Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Interessant at svaret mitt til deg ble slettet.

Er det forbudt å si at dette skyldes det vanvittige hysteriet rundt covid? Når dette rent faktisk er årsaken som det pekes på i artikkelen?

1 Like

115% nominell rente, og 200% effektiv rente.

Jeg tror ikke dette er et låneprodukt for folk som kan prosentregning. Det burde være ulovlig, det kan umulig ha marked utover de helt desperate eller folk som strengt talt ikke burde styre sine egne penger.

Noen som får det til Norske gründere selger livsverket til USA for 3,2 milliarder: – Helt fantastisk | DN

1 Like

Ganske stort marked altså.

Den første perioden hadde i hvertfall vi godt utbytte av de sosiale ordningene med andre nybakte førstegangs foreldre og innkallingene for møter med helsevesenet. Under Corona var det sikkert ikke like lett for denne gruppen.

Ja, det har man jo, men hvis du er for syk for 3 mnd kontrollen og ikke kan komme, så ber du jo bare om en ny time hvis du ikke har fått en?

Ja akkurat den er jeg helt enig i. Men i det litt større perspektivet så tror jeg nok at tilbudet var svært redusert som følge av corona og ikke at veldig mange ikke klarte å ringe etter ny time. Akkurat hun der kunne nok fått mer hjelp ved å være litt mer på selv, hørte det ut som, men hun var jo ikke alene om å få dårligere oppfølging på den tiden. Det er ikke noe de kan ta igjen nå som korona er over. Nå er de jo 2 år gamle og foreldrene har lært seg selv.

Small cap-indeksen på Oslo Børs nær «all-time high»: – Det er fortsatt en skyhøy risiko – E24

Denne var kjedelig å høre, har tydeligvis truffet alle de verste her siste 9 mnd.

Jeg liker måten danskene “kriger” på;

2 Likes

forbrukerrådet ute med et verktøy for å sjekke strømavtalen din :smiley: :+1:

1 Like

Der tok de an…

Er dette en jaktflått? Godt med zoom på kamera. Den løp mot inngangsdøren til huset.

1 Like

kontakt professor Snorre "! :face_with_hand_over_mouth:

1 Like

Alt gjort :slight_smile:

1 Like

Så kan du jo alltids sjekke hva strømmen egentlig skal koste (spot) her:

https://www.statnett.no/for-aktorer-i-kraftbransjen/tall-og-data-fra-kraftsystemet/#nordisk-kraftflyt

Fin side for å sjekke fyllingsgraden i de ulike områdene også. Sånn ser det f.eks ut for Sør-Norge:

Mens Veslandet henter seg inn, men har fortsatt langt igjen:

1 Like

Tipper dette kan fikses med noen nye avgifter…

2 Likes

Æsj… Er den mye større enn en vanlig flått?

Hadde Greta Thunberg kommet med bilde av jaktflott til klimapanelet hadde det nok fått mer fart på sakene enn bare ord. :stuck_out_tongue: Er innsektene klimaaktivistene burde fokusere på for å få ting til å skje. De skal bli større og eklere xD

1 Like

Forsåvidt en fin side men det er jo noen svakheter.
image

Jeg endte opp med negativt påslag som nok skyldes at jeg har passet på å redusere forbruket ved pristopper og bruke ekstra ved lav strømpris (lade elbil feks.). At jeg har gjort det gjør jo at strømavtalen min fremstår som ekstra god og bedre enn den egentlig er. Nå har jeg Tibber som burde være av de bedre så helt feil ble det nok ikke tror jeg.

3 Likes

Interessant.

Ser de beste har minus påslag. Noen som har erfaring med slike avtaler?