Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Ta kontakt med det lokale arkologiske museumet.

De blir veldig glad for sånne ting. ( vi fant en vikingøks på barneskolen). Ble stor stas.

6 Likes

Sikkert kjempekjekt, heilt til de finne ut det skal gaves og sjekkes, og du må stå for regningen :joy:

4 Likes

Det er noe av det dummeste jeg vet om, at man som grunneier må betale for arkeolog for å bruke egen eiendom. Det må være så utrolig mye som ikke rapporteres inn for å unngå å betale 100k - 500k - 1000k for arkeologer.

4 Likes

Om man hadde fått beholdt alt man fant så, men sånn er det vel ikke…?

Forumets tre mest populære aksjer :grimacing:

4 Likes

Satan i helv…kan de liksom ikke bare gi F@*n? :tired_face::triumph:

6 Likes

I framtida skal bakeriets kunder kunne bestille seg en kakeperson på app. Her skal de selv kunne designe en modell slik de foretrekker den.

Skal bestille meg en pepperkakemann med giga penis :eggplant:

Latterlig opplegg :joy::joy:

2 Likes

Jeg var i dag gammel når jeg oppdaget at «norrbagge» opprinnelig var svært nedsettende og refererte til ballene til en sau.

@erpe80 m.fl., noen trøstens ord, kanskje?

1 Like

Ja det er et ganske saftig skjellsord. Har vi egentlig et godt nok comeback? Jeg synes ikke “Svenskefaen” holder.

Både dansker og svensker har ganske unike kallenavn på nordmenn (fjeldaber og norrbaggar), men vi mangler det samme. Tror ikke de har noen kallenavn på hverandre heller.

Hva med at svenskene er en skam for oss som bor i nord :wink:

Jeg trodde ordet svenske i seg selv var et svært nedsettende skjellsord? :sweat_smile:

Jag er inte sjuk, jag er bara svensk…

Er det en ny greie nå at journalister ikke skriver alderen til folk? Pleide jo alltid å stå “Jon Eriksen (53)” osv. i artikler.

1 Like

Kjøp helseaksjer :grimacing:

Screenshot 2022-06-08 at 08.36.35

Kan begynne og lure på hvor vi er på vei ? Hadde han ikke blitt stoppet og ransaket kan de våpnene ha blitt brukt til massedrap.
Retten fant at ransakingen av mannen var ulovlig og et brudd på Den europeiske menneskerettskonvensjon (EMK), noe som medførte en strafferabatt på to måneder

Noen andre som liker soft flora reklamen med kidsa som sier: det er jo plantebasert, det kan jeg jo spise!

Er bare så komisk med foreldrene som må lokke hjem barna som er på jordet :joy:

til helgen ser vi de nye F-35 over stavanger/Sola :smiley: :+1:

3 Likes

Etter å ha sett situasjonen i Ukraina, så er jeg litt der at et skikkelig luftforsvaret ser ut til å være billigere og bedre enn fly. Dessverre tviler jeg på at Norge har i nærheten godt nok luftvern. Så kunne man brukt penger på droner i stedet.

2 Likes


Hva er feil med bildet over? Jo, at det koster mer å betale med debet kort enn med cash. Det er dyrt å håndtere cash, så at de legger opp til det i USA er sånt som får meg til å lure på hvilket århundre de lever i. :crazy_face: