Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Kan man kjøpe Natto? Trodde ikke det gikk å kjøpe Oslo Axess. Da blir det omrokkering i morgen, selv om jeg ikke hadde tenkt å trade så var jo dette fordi jeg ikke visste at den var tilgjengelig.

2 Likes

Japps. Du må bare velge Oslo Axess i drop-down lista der du finner aksjene.

1 Like

Ja, dessverre :wink:

Ser at vedkommende på første plass har 57 000,00 virtuelle kroner i Funcom, men jeg har bare 31 901,00 selv om jeg kjøpte maks beløp. Er det fordi de har tradet seg opp en større sum? Hvordan fungerer maks-grensene per aksje?

Holmes da! Slik jeg leser du svetter nå så får jeg jo dritlyst til å kjøpe natto i virkligheten :slight_smile:

Jeg tror jo på caset, men er veldig langsiktig. Det er veldig dårlig likviditet i aksjen og mye pessimisme så man får kjøpe på eget ansvar :slight_smile:

1 Like

Hehe ja seff :slight_smile: Det får bli om jeg selger fondene mine.

1 Like

Jøss, det har du rett i. Det skal egentlig ikke gå ann, så her tror jeg han har “juksa” på et vis.
Fra reglene "En bruker kan maksimalt ha 25 prosent av porteføljens verdi i ett enkelt papir."
Om du ser transaksjonene hans, kjøpte han 15000 aksjer 2 ganger (rett etter hverandre)
Tipper han blir diska :neutral_face:

1 Like

Poeng det, men mener å ha lest at hovedpoenget er å få mannen i gata mere interessert i aksjer for å bidra til et mere velfungerende marked. Da er kanskje Oslo Børs det viktigste markedet å “hjelpe” sånn de ser det.

Edit: Var vel han Hallgeir fra luksusfellen som sa det, så vet ikke hvor mye man skal legge i det :slight_smile:

1 Like

25% så han har funnet en bug :congratulations:

1 Like

http://www.investopedia.com/simulator/portfolio/

Bionor emisjon fulltegnet (har denne bare i den virtuelle porteføljen)

1 Like

Skulle likt å vite emi kursen, tho.

Fuck spoiler

Sweet. Beklageligvis så drar jeg litt ned for øyeblikket :stuck_out_tongue: men det snur nok får vi håpe :smiley:

2 Likes

Fytti grisen nå er det mye rødt. Thank you Funcom!

1 Like

’ 18. Plass hehe :slight_smile:

1 Like

Jeg mente den ville være kraftig rabattert, men for Funcom sin del, men kursen emisjonen blir kjørt på blir nok noe helt annet enn det jeg hadde tenkt. 50% av 2kr blir noe helt annet enn 50% av 1kr. :wink:

1 Like