Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Er pgr ekstrem skeivfordeling av testing, mange kvinner i helsevesenet. Men dødeligheten er fremdeles høyest blant menn.
Blir interessant å se hvordan Covid19 ødelegger mest for kvinnelige arbeidsplasser da, det svaret vet jo vi egentlig allerede på forhånd. Butikker, hotel, reiseliv frisører og treningsbransjen osv mye kvinner.
Også artig den ene “grunderen” der er lege/kirurg. Liksom synd om hun måtte tilbake til helsevesenet, istedenfor for å gjøre så samfunnsnyttig arbeid hun nå gjør :rofl: Så det er bare å booke digitale foredrag så hun ikke må tilbake gjøre fornuftig arbeid :ok_hand:

1 Like

Flyttet meg til småprat. Helt klart enig med deg, men flere år med brukeradferd må endres. Det skjer som du sikkert selv ser med beviste forbrukere som er mer opptatt av smak og kvalitet, historien, etikk + +

Hadde ikke startet med lokal mat, fordi jeg ikke tror forbruker massen er stor / stabil nok. Å det er mye hardt arbeid.

1 Like

Tenk om media i USA f.eks. hadde snakket litt mer om antibiotika resistensen som følge av at all dyrefor tilføres antibiotoka som “preventivt tiltak” i stedet for Trump hele dagen. Da kunne kanskje verden gått fremover. Men neida, her skal man ikke snakke om hva som skal gjøres annerledes i samfunnet med mindre det involverer å fjerne en president. Da kan man snakke om det 6 timer til dagen.

Det er kun 1 måte å endre samfunn på generelt. Om det dreier seg om mat eller andre ting. Og det er å forby dagens medier. Legge de ned. Og så starte opp nye som tar deres plass. Nye som har folkets beste i tankene. Ikke de rikeste beste.

Når mediene er på plass så kan man ta skoleverket. Bytte ut alle lærebøkene. Brenne de. Og lage nye der man forteller sannheten og lærer folk å tenke selv. I stedet for massesuggesjon og ekskludering av originale idèer.

Jeg er klar over hvilket inntrykk jeg etterlater nå. Men det driter jeg i.

Så de eneste som kan gjøre noe med dette er politikerne. Men de er i lomma på de rikeste. Så man trenger en norsk Trump. En Spetalen i nytt parti med 60% av stemmene i et fritt valg.

Altså, umulig hehe

2 Likes

Her i den virkelige verden må vi vel bruke forbrukermakten. Den mest sannsynlige måten å få til noe slikt på er å få alle plastic fantastic Botox leppene til å fremsnakke dette. De med puppe implantater i rumpene og rumpe implantater i leppene kan forandre verden. Ungdommen hører på dem…

Vår tids influencere.

2 Likes

Hvordan er livet som ikke-røyker?
Merker du noe positive endringer?

Takk for spørsmålet kompis. Det går svært bra. Har ikke problemer med å holde meg unntatt den ene dagen da jeg drakk meg full med ei dame som kom på besøk. Hun røykte visst. 8 dager siden nå. Ikke tatt en røyk etterpå.

Merker at jeg er blitt varmblodig slik jeg var før. Altså at jeg ikke fryser så lett. Merker også at jeg syns all mat smaker mye bedre. Er mindre redd for å bli smittet. Kjenner desverre røykånden til røykerne. Men det var en negativ konsekvens. Jeg skal ikke bli en av de anti anti folka som er eks røykere. Men må innrømme at å kysse hun dama ikke var like godt to dager etterpå da hun kom tilbake og jeg lot være å røyke. Fysj.

Kan du hjelpe meg ut av den situasjonen så blir det stjerne i boka di. Først var jeg kjempeinteressert og hun har nok inntrykk av at jeg vil ta det et skritt videre. Men nå etter det siste besøket kan jeg ikke la være å tenke på hvor ekkelt det ville blitt å kysse en røyker over lengre tid. Det var liksom levelig så lenge jeg ville komme til bunns. Men nå vil jeg bare opp og svømme blant stimfisken igjen. Og denne gang, se etter en ikke røyker. :face_with_hand_over_mouth:

9 Likes

Det er nok å foretrekke å være blant ikke røykere, ikke noe problem nå når vi skal holde avstand da!:grin:
Jeg røyka 3-4 badler i uka, nå blir jeg tett i nesa når jeg er tett på røykere, står gjerne sammen med røykere ute når vi er på kurs og slikt, men vil helst ikke sitte ved siden av de etterpå…
Det oppleves som allergi, når pollensesongen setter i gang. (Jeg er allergisk da…)

OBOS Sjefen sitt skjegg, hent frå. Morti sitt siste innlegg i eigendom. Kjøyr debatt.

De sier tørrbulk er sektoren man skal investere i nå…

Da dette er “tørr-last”…jernmalm,sand(?)…hvem bygger nå i disse tider tro?

hva er driveren?

Skal jeg tippe er det lokal stimulering til infrastruktur for å skape jobber i dårlige tider.

hvem ville du satset penger på…Waren Buffett…

Eller Goldman Sachs…

Quiz: hvor mange prosent av porteføljen utgjør salget til Buffett?

LOL til den overskrifta. What @holmes Said.

1 Like

Hmmm 0.24% av cashbeholdning?

Minimalt, men det sender ut signaler til de som følger han og det er mange :slight_smile:

De som følger ham vet vel at mantraet er at du ikke kan time markedet og makroøkonomi ikke er mulig å spå?

Det er klart, men man tenker en ekstra gang når han selger. Spesielt når han sitter med så mye penger på bok :slight_smile:

1 Like

https://www.gurufocus.com/guru/warren+buffett/stock-picks

1 Like

0,89%? :laughing:

jeg har 89% av økonomien min enda på børs…av denne grunn.

LAVE RENTER :wink: