God jul alle sammen, takk for et lærerikt år!
God jul
Gratulerer:+1:
Hva kan man forvente i utbytte fra Lerøy & Austevoll i 2024?
Samt betaler de kun et utbytte pr år.
Eller kvartalsvis?
God Jul
De betalte kun én gang i år, så det er et safe bet at det blir én gang i 24 også. Mowi betaler kvartalsvis.
DNB spår 5.9% yield for Lerøy og 7.2% for Austevoll for 2024.
Jeg tipper f.eks Pareto også har utbytteforventninger om du har tilgang på analyser.
Har du lastet noe i de nevnte i senere tid?
Plukket litt i disse, samt Okea sist uke.
Etter jeg leste noe om en rimelig rå lakse pris Q1/24.
Okea klarer vel også å spikre rabatter på Starfjord avtalen, å burde vel også få seg et løft på kort sikt.
Jeg har eid Mowi og Austevoll i år, men har ingen i dag. Jeg solgte ut før budsjettlekasjene, da jeg ikke hadde tillit til at regjeringen Støre var ferdig med å straffe bransjen. Med den faren over er jeg ikke fremmed for å eie sjømataksjer, men jeg har ikke fulgt godt med i det helt siste.
Flink fyr. Skader vel heller ikke akkurat å være med i second tier av de som blir invitert til emisjoner så man får kjøpe aksjer til rabatt hver eneste uke.
Tre mill etter alle bøtene?
Edit: blandet med ASP
Er ikke asp det der, selveste robotdödaren
En av de faste i podcasten Aksjesladder, men et bedre intervju med han er denne:
Vg som har funnet på tallet. Svend egil sa på xi før idag at han ikke har oversikt selv før regnskapet er ferdig.
litt julemysterie før nyttårsrakettene
https://www.youtube.com/shorts/fRTKuctfvUo?feature=share
(oppdatert)fact check:
https://www.reuters.com/article/idUSL1N2LF18G/
Vi er alle dummere for å ha sett den videoen, for noe av oss vil det bety uopprettelig skade
På torsdag tok jeg en drosje for 7 laken, en elektrisk en BYD; Tang. Under turen måtte bilen lade, noe jeg ikke tenkte særlig over der og da. Men etter å ha sett på kvitteringen, la jeg merke til at jeg har blitt belastet 276 kroner i ventetakst mens ladingen pågikk. Er dette korrekt/lovlig? Jeg hadde antatt at kostnader for drivstoff (eller i dette tilfellet strøm) var inkludert i prisen for selve kjøreturen.
for 49,- kroner så får du kanskje svar,-hvis ikke kan du skjekke opp om du har advokatavtale hos arbeidsgiveren din
Takk, ja har advokat forsikring…
Det er et lengre intervju, det idiotiske her er det ene spørsmålet, samt å sette akkurat det på forsiden.