Les fra denne posten, så får du hjelp av @Hakon:
@Christian svarer her i stedet.
«Du kan vente på bedre insentivordninger som kommer som økonomi stimulans »
Det er godt mulig det blir innført intensiver, nå har de vel fjerner intensiver for solenergi for privatpersoner?
Hvis en kunne få godt betalt for produksjonen når en selger hadde det vært veldig interessant.
Blir fort slik at når produksjonen er høy er forbruket lavt, elbilene er ut på veien, ikke hjemme til lading…
Men jeg er 56, altså ± 10 år igjen og jobbe, da endres forbruksmønster, og anlegget kan være nedbetalt/inntjent, så det taler for.
Nesten en form for pensjonssparing😊
Norges største veiprosjekt Ryfast, som skal gi fergefri forbindelse mellom Stavanger og tettstedet Tau med 3000 innbyggere samt industrimetropolen Jørpeland. You couldnt make this up.
Tunellen er nice, har kjørt den noen ganger allerede
Første idiot
For de som sverger til Janteloven
Hva vil du frem til?
At det har blitt laget en tunell under Stavanger slik at du slipper å kjøre i 40-50 fra Randaberg nord for Stavanger til motorveien fra Stavanger sentrum og sørover?
For dette er en del av Ryfast.
I tillegg er det litt flere enn 3000 innbyggere på Tau som har nytte av Ryfast. Hundvågtunnellen gir også de som bor på byøyene, ca 10-12000 innbyggere skikkelig vei, en vei som sørger for at det kan bygges flere boliger der.
I Strand kommune, hvor Tau ligger, er det 12000 innbyggere, på sikt kommer enda flere til å flytte fra Stavanger til Strand, og også Hjelmeland med 3-4000 innbyggere.
I tillegg er disse kommunene pluss Suldal og Sauda hyttekommuner for Stavanger/Nord Jæren.
I denne pakken ble også to ferjesamband nedlagt.
Så Ryfast er til nytte for noen flere enn 3000 innbyggere på Tau.
Spesielt for all gjennomgangstrafikk i Stavanger.
Håper dette var beroligende.
Rogaland ble jo hardt rammet av oljekrakket i 2014 og trenger litt love fra staten. Ellers kan de finne på at Oslo er overflødig og fremmed. Med alle gigaprosjektene der borte og 30 års stand-still her i vår region var ryfast bare musepiss i forhold til det som må komme…
Høres ut som samme som var utløsende årsak for Hardangerbroen.
Hardangerbroen handlet om alternativ rute over fjellet.
Tja, den delen av dette prosjektet som kalles Ryfast, hvor det kommer til å være størst trafikk, det er i Eiganestunellen, altså forlengelse av motorveien under Stavanger nordover.
Ryfylketunellen som går fra Hundvåg til Ryfylke har til nå hatt rundt 5000 biler i døgnet, Hardangerbrua hadde i 2017 1900 biler i døgnet, så trafikkgrunnlaget og vel samfunnsnytten er mye bedre for Ryfast.
Men ferje er uanset en pest og en plage…med mindre en er ute på feks ferietur…
Alle brukte Hardangerbroa da Haukelivegen var stengt i 5 dager i februar og så 2 dager rett etterpå. Hvert år er Haukeli stengt. Alternativet hadde vært via Bergen eller Kristiansand om vi skulle til Oslo. Fra Bergen er Haukeli alternativet til Oslo. Så da får de en raskere tur til Oslo.
Handler om mer enn bare daglige passeringer
Yep, derfor kommer det til å smelle
Ingen søkere blant de ansatte i E24.no.
@Nocturne var det du som kjøpte SUP for ett år eller to siden?
I tilfelle, er det bra greier? Tenker på ungdommene våre, jeg gidder ikke😂
Ja, det stemmer du! Ga det til kona i bursdagspresang. Hun har vel brukt det 2-3 ganger. Ikke enkelt å komme seg ut på sjøen med to små i hus. Jeg kjøpte en oppblåsbar pga. lagringsplass.
Litt tidkrevende å pumpe opp, men ellers fungerer den helt fint! Meget god trening for kjernemuskelaturen
Vi har oppblåsbar kano, kjekk den, SUP var med tanke på barna. Jeg hater å stå, men det er mulig at det er bra å stå og padle.
Min trening nå er å forberede drivhus i hagen…skal først erstatte gammel leca forstøtningsmur…spade, pikke og spett. Hekken har vi fjernet endel av med hjelp av talje…gleder meg til søndag, da skal jeg gjøre: ingenting!