Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Har rente på 2,20% på mine sparepenger, det ser ut som det slår indeks i år…

åja…sånn sett er jeg i (papir)minus fra topp i år…(har enda gevinst):unamused:

hadde jeg solgt og satt pengene i bank så kommer namsmannen med skatteregningen til neste år,-ikke aktuellt…

:grin:

Ikke en setning i den filmen ser jeg for meg at 45 hadde klart å hoste opp.

Er til å grine av. Obama er meget mulig beste mannen de har hatt i det ovale kontor.

3 Likes

Åssen går det nå da? Er ikke lett prosess dette, men med riktig innstilling er det overraskende lett også! Spørs hvordan hodet funker fra dag til dag. Stå på i alle tilfelle.

1 Like

I morgen runder jeg 3. uka :slight_smile: Lett som en plett.

3 Likes

Slutta å røyke?
Jeg sluttet også nå, søndag tok jeg siste røyken :+1:

6 Likes

Kjempebra! Det blir lettere og lettere og lettere. Holdt ut til nå så klarer du dette! Du er flink og omtenksom som gjør dette her. Tenk at du slipper respirator og gir den plassen til noen andre om du blir smittet nå. I hvertfall slik jeg tenkte. Da steg motivasjonen.

3 Likes

Ja ikke sant!
Satser på å være frisk nok til å tåle coronaen greit, så kan man hjelpe andre når man er immun (?)
Det går overraskende bra faktisk, har jo røkt fast i 30-ish år.
Trappet ned etpar uker i forkant, var på 2 om dagen på slutten.

2 Likes

Jeg heier på dere @Oilimp og @Morti

Dere skal få et godt råd: opprett en motivasjonstråd for de som ønsker å slutte .

6 Likes

Tenk bare på hvor mange aksjer en kunne ha kjøpt istedet for å bruke penger på røyk🤫

2 Likes

Mange av Amazon`s ansatte får så lav lønn at de er avhengig av matkuponger for å overleve.
Det ser ut som toppsjefen klarer seg i denne tøffe tiden vi er inne i :sweat_smile: :see_no_evil:

1 Like

En skamplett i norsk historie og en flau historie for norsk og nordisk forvaltning

Det var ekstremt å se på. Når man ser at noen av de hadde vært med på branner tidligere og denne dansken som forsikret den til dobbel verdi, men forsikringspengene gikk til tidligere eier. Samt at det kunne brenne i så mange timer og konkludere med at dieseloljerøret ikke hadde noe med det å gjøre.
Helt latterlig at en trailersjåfør har fått skylden for dette i så mange år.

Hmm. Kanskje man skal plukke opp røykingen igjen? :thinking:

https://www.nettavisen.no/nyheter/ny-omstridt-studie-antyder-at-royking-hjelper-mot-covid-19/3423954677.html

FHI har visst fjernet røykere fra risikolisten.

1 Like

Hvis du vil ødelegge helsa unødvendig og kaste bort mye penger, kjør på.
Jeg har aldri angret på at jeg sluttet i 1993…
Hvis du har gode argumenter for at jeg skal begynne igjen så vil jeg gjerne høre de.

1 Like

Dette er fakenews og nettavisen burde vite bedre før de publiserer slikt vås.

2 Likes

Hehe. Nei, har dårlig med argumenter for å begynne å røyke. :sweat_smile:

2 Likes

Røyking var for meg et gigantisk selvbedrag. Jeg er glad jeg slutta. Foreldrene mine døde med røyken…

1 Like

Jeg tok en DNA test på Myheritage og trodde nesten ikke det som testen viste.

Begge mine foreldre er fra Nord Norge og jeg var 72,8 % finsk,14,7% skandinavisk, 7,8% asiat, 3,5% baltisk og 1,2% sør amerikansk.

Vi vet at det kom veldig mye folk fra Tornedalen fra 1800 tallet og utover som bosatte seg i Nord-Norge. Tror at de fleste fra Nord-Norge har finske aner.

3 Likes

Er det mulig å blokkere enkeltpersoner her inne ? så man ikke får opp postene deres ?