Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

:relieved::musical_score:told you so :musical_note:




1 Like

Er det virkelig null interesse for en innsamling til Ukraina?
Det tidvis nærmest koker i trådene hvor krigen debateres, men når det kommer til å åpne lommeboka blir der faen meg taust!
Men det er forsåvidt det jeg møtes med når jeg prater med folk også.
Det er liksom «uff så fælt, men innerst inne har jeg det greit»

De aller fleste av oss har så vi klarer oss, ikke alle har mye til overs, men jeg tror 90+% i dette forumet ligger bra an.
Jeg er faktisk skuffet.

Til informasjon er det mulig å gi penger når man bestiller mat fra Foodora eller går til frisøren. Alle som vil gi penger har hundrevis av muligheter til det as is. Derfor jeg ikke blir engasjert i den sammenhengen her.

…feil tråd gjerne gitt/gjett hvor mange timer de har holdt på :sweat_smile: :man_shrugging:

2 Likes

Nå håper vi at NAV ser denne artikkelen og koster støvet av Listen over “klienter” som så absolutt er egnet til å starte å jobbe!

5 Likes

En vanlig husforsikring gjelder ikke i krig. Mao. du må selv bære tapet og mulig gjeldsslave resten av livet. Hva om de bomber en hel by, hva skjer egentlig ? Krigsskade erstatning ?

Bra at en lege skriver om dette.

Problemet ligger selvsagt langt dypere enn apotekene. Det er ikke lenge siden leger fikk sponset luksusturer til fjerne himmelstrøk.

Problemet ligger kanskje så dypt som at profitt stort sett er det eneste en bedrift styres etter.

En helt annen sak er om vi ikke må forvente en del flere saker som denne i årene som kommer, med bakterier som blir mer og mer resistente.

3 Likes

Inflasjonen blir nok videre fremover…




Velkommen til DNB Invest 3. mai

Nå finnes det en egenkvartals tall påminnelse app :sweat_smile:

…innside handel? :thinking:#NespressoScandal2022

Ivrig ung stuper.

Noe sier meg at denne reportasjen enten inneholder faktafeil (biler 160km/ +80km/h møtes i motgående kjørefelt, ingen personskader, små materielle skader), eller at formlene for hastighet og bremselengde mv som vi lærte på skolen ikke stemmer.

2 Likes

det synes godt at det skjedde en god oppbremsning hos begge før inntreffet ja…

det er ikke fysisk muligt å gjøre en 90 graders manøver til det andre feltet i 160 kmt :wink:

Du får ringe VG og gjøre krav på 10 000,- tipset :telephone_receiver: :laughing:

2 Likes

Paradigmeskifte for tur?

5 Likes

"Diatchenko’s results, however, suggest that initial inflammation is necessary for the body to recover. If true, it could mean that decades-old protocols for treating pain with IV steroids in the hospital or aspirin and ibuprofen at home were actually counterproductive, increasing patients’ risk of developing chronic pain.

In other words, the “standard medical management for this type of pain turns out to be probably making matters worse, not better,” said Jeffrey Mogil, a neuroscientist at McGill and another senior author on the paper. “What we’re saying here is pretty radical.” "

Det finnes kanskje en tråd for jobb/lønn? Prøver meg her.

Spørsmål til de som er litt mer erfarne på arbeidsmarkedet: Hva er det vanlig å tjene som ansatt i et bemanningsbyrå som andel av timepris? (Ingeniør)

Jeg har brukbar innsikt i omsetningen jeg genererer og lurer litt på hvor “rettferdig” jeg synes lønnsmodellen er. Mistenker at jeg er altfor profitabel for arbeidsgiveren min.

Jeg kan absolutt ikke svaret, men tipper du får kanskje 25-30% av omsetningen de drar inn. Har du jobbet en stund kan du kanskje få mer ut av det!

Når Kvalitet slår Syklisk :thinking:

https://www.industrifinans.no/wp-content/uploads/2022/05/Industrifinans-månedsbrev-mai-2022.pdf