Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Hehe :blush: Pengene dukka faktisk opp nå, så det var jo bra. Men de burde jo vist en feilmelding i stedet for 0 på kontoen.

De satset neppe på at systemet skulle feile :stuck_out_tongue_winking_eye:

Se de 2 første klipp her,helt utrolig.

1 Like

fasit?

…sliter med å finne fasit :sweat_smile: kommentarfeltet i Twitter er stappfullt med forskjellige svar… :man_shrugging:

Svaret er vel nei, du kan ikke løse det med bare de hintene, finnes mer enn ett riktig svar.

9 på riktig plass i midten. (0,6 utgår)

4 på feil plass. (1,7 utgår)

4 og 5 på feil plass (skal være omvendt).

Alt feil.

9 på feil plass (skal i midten).

= 495.

1 Like

495 tror jeg det blir

1 Like

Litt sein så jeg nå

1 Like

lesestoff til helgen fra Holberg grafene :relaxed:

…okey :thinking:

Aaaand he’s back!

1 Like

Forrige uke møttes ledere fra Danmark, Tyskland, Nederland og Belgia til et toppmøte om havvind hvor de lanserte en historisk satsing i Nordsjøen. Vindmøller med en kapasitet på 150 gigawatt skal bygges ut innen 2050.

Denne satsingen er ikke Norge med på. Norge har derimot en egen satsing med ambisjoner om å bygge ut 30 gigawatt innen 2040.

– Det er positivt å se hvordan Europa satser på havvind som den storskala fornybar energikilden som skal dekke Europas kraftbehov og energiomstilling, og vi skulle gjerne sett at Norge deltok på toppmøtet sist uke, sier Hetland.

– At Norge ikke ble invitert illustrerer at vi foreløpig blir sett som lillebror når det gjelder havvind, sier han.

Så Norge som skal bygge ut 30 GWT innen 2040 blir sett på som lillebror av Europa som skal bygge ut 150 GWT innen 2050? Så lille Norge skal bygge ut 20% så mye som Danmark, Tyskland, Nederland og Belgia? Det er jo svært mye for et lite land? Landene over har jo 30x så mange innbyggere som oss? Det er mao heller satsingen deres som er lav?

1 Like

Planer er fint det. Hvor troverdige er planene?

De første to feltene er på 4500MW, og kan tidligst være klare i 2030 eller noe sånt? I tillegg holder det vel på å grunnstøte fordi det er tverrpolitisk enighet om at ingen strøm er bedre enn europeiske strømpriser.

I mitt hode ville det vært en fordel for oss om vi fikk toveis kabel innom disse øyene.

Så gjetter jeg at dette med å elektrifisere sokkelen neppe får tommel opp på kontinentet.

Stasi, FSB og Putler kan bare gå å legge seg når det kommer til overvåkning;

Tenk når dette blir weaponized…!

3 Likes

Hvis du synes det er skummelt - tenk så mye man kan overvåke private med AI og satellittbilder.

Men først kommer kommersiell bruk. Bare tidsspørsmål før noen bruker AI til å overvåke lagerstatus og etterspørsel på råvarer i verden og blir ekstremt rike på det.

Har en kåk som skal selges inne på resort her.
Interesse i PM

Denne fant vi i en hage i Vestfold, noen som har en formening om når den er fra? Ser for meg ut som enten en pil eller spydspiss.

1 Like