Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Det koster vel noen prosenter å ta i mot kort der borte.

2% mer enn det koster å håndtere cash? Det er ganske drøyt ass. Man får vesentlig bedre vilkår enn det som en liten selvstendig bedrift i Norge…

Kostnaden for kontanthåndteringen er vel ikke proporsjonal med beløpet. Tipper kortavgiftene er høyere enn 2% også. Vanlig kredittkort i Norge tror jeg er rundt 3%? Men pga. bankAxess-systemet vårt er annen kortbruk nesten gratis.

1 Like

Har lurt på det samme! Vet ikke hvorfor alder er interessant men det er det tydeligvis.

Er nok en stor del av økonomien som er i cash fortsatt, og å ha betalingssentral medfører både en prosentkostnad og leie av utstyr. Ja cash kan være dyrt, men kort er dyrt.

I omtrent alle land foretrekker de cash i stedet for Mastercard etc. Som dere er inne på, pga avgift til Mastercard o.l.

1 Like

Jeg synes det ofte kan være interessant, men mest fordi jeg er nysgjerrig av natur. Spesielt hvis det er et kjæreste-par der aldersforskjellen er tilsynelatende stor.

1 Like

Spør du meg burde det stått alder både på alle sosiale medier og forøvrig, på forum. Av ulike årsaker vektlegges det man sier avhengig av alder. Fra sak til sak. Går begge veier.

5 Likes

Kul tech, men de er langt fra alene på dette markedet. Har sett noen som har montert et tilsvarende system på en lett robot som kjører selv. Det må være vesentlig billigere enn å kjøre med en svær traktor. Også slipper man å kjøre selv

En god blund må da en hvalross få lov til.

1 Like

Still opp som den kuleste naboen med denne grillen i hagen :smiley:

8 Likes

Det er bare så rått :partying_face::clinking_glasses::norway::norway::norway:

3 Likes
3 Likes

nå begynner noe greier…

image

Øker stortingslønna til over millionen – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet

Må kompensere for mindre leieinntekter på leilighetene de har disponert. :slight_smile:

5 Likes

Gleder meg til det lanseres, tror det kan bli en game changer!

Fy satan 2020 var starten på noe virkelig ille :nauseated_face:

S&P 500 worst start to a year since 1939

Gasoline prices at an all time high

Food prices at an all time high.

Illegal border crossings at an all time high.

Homicides in 12 major cities at all time high

Biden is on track for most vacation days of any President ever!

Blir liksom bare mer og mer elendig… Hjelper fint lite med en senil mann ved makta :cold_face:

1 Like

Jeg også. Jeg er ikke så redd for google som en del andre aktører som jobber med AI. Det er ingenting Elon Musk er mer redd for enn AI. Jeg er ikke helt der. Men så er jeg ikke så smart som han heller :slight_smile: :sweat_smile:

2 Likes

Jeg forstår ikke foreldre som hvis de er bekymret for barnet sitt ikke ringer helsestasjonen og ber om en time. Sååå vanskelig er det ikke.

3 Likes

Problemet med AI er at den er digital, ingen forsinkelse fra tanke til handling. Vi mennesker vil ha alt så enkelt og effektivt som mulig. Uten regler vil vi frivillig gi bort makt og alt vi er til AI. Som vi allerede gjør med dum teknologi. Tenk når den blir virkelig smart. Da blir fort demokrati osv. visket ut. Vi ender nok med brain in a jar.

3 Likes