allikevel. Det blir interessant å se om panikken brer seg videre, i såfall har jeg ihvertfall tenkt å kjøpe inn mer Kitron. :smiley:

2 Likes

Jeg er pluss på Natto og Stillfront, Funcom og Seamless i minus. Pluss på short av OMXS30 og lang bitcoin.

I dag flyter blodet. Sitter med cash og har lyst på en trade. Olje eller noe “safe” mon tro?

I dette markedet her er det ikke rart at man sliter med å tjene penger. SF er meget bra som forventet. Man kan jo stille spm om en i det hele tatt skal være i aksje-markedet for øyeblikket. Har ikke bestemt meg enda faktisk, men vurderer å selge aksjer som er i pluss.

1 Like

Jeg har jo tenkt lenge og nøye over dette, og det er en av grunnene til at jeg har de forskjellige plasseringsstrategiene mine. Har forsøkt å minimere beta-korrelasjon med indeks så mye som mulig ved å kjøpe bitcoin og ligge short indeks. Aksjene jeg har kan så klart gå ned en del, men jeg tror de står fremfor gjennombrudd som kan gi gevinst selv om markedet faller (det er så klart risiko for at disse gjennombruddene ikke kommer, men har valgt å ta denne risikoen).

3 Likes

Da fløy Stillfront over på minus

Tung dag for Opera, Next, IDEX og NEL

Det går heller ikke bra for tradisjonelt defensive aksjer. Telia kan du få bortimot 7.9% utbytte på nå. Aksjen er ned 4% i dag.

I dag skal jeg realisere tap og kjøpe meg inn igjen ja. Passer fint med neste års selvangivelse :smiley:

1 Like

viktig nivå på olja igjen nå, vender den eller bare leker den med oss ?

edit: iox i pluss om ca 7 min :slight_smile:

edit : iox er i pluss

Går vel fint det, men kanskje ikke hvis en kjøper seg inn på samme dag som en solgte seg ut?

Har lest litt om dette, men det kommer vel også an på hvor ofte en faktisk trader vanligvis også, frekvensen altså.