Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Jeg har tenkt på en ting lenge. Alle disse invitasjonene til generalforsamling og kvartalpresentasjoner, som vi får i postkassa. Ikke bare er det dårlig for miljøet, men også utrolig irriterende å få all denne posten.

Jeg har lyst å sette igang en prosess for å få slutt på det, idag kan jo sånt sendes på epost eller Digipost for den saks skyld.

Hvordan kan jeg sette igang en sånn prosess? Dette har hekt sikkert vært et tema før

4 Likes

Du velger digital korrebspondanse. Sikkert vært tilgjengelig i 15år

1 Like

Hvor?

Burde uansett være slik per default

Nå sitter jeg med en kald øl og nyter solen og 21 varmegrader :beers::sun_with_face:

God helg alle sammen!

2 Likes

Noen her som har erfaring med platetopp med integrert ventilator og har lyst å komme med tips ?

Farken for en jungel.

Det jeg har hørt fra de med erfaring, er at ventilatoren bør være i senter. Ellers blir det for lang avstand.

1 Like

Lesestoff til helgen :partying_face:

2 Likes

Andre tider nå enn for et par tiår siden da min fysikklærer mente det var umulig at det fantes liv andre steder i universet. Da han sa det skjønte jeg (i hvert fall liker jeg å tro det) at man ikke nødvendigvis skal stole på autoriteter.

Det går rette veien! :relaxed:

2 Likes

…skeptisk :thinking:
image

Ikke så rart siden mange har hatt Korona og dermed fått immunitet. Or litt vaksiner selvsagt, får vi tro i hvert fall. Får se om ikke saften snart er presset helt ut av sitronen for denne gang (bortsett kanskje fra i Kina!).

2 Likes

…tilfeldigt? :thinking:


https://www.ft.com/content/5f4ef4f6-8ad6-11ea-a109-483c62d17528

firefox nightly funker til dette👍

1 Like

Noen som har kjennskap til og gjerne har prøvd https://www.planet.com/get-started/ eller https://www.sentinel-hub.com?
Ser etter noe som kan hjelpe i en rettsak, kjøpt ett bilde fra Maxar som jeg mener er mer enn klart og tydelig nok, men dommeren rynket litt på nesen. :sweat_smile:

3 Likes

…ditt? :laughing:

image

Sjukt - heldigvis litt mindre sjukt når man vet apekatten representerer å være med i en eksklusiv klubb av gigh-net-worth individer, stjerner og den slags; er nok mange muligheter man kan få ved å henge i de sfærer. Og om du liker å fjonge deg med penger er nok en NFT en fin måte å gjøre det på.

jeg har pengene mine i tyske BASF akkurat nå og er stor fornøyd med det :relaxed:

1 Like

,ellers i kina :cn:

Hvis ivermectin hjelper mot dette da. Vil FDA fremdeles tweete at “you are not a horse”?

2 Likes

Er det interesse for en «innsamling» til støtte for Ukraina, noe ala juleaksjon, hva sier du @pdx ?
Jeg tenker til en av de store organisasjonene, Flyktningehjelpen, Leger uten grenser, Røde Kors, Caritas, for meg er det ikke så viktig hvilken, men om vi kunne bli enige om en.
Jeg har sendt avgårde noen tusen, både Vipps og støttekonserter. Skal foresten på en støttekonsert i kveld, heldigvis utsolgt. Når jeg leste om den kjøpte jeg umiddelbar to billetter, var en stund usikker på om vi skulle gå, i så fall hadde jeg forsøkt å solgt billettene og gitt det jeg fikk for de.
Har også rydda litt hjemme og solgt småting som også har blitt vipset videre.

4 Likes